۲ نفر
۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
گل سرسبد موشک‌های کره‌شمالی!/ عکس

 کره شمالی در سال‌های اخیر انواع موشک‌های بالستیک و کروز را آزمایش کرده‌است. همچنین موشک‌های مافوق صوت را آزمایش کرده‌است که می‌توانند با چندین برابر سرعت صوت و در ارتفاع کم پرواز کنند تا از شناسایی رادار در امان بمانند، و همچنین موشک‌های پرتاب شده از زیردریایی‌ها.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در گزارش BBC WORLD و بنابر گزارش خبرگزاری دولتی کره شمالی، تلاش اخیر برای پرتاب یک ماهواره فضایی، ششمین تلاش ناموفق بود، زیرا موشک حامل آن نیروی رانش خود را از دست داد. کره شمالی در سال ۲۰۲۲ به تعداد بی‌سابقه‌ای موشک‌های آزمایشی را به فضا پرتاب کرده‌است، از جمله موشک‌هایی که قادر به رسیدن به خاک آمریکا بودند.

بیشتر بخوانید:

رازگشایی از مردی که فیلم زندگی اش خبرساز شده / کشف بزرگ اوپنهایمر قبل از ساختن بمب اتم!

مهمان روسی نیروی هوایی ارتش ایران/ عکس

در ماه آوریل، کره شمالی آنچه را «قوی ترین» موشک خود تا به امروز خواند، آزمایش کرد، Hwasong-۱۸. این یک موشک با سوخت جامد است که معمولا سریعتر از موشک‌های سوخت مایع پرتاب می‌شود. طبق گزارشات پروژه دفاع موشکی CSIS مستقر در ایالات متحده، این هواپیما در اولین پرواز خود حدود ۱۰۰۰ کیلومتر پرواز کرد، اما برد واقعی آن بیش از ۱۵۰۰۰ کیلومتر تخمین زده می‌شود. دومین پرتاب آزمایشی در ژوئیه ۲۰۲۳ نشان داد که Hwasong-۱۸ به ارتفاع ادعایی بیش از ۶۶۰۰ کیلومتر رسید و زمان پرواز آن ۷۴ دقیقه بود.

کیم‌جونگ‌اون می‌گوید این موشک «قوی‌ترین» در کره‌شمالی است!/ عکس

هواسونگ-۱۸ یک موشک بالستیک قاره پیمای سه مرحله‌ای با سوخت جامد است. این اولین موشک بالستیک قاره‌پیما با سوخت جامد است که توسط کره شمالی توسعه یافته‌است. "هواسونگ-۱۸" را با هدف "تقویت اساسی" توانمندی کره‌شمالی برای ضد حمله هسته‌ای ساخته شده‌است.

کیم‌جونگ‌اون می‌گوید این موشک «قوی‌ترین» در کره‌شمالی است!/ عکس

گفتنی است که اکثر موشکهای بالستیک بزرگ کره شمالی از سوخت مایع استفاده می‌کنند و نیازمند این هستند که در محل پرتابشان سوختگیری شوند که این یک فرآیند خطرناک و زمان‌بر است. عملیاتی کردن موشک های دارای سوخت جامد آسان‌تر و ایمن‌تر است و این موشک‌ها به پشتیبانی لجستیکی کمتری نیاز دارند. این ویژگی ها شناسایی آنها را سخت‌تر کرده و همچنین دوام آنها را نسبت به موشک‌های دارای سوخت مایع بیشتر می‌کند.

کیم‌جونگ‌اون می‌گوید این موشک «قوی‌ترین» در کره‌شمالی است!/ عکس

موشک سوخت جامد موشکی است که نیروی محرکه آن از خروج گازهای داغ ناشی از سوختن یک ماده جامد تأمین می‌شود. ساختمان موشک‌های با سوخت جامد ساده و نگهداری آنها آسان بوده و از این رو کاربردهای گسترده‌ای در عرصه‌های نظامی و غیرنظامی دارند.

۲۲۷۲۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1792967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =