ایسنا نوشت:

در حالي كه طرح مجدد استيضاح وزير نيرو در كم‌تر از يك‌سال پس از استيضاح ناموفق سال گذشته بار ديگر در بين نمايندگان مجلس مطرح شده، وزير نيرو امروز در واكنش صريحي به اين موضوع گفت: تمام توانم را براي دفاع از عملكرد وزارت نيرو خواهم گذاشت.
مجيد نامجو كه در چند روز اخير در برابر انتقادات مطرح شده از طرف بهارستان‌نشين‌ها و طرح استيضاح مجددش - در کمتر از يک سال- كه تاكنون 50 امضا براي آن جمع شده سكوت كرده بود، با لحني طنزآميز تصريح كرد: به هر حال شايد اين هم نوعي تنوع‌طلبي است و همه به دنبال اين هستند كه كار جديدي را سامان دهند، در كشور تا به حال يك‌ وزير دو بار استيضاح نشده و اين كار جديدي است و برخي به دنبال اين هستند كه اين كار را انجام دهند.
گزيده سخنان وي به اين شرح است:
·         من همان بار اول هم فكر نمي‌كردم استيضاح شوم، ولي شدم و اكنون هم هيچ چيزي بعيد نيست. در نظام جمهوري اسلامي مسوولان براساس تكليف‌شان عمل مي‌كنند. تمام توانم را خواهم گذاشت كه دفاع لازم را انجام دهم؛ اگر باز هم راي اعتماد گرفتم كه با قدرت به كارم ادامه خواهم داد و اگر راي نياورم هم به هرحال در كشور كار براي انجام و تلاش كم نيست.
·         به نظر مي‌رسد دوستان{نمايندگان} برخي موارد را از قلم انداخته‌اند، مثلا بايد مي‌نوشتند وزير نيرو بلد نيست خوب فوتبال بازي كند و اگر اين مورد را هم مي‌نوشتند بد نبود! برخي دوستان برعكس عمل كرده‌اند و تمام نقاط قوت وزارت نيرو را به‌عنوان نقاط ضعف مطرح مي‌كنند كه اين ظلم بزرگي به اين مجموعه است.
·         من عضو كابينه هستم و بايد هماهنگ با كابينه دولت براي اداره كشور عمل كنم. از سوي ديگر من مجري قانونم و در خود قانون روش‌هايي براي تامين منابع آمده است كه در حال انجام همين كار هستيم، ولي اگر دوستان فكر مي‌كنند اين نكاتي كه به عنوان قانون نوشته‌اند جوابگوي موضوع نيست و يا اين قوانين اشكالي دارد و وزارت نيرو نبايد از اين قوانين استفاده كند و بايد با روش‌هاي فراقانوني به دولت فشار بياورد، اين ديدگاه ديگري است.
·         به نظر من وزير نيز بايد با خويشت‌نداري و نگفتن نكاتي كه ممكن است باعث برهم زدن افكار عمومي شود و سودي به كسي نمي‌رساند به حل موضوعات كمك كند و به نظرم من كار درستي كردم.
·         طرح هدفمندي يارانه‌ها موجب افتخار دولت است و در هر ملاقات خارجي كه با مقامات ديگر كشورها انجام مي‌دهيم، نخستين مساله‌اي كه مطرح مي‌كنند تبريك به خاطر موفقيت خوب در اجراي اين طرح است. بنابراين اين طرح همكاري همه را مي‌طلبد و وزارت نيرو نيز در خط مقدم اجراي اين قانون است. نه تنها من، بلكه خيلي بزرگ‌تر از من هم بايد قرباني اين طرح شوند. طرح خيلي بزرگ و با عظمت است و بايد همه كمك كنيم كه طرح بزرگ اقتصادي دولت به ثمر بنشيند و بسياري از مشكلات كشور به خاطر اين است كه گاهي همت نمي‌كنيم كارهاي بزرگ را در كشور سامان دهيم؛ يكي از اين طرح‌ها، طرح تحول اقتصادي است.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 179369

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام CA ۰۰:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۹
    0 0
    بجای وزیر نیرو بد نیست وزیر بهداشت رو استیضاح کنید و البته وزیر اقتصاد!!!!!
  • بدون نام IR ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۳۰
    0 0
    جز گرانی چه بر سفره مردم آوردید |؟