ایسنا نوشت: رسانه‌های کره شمالی امروز (چهارشنبه) گزارش کردند، کیم جونگ اون در سالگرد امضای توافقی که به جنگ دو کره در سال‌های ۱۹۵۰ تا ۱۹۵۳پایان داد، به سربازان کشته شده این کشور در خلال این جنگ ادای احترام کرد.

کیم جونگ اون، رهبری این کشور از قبرستان "کشته‌های جنگ آزادی سرزمین پدری" در پیونگ یانگ و در هفتادمین سالگرد امضای قرارداد پایان جنگ ۱۹۵۰ تا ۱۹۵۳ بین دو کره بازدید کرد. در این بازدید "کانگ سون-نام"، وزیر دفاع و سایر سران نظامی این کشور حضور داشتند.

در این بازدید، کیم جونگ اون گفت که "معجزه ۲۷ ژوئیه" یک پیروزی بزرگ چشمگیر در تاریخ بشری است که ضربه‌ای بر امپریالیسم آمریکایی، سردسته تهاجم است و از یک جنگ جهانی جدید جلوگیری کرد.

ادای احترام اون به سربازان کشته شده در جنگ کره/عکس

این روزنامه همچنین نوشت، این نخستین حضور کیم جونگ اون پس از دو هفته در این مراسم بوده است. آخرین حضور وی در انظار عمومی به ۱۲ ژوئیه ۲۰۲۳ و زمان پرتاب موشک بالستیک بین قاره‌ای با سوخت جامد "هوآسونگ-۱۸" برمی‌گردد.

کیم جونگ اون همچنین از گورستان کشته‌های "داوطلبان خلق چین" در منطقه "هوچانگ" در استان پیونگان جنوبی نیز بازدید کرد و به سربازان کشته شده چینی که در جنگ کره جان باختند، ادای احترام کرد.

وی تاکید داشت که این پیروزی بزرگ به کمک مردم کره شمالی و چین به دست آمده است.

"کیم یو جونگ"، خواهر کیم جونگ اون و از اعضای برجسته حزب حاکم کارگر کره شمالی و "جو یونگ-وون"، دبیر امور سازمانی حزب حاکم به همراه "چو سون-هویی"، وزیر خارجه کره شمالی نیز در این مراسم حضور داشتند.

ادای احترام اون به سربازان کشته شده در جنگ کره/عکس

چین در کنار کره شمالی علیه سربازان سازمان ملل، آمریکا و کره جنوبی در جنگ کره حضور داشت.

آژانس خبری مرکزی کره شمالی همچنین گزارش کرد، هیات نظامی از سوی روسیه به ریاست سرگئی شویگو، وزیر دفاع روز سه شنبه برای حضور در مراسم هفتادمین سالگرد امضای توافق پایان جنگ کره به پیونگ یانگ رفته بودند.

رسانه های کره شمالی تاکنون گزارشی درباره اینکه آیا هیات چینی به ریاست "لی هونگژونگ"، یکی از اعضای اداره سیاسی کمیته مرکزی حزب حاکم کمونیست این کشور وارد کره شمالی شده یا خیر، منتشر نکرده‌اند. خبرگزاری رسمی کره شمالی همچنین اعلام کرد، این کشور از هیات چینی برای حضور در این مراسم دعوت کرده است.

این دو مورد از دعوت هیات‌ها و مهمان‌های خارجی به کره شمالی نخستین بار از زمان اعمال محدودیت و بسته شدن مرزها در میانه پاندمی کرونا محسوب می‌شود.

پیونگ یانگ با این دعوت به دنبال تقویت روابط خود با چین و روسیه در مواجهه با افزایش همکاری دفاعی بین سئول، واشنگتن و توکیو در مقابل افزایش فعالیت‌های تحریک آمیز کره شمالی است.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1794170

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =