تجربه آرامش و آسایش در ییلاق های ایران با اجاره ویلا

ییلاق‌ها همیشه پناهی برای روزهای گرم سال بوده‌اند. فضای دلنشین و آب و هوای خنک و مطبوع مناطق ییلاقی فرصتی را فراهم آورده‌اند، تا بتوان برای فرار از گرمای آزار دهنده شهرها، چند روز تا چند هفته‌ای را در منطقه‌ای خوش آب و هوا سپری کرد و در گوشه‌ای دنج به تجربه سکوت و آرامشی روح بخش رسید.

ییلاق های ایران هر کدام بهتر از دیگری هستند و اگر بخواهید به عنوان مقصدی برای سفرهای تابستانه، انتخابی از بین آنها داشته باشید، پیشنهاد ما ییلاقات شمال کشور است. خطه سرسبز شمال شبیه به سرزمینی جادویی می‌ماند که در هر وجب از آن شگفتی و زیبایی گسترده شده است. بنابراین چه چیزی بهتر از اینکه بتوان انتخاب را به مناطقی محدود کرد که پر از زیبایی‌های نامحدود هستند.

برای سفری تابستانه، بهترین انتخاب می‌تواند شهر ماسال باشد. ماسال سرزمینی ییلاقی و رویایی است، که در استان گیلان جا خوش کرده است و به خاطر داشتن چندین روستای خوش آب و هوا و چشمه‌ها و آبشارهای متعدد و همینطور فضای بکر جنگلی، به عنوان یکی از بهترین مقصدهای گردشگری شناخته می‌شود. یکی از معروف‌ترین روستاهای ییلاقی ماسال، ییلاق اولسبلنگاه است. این روستای ییلاقی با جنوب شهر ماسال، 25 کیلومتر فاصله دارد و فاصله آن با غرب رشت به 50 کیلومتر می‌رسد.

شناور شدن در اقیانوس ابری این منطقه، همان چیزی است که پای گردشگران زیادی را به اولسبلنگاه باز کرده است. روستای زیبا و سرسبز اولسبلنگاه، اقیانوسی از ابرها است که در میان ارتفاعات کوه‌های تالش واقع شده است و بی بدیل‌ترین مناظر و چشم‌اندازها را ازآن خود کرده است.

شما می‌توانید با اجاره ویلا از سایت شب، چند روزی را در ماسال اقامت داشته باشید؛ ویلاهایی که از هر سمتی به دشت‌ها و جنگل‌ها منتهی می‌شوند و بهترین راه دسترسی به مناطق گردشگری را دارند. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم این کار مهم را پیش از آغاز سفر به انجام برسانید، تا بتوانید تمام فرصت سفر را به گردش و تفریح اختصاص دهید و از بودن در دل بهترین مناطق ییلاقی لذت کافی را ببرید.

ییلاق سوچاله، جواهری در آغوش طبیعت

تجربه آرامش و آسایش در ییلاق های ایران با اجاره ویلا

ماسال یکی از زیباترین مناطق شمالی کشور است، که همجواری آن با کوه‌های تالش موجب شده تا ارزش و زیبایی‌ جاذبه‌های آن دوچندان جلوه کند و مجالی برای کسب آرامش در نقطه‌ای دور از فضای زندگی شهری باشد. شما می‌توانید با اجاره ویلا ماسال چند روزی را در این شهر بمانید و به اندازه چند سال، سرسبزی و شگفتی ببینید. ماسال شهر کوچکی است که در استان گیلان قرار دارد و با وجود مساحتی بسیار کم، اعجاب‌انگیزترین جاذبه‌ها را در دل خود جا داده است.

این شهر کوچک را بیشتر گردشگران به ییلاقاتی می‌شناسند که نام و آوازه‌شان به گوش جهانیان نیز رسیده است؛ اما علاوه بر روستاهای ییلاقی؛ چشمه‌ها و آبشارها در کنار رودخانه معروف خالکایی و جنگل‌های ماسال، همینطور فضای دلنشین شهری، ترکیب فوق‌العاده‌ای را شکل داده‌اند که هر گردشگری را مجذوب خود می‌کنند.

بنابراین با رفتن به ماسال، شما می‌توانید تنوعی از چشم اندازها را به تماشا بنشینید و سرسبزی لحظه‌ها را به لمس دستانتان برسانید. به واقع تجربه زندگی روستایی بر روی ارتفاعات، ناب‌تر از آن چیزی است که بتوانید از دورنمای ماسال، تصورش را داشته باشید. همه چیز در ماسال بکر و طبیعی است و تنها با قدم گذاشتن در دل این تابلوی رویایی است که می‌توان به حس حضور در طبیعت رسید و از طبیعت‌گردی، تجربه‌هایی به یادماندنی بدست آورد.

بدون شک شما نیز در مورد ییلاقات ماسال تعریف‌های زیادی شنیده‌اید و ترجیح می‌دهید که اولویت ماسال گردی را به بازدید از بهترین ییلاقات آن بدهید. یکی از بکرترین این ییلاقات، ییلاق سوچاله یا همان سوئه چاله است؛ هر چند که گردشگران اولسبلنگاه را بهترین ییلاق ماسال می‌دانند، اما این دو ییلاق هر دو جزو بهترین‌های ماسال هستند و با فاصله بسیار کمی از هم قرار دارند. شما در سفرتان می‌توانید از هر دو آنها بازدید کنید و بدون مقایسه زیبایی‌های بی حد و حصرشان باهم، از طبیعت ناب و آب و هوای خنکشان لذت ببرید.

سوچاله 33 کیلومتر با جنوب ماسال فاصله دارد و فاصله آن با اولسبلنگاه، به 4 کیلومتر می‌رسد. بنابراین می‌توانید با عبور از میان‌ کوه‌های سرسبز، از اولسبلنگاه خود را به سوچاله برسانید؛ و هم از مسیر لذت ببرید و هم از مقصد رویایی که در پیش رویتان قرار دارد. سوچاله از دور شباهت زیادی به زین اسب دارد و وقتی که به این گودی نزدیک می‌شوید، مناظر سرسبز و خانه‌های چوبی به شما چشمک می‌زنند و حسابی دلبری می‌کنند.

قدم زدن در هوای مه آلود و بارانی، تماشای گله‌های گوسفند در میان مناظر طبیعی کوهستانی، تنفس آب و هوای دلپذیر و خنک، کوهنوردی و طبیعت گردی در میان دشت‌های سرسبز مرتفع، تماشای زیبایی آبشارها و گوش سپردن به صدای گوش نواز آب در ترکیب با سمفونی خوش پرندگان، بازدید از غارهای شگفت انگیز ماسال و... گوشه‌ای از لذت‌هایی هستند که در سوچاله می‌توانید آنها را تجربه کنید.

ییلاقی با منظره‌ای بی بدیل در اطراف تهران

تجربه آرامش و آسایش در ییلاق های ایران با اجاره ویلا

برای بازدید از جاهای دیدنی تهران نمی‌شود که تنها به گشت و گذار در داخل شهر بسنده کرد؛ بخش زیادی از مکان های دیدنی تهران متعلق به ییلاقات و روستاهای اطراف شهر هستند. ییلاقاتی که پر از سرسبزی و زیبایی هستند و هر گردشگری را در نگاه اول مجذوب خود می‌کنند.

کردان یکی از روستاهای ییلاقی است که با فاصله‌ای در حدود 65 کیلومتر در نزدیکی تهران واقع شده و فاصله آن با کرج به 15 کیلومتر می‌رسد. این روستای ییلاقی همانند بسیاری دیگر از ییلاقات ایران، سرسبز و خوش آب و هوا است؛ با این تفاوت که می‌توان در این روستا تجربه اقامتی ناب را در ویلاهای لاکچری بدست آورد. ویلاهای این روستا اغلب لوکس و لاکچری هستند و با بهترین امکانات، شرایط خوبی را برای استراحتی چند روزه به دور از هر شلوغی و دود و ترافیکی برای گردشگران فراهم آورده‌اند.

گردشگران در روستای کردان می‌توانند هم از جاذبه‌های تاریخی دیدن کنند و هم از جاذبه‌های طبیعی. به علاوه تمام جاذبه‌های ناب طبیعی و تاریخی، سایت پرواز، مجموعه ورزشی ایثار و دهکده آرامش، مجموعه‌های تفریحی مجللی هستند، که تفریحاتی از جمله پرواز با پاراگلایدر، شنا، فوتبال، والیبال، کوهنوردی و... را برای گردشگران فراهم آورده‌اند.

قدم زدن در میان کوچه‌ باغ‌های باصفای کردان و بازدید از رودخانه معروف این روستا، از دیگر تفریحاتی هستند، که بهتر است آنها را فرصتی تکرار نشدنی بدانید و حتما آن‌ها را تجربه کنید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1796206

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =