ایسنا:

رؤساي دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالي کشور در قطعنامه‌اي بر افزايش ظرفيت پذيرش تحصيلات تکميلي دانشگاه‌ها، حمايت همه جانبه از اقدامات انجام شده در راستاي عملياتي کردن مصوبات شوراي عالي انقلاب فرهنگي به ويژه در زمينه عفاف و حجاب و اسلامي شدن دانشگاه‌ها و کنکور نيمه‌متمرکز دکتري با اصلاح نقاط ضعف احتمالي در راستاي استقرار عدالت آموزشي تاكيد كردند.
در بيانيه رؤساي دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالي کشور آمده است: با آرزوي توفيق و طول عمر با عزت و با سعادت براي مقام عظماي ولايت، در قرن حاضر تحول جهاني با فروپاشي قدرت‌هاي استکباري مقارن و با بيداري و خيزش‌هاي اسلامي اخير در منطقه خاورميانه و شمال آفريقا سرعت و شتاب فزاينده‌اي گرفته است.
آغاز اين فروپاشي فرعون‌ها، با انقلاب شکوهمند اسلامي و سرنگوني طاغوت ايران شروع و به سقوط و فروپاشي اتحاد جماهير شوروي سابق و زمامداران مزدور و وابسته عراق، مصر، ليبي و ... منتهي و انشاءا... به سرنگوني نظام سرمايه‌داري غرب منجر خواهد شد.
در ادامه بيانيه تاكيد شده است: در عصر پرتلاطم فعلي، نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران از ثبات و پايداري منحصر به فردي برخوردار است که رشک و غبطه دشمنان را برانگيخته است. قطعاً اين پايداري و ثبات مرهون نظام ولايي و رهبري داهيانه حضرت آيت ا...العظمي امام خامنه‌اي مدظله‌العالي است.
روساي دانشگاه‌ها در ادامه اين قطعنامه ضمن حمايت همه جانبه از اقدامات انجام شده در راستاي عملياتي کردن مصوبات شوراي عالي انقلاب فرهنگي به ويژه در زمينه عفاف و حجاب، اسلامي شدن دانشگاه‌ها بر حمايت‌هاي همه‌جانبه از جذب نيمه‌متمرکز اعضاي هيأت علمي و کنکور نيمه‌متمرکز دکتري با اصلاح نقاط ضعف احتمالي در راستاي استقرار عدالت آموزشي نيز تاكيد كرده‌اند.
همچنين در اين قطعنامه با حمايت همه جانبه از افزايش ظرفيت پذيرش تحصيلات تکميلي دانشگاه‌ها، ضمن توجه و تمركز بر کيفيت علمي اين دوره‌ها و پايان‌نامه و رساله‌هاي تخصصي مربوط، برهدفمند کردن هرچه گسترده تر پژوهش‌هاي دانشگاهي و پايان‌نامه‌هاي دانشجويي، در راستاي حل مشكلات مبتلابه كشور و تأمين فناوري‌هاي مورد نياز و ارتقاي سطح رفاه و معيشت جامعه تاكيد شده است.
روساي دانشگاه‌ها در ادامه به عدم ارسال هرگونه مقاله علمي از جامعه دانشگاهي به شرکت انتشاراتي الزيور در پاسخ به تصميم کوتاه نظرانه و تبعيض منشانه آن شرکت در تحريم سرويس دهي به برخي از دانشگاه‌هاي کشور، به منظور توجه به رشد و شکوفايي عظيم علمي و فناوري ايران اسلامي و شکست تحريم‌ها و آپارتايدهاي علمي، اقتصادي و فرهنگي استکبار جهاني، حمايت‌هاي مادي و معنوي از چاپ و نشر هرچه گسترده تر مقالات علمي در مجلات معتبر داخلي، تقويت معاونت‌هاي فرهنگي و اجتماعي در دانشگاه‌ها، حمايت‌هاي مادي و معنوي از برگزاري کرسي‌هاي آزادانديشي، با توجه به توسعه و ارتقاي روحيه آزادانديشي و پرسشگري قشر جوان و هوشمند دانشجويي و به منظور توسعه فعاليت‌هاي دانشجويي در اين زمينه و تحقق تأکيدات جدي ولي امر مسلمين در اين ارتباط تاكيد كرده‌اند.
بنابراين گزارش، تاكيد بر ضرورت همکاري، همراهي و تعامل سازنده با تشکل‌هاي دانشجويي در قالب قوانين و مقررات مصوب، حمايت از برگزاري مناظره‌ها و سخنراني‌ها در قالب قوانين و مقررات دانشگاه‌ها براي افزايش نشاط سياسي دانشگاه‌ها، خصوصا در آستانه انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي، لزوم تشکيل جلسات نقد، پرسش و پاسخ با نمايندگان مجلس شوراي اسلامي و مسئولان كشوري و منطقه‌اي با حفظ استقلال دانشگاه‌ها و براي ايجاد تعاملات سازنده در جهت حل و فصل مشکلات جامعه و دانشگاه از ديگر بندهاي قطعنامه است.
روساي دانشگاه‌ها در ادامه قطعنامه به حمايت کامل از تشکيل سازمان امور دانشجويان و ايجاد مديريت واحد در ارائه سريعتر و مناسب تر خدمات رفاهي دانشجويي در جهت کاهش دغدغه مسائل رفاهي دانشجويي و غنا بخشيدن به توليد علم و تعالي تحقيقات در دانشگاه‌ها و مراکز آموزشي و تحقيقاتي اشاره كردند.
در پايان قطعنامه روساي دانشگاه‌ها از خداوند متعال خواستار ارتقاء و سربلندي هرچه بيشتر ايران اسلامي و تحقق اهداف مقدس نظام جمهوري اسلامي ايران و فرامين مقام عظماي ولايت و نقش هرچه فعال‌تر دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالي در اين مهم شدند و همچنين از عنايت‌ها و حمايت‌هاي ارزشمند رييس جمهوري اسلامي و وزير علوم، تحقيقات و فناوري در عرصه‌هاي آموزشي، پژوهشي، دانشجويي و فرهنگي و علي‌الخصوص افزايش قابل توجه بودجه دانشگاه‌ها و مراکز تحقيقاتي و آموزش عالي کمال تشکر و قدرداني را اعلام كردند.
4545
 
 
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 179505

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =