رشد سه برابری اعتبارات نوسازی مدارس چهارمحال وبختیاری

ایرنا نوشت :استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به برنامه دولت برای نوسازی و توسعه مدارس گفت: اعتبارات نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان در دولت سیزدهم سه برابر رشد کرده است.

غلامعلی حیدری روز یکشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان افزود: در طول ۲ سال اخیر شاهد پویایی و حرکت رو به جلو در آموزش و پرورش استان هستیم که نتیجه تلاش جمعی این مجموعه بوده است اما نباید به این وضعیت قانع و راضی باشیم و تلاش خود را ادامه دهیم.

وی بر ضرورت اجرای برنامه‌های اقناع و فعالیت‌های تبیینی در فصل تابستان تاکید کرد و گفت: نمونه این برنامه‌ها را در جشن غدیر با حضور گسترده دانش‌آموزان و هیات‌های عزاداری شاهد بودیم.

استاندار چهارمحال و بختیاری آسیب‌شناسی برنامه‌های گذشته را موضوع مهمی در پیشبرد بهتر امور دانست و گفت: با آسیب‌شناسی می‌توان معایب موجود را برطرف و نقاط قوت را تقویت کرد.

حیدری یادآور شد: زیباسازی، نوسازی و بازسازی مدارس نیز مهم است و باید در تابستان مدنظر قرار گیرد.

وی تحقق عدالت آموزشی را از مهمترین برنامه‌های دولت سیزدهم عنوان کرد و گفت: این مهم باید به جد در استان پیگیری شود و همه دانش‌آموزان به ویژه در مناطق محروم از خدمات آموزشی بهره‌مند شوند.

استاندار چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه حرفه‌آموزی جایگزین مدرک‌گرایی شود، اظهار داشت: در همین راستا می‌توان از ظرفیت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بهره گرفت.

حیدری جذب خیرین را عامل مهمی برای پیشبرد برنامه‌های آموزش و پرورش دانست و گفت: برگزاری تور برای خیرین و بازدید از طرح‌ها می‌تواند در جذب آنها موثر واقع شود.

وی یادآور شد: برخی گزارش‌ها نیز حاکی از افت تحصیلی برخی دانش‌آموزان دارد که این مهم باید به دقت بررسی شود هرچند بخش زیادی از آن به سند ۲۰۳۰ برمی گردد.

گفتنی است ، در این نشست نظارت بر شهریه‌های نامتعارف، برنامه‌ریزی برای سرویس‌های مدارس، مشارکت برای تامین سرویس دانش‌آموزان استثنایی، نظارت بر فعالیت پیش‌دبستانی‌ها و تامین معلم برای نقاط محروم استان مورد بحث و تاکید قرار گرفت.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1795555

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =