۰ نفر
۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۹
افزایش ۲۰ درصدی زیر ساخت های البرز

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان البرز گفت: به زودی آب ناشی از تصفیه پساب که در مصارف صنعتی و آبیاری فضای سبز قابل استفاده است با رعایت کلیه شاخص‌های زیست محیطی در دسترس شهرک‌های صنعتی قرار خواهد گرفت.

به گزارش خبرآنلاین البرز، حمیدرضا عقاب نشین روز یک‌شنبه ۱۵ مرداد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در حال حاضر در استان البرز چهار شهرک صنعتی دولتی داریم که مساحت مجموع آن بالغ بر دو هزار و ۲۶۴ هکتار است که یک هزار و ۷۱۴ واحد صنعتی در این اراضی مشغول به فعالیت هستند.

وی ادامه داد: در کنار شهرک‌های صنعتی دولتی هفت شهرک صنعتی غیردولتی در استان وجود دارد که مساحت اراضی در اختیار آن یک هزار و ۴۷۵ هکتار است و ۸۲۱ واحد صنعتی در این اراضی فعال هستند.

عقاب نشین با اشاره به پیگیری‌های دو سال اخیر و تلاش های صورت گرفته در بخش زیرساخت های آب و انرژی که منجر به افزایش ۲۰ درصدی این زیر ساخت ها شده است، عنوان کرد: در حال حاضر برای چهار شهرک صنعتی دولتی استان البرز، آب به میزان ۱۹۸ لیتر بر ثانیه، برق به میزان ۱۹۴ مگاوات و گاز به میزان ۱۶۵ هزار مترمکعب در ساعت تامین شده است که همچنان پیگیر افزایش تمامی این شاخص‌ها هستیم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان البرز درباره مساحت فضای سبز شهرک‌های صنعتی دولتی خاطرنشان کرد: هم اکنون ۱۵۰ هکتار فضای سبز عملیاتی در شهرک‌های صنعتی دولتی وجود دارد که در سال ۱۴۰۱ توانستیم با غرس حدود ۱۷ هزار اصله درخت و درختچه بیش از شش هکتار به فضای سبز شهرک‌های صنعتی دولتی اضافه کنیم که این امر در قالب ایجاد بوستان ها، درختکاری در بلوارها یا حاشیه راه‌ها و ایجاد فضاهای جدید گلکاری شده صورت گرفته است.

وی با اشاره به وجود چالش‌های آبی در کشور گفت: هم اینک برای افزایش ظرفیت منابع آبی در بخش صنعت، استفاده از پساب در دستور کار قرار گرفته است و به زودی آب ناشی از تصفیه پساب که در مصارف صنعتی و آبیاری فضای سبز، قابل استفاده است با رعایت کلیه شاخص‌های زیست محیطی در دسترس شهرک‌های صنعتی قرار خواهد گرفت.

این مسئول در پایان عنوان کرد: در بحث توسعه یا ایجاد شهرک صنعتی جدید نیز صیانت از منابع آبی کشور با جدیت در دستور کار ما قرار دارد؛ از این رو کل آب مورد نیاز «شهرک صنعتی امید البرز» از بازچرخانی آب و تصفیه پساب، تامین خواهد شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1798324

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =