کارگردان سرشناس سینمای ایران با برپایی یک کارگاه فیلمسازی تجربیاتش را به نسل جوان منتقل می​کند.

 به گزارش خبر آنلاین، ابراهیم حاتمی​کیا که یکی از فیلمسازان محبوب نسل جوان و میانسال ایران​است، حالا تصمیم گرفته یک کارگاه فیلمسازی برای جوانان برگزار کند.

او که از نسل اول فیلمسازان پس از انقلاب و دفاع مقدس است،​ با ساخت فیلمی چون «دیده​بان» حضورش را به عنوان فیلمسازی تاثیر گذار و صاحب سبک در سینمای ایران آغاز کرد.

«دیده​بان» دومین فیلم بلند سینمایی این کارگردان بود که قبل از روی آوردن به سینمای داستانی آثار مستندی را در حوزه دفاع مقدس ساخته بود.

او حضور تاثیر گذارش را در سینمای ایران با ساخت فیلم​هایی چون «مهاجر»، «ازکرخه تاراین»، «آژانس شیشه​ای»، «روبان قرمز»، «ارتفاع پست»، «به رنگ ارغوان» و .. ادامه داد.

حاتمی​کیا که دانش آموخته رشته فیلمسازی از دانشکده هنر است، کارگاه متفاوتی را برای جوانان برگزار می کند و در آن به بازگویی تجربیات فیلمسازی خود می​پردازد.

 این کارگاه قرار است 5 آبان ماه با حضور 60 نفر از جوانان علاقمند به سینما در رده سنی 18 تا 25 سال در تالار ایوان شمس برگزار ​شود.

حاتمی کیا جدا از حضور فعال در عرصه سینما، ساخت دو سریال موفق تلویزیونی را هم در کارنامه کاری​اش دارد. «خاک سرخ» و «حلقه سبز» دو سریالی هستند او برای تلویزیون ایران کارگردانی کرده​است.

کارگاه این فیلمساز و فیلمنامه​نویس از سوی موسسه تصویر شهر برگزار خواهد شد.

5757

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 179475

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =