۰ نفر
۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۷
توفان در فیلیپین قربانی گرفت

ایسنا به نقل از الجزیره نوشت: در پی وقوع توفانی موسوم به «دوکسوری» در شرق آسیا تاکنون دست‌کم یک تن در فیلیپین جان خود را از دست داده است.

این توفان که در فیلیپین با نام «ای‌گای» معروف است، همچنین موجب کنده شدن سقف‌ها، قطع برق، آبگرفتگی در روستاهای کم ارتفاع و آواره شدن هزاران نفر شده است.

پیش‌بینی می‌شود این توفان قدرتمند که امروز (چهارشنبه) منجر به وزش بادهایی با سرعت ۱۷۵ کیلومتر در ساعت در فیلیپین شده، با ادامه مسیر خود به سمت تایوان و چین قدرت خود را همچنان حفظ کند.

آژانس ملی بلایای طبیعی فیلیپین اعلام کرد که دستکم یک نفر در استان «ریزال» در شرق «مانیل»، پایتخت این کشور بر اثر توفان جان خود را از دست داده است.

در شمال استان «کاگایان» فیلیپین، بیش از ۱۲ هزار نفر از روستاها و مدارس پرخطر ساحلی تخلیه شده و مشاغل نیز برای احتیاط تعطیل شدند.

«مانوئل مامبا»، فرماندار کاگایان در تماس تلفنی با خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت: شهرهای ساحلی شمالی ما در حال دست و پنجه نرم کردن با توفان هستند. وی همچنین افزود که گزارش‌هایی مبنی بر جاری شدن سیلاب نیز دریافت کرده است.

اداره هواشناسی فیلیپین نیز در این باره اعلام کرد: انتظار می‌رود شرایط نامساعد جوی امروز در شمال غربی کاگایان و جزایر «بابویان» و همچنین استان‌های کوهستانی شمالی «آپایو» و «ایلوکوس شمالی» ادامه یابد.

در همین حال، گارد ساحلی فیلیپین اعلام کرد که بیش از ۴۰۰۰ مسافر در بنادر مختلف این کشور پس از توقف سفرهای دریایی سرگردان شده‌اند.

توفان در فیلیپین قربانی گرفت

چین و تایوان در مسیر توفان

اداره مرکزی هواشناسی چین نیز هشدار داد که این توفان طی امشب و صبح فردا (پنجشنبه) مناطقی از این کشور را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

کارشناسان همچنین پیش بینی کردند: این قوی‌ترین توفان توام با باران سیل‌آسا و بادهای شدید است که در سال جاری در چین رخ خواهد داد.

مقامات محلی چین از ماهیگیران خواستند تا در روز چهارشنبه در نزدیک‌ترین بنادر پناه بگیرند. همچنین برخی از خدمات قطار پرسرعت در مناطق در معرض توفان از چهارشنبه تا جمعه به حالت تعلیق درخواهد آمد.

از سوی دیگر وقوع این توفان موجب شد تایوان نیز برخی از رزمایش‌های نظامی سالانه‌اش را به دلایل ایمنی لغو کند.

مقامات تایوان می‌گویند که این مخرب‌ترین توفان در چهار سال اخیر خواهد بود.

اداره هواشناسی تایوان هشدارهای دریایی و زمینی را برای شهرستان «پینگتون» جنوبی صادر کرده و از مردم خود خواست تا برای بارش شدید باران‌ و وزش تندبادها آماده باشند.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1794199

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =