به گفتمان ها در باره حجاب، اقتصاد و فرهنگ، فرصت بروز بدهید تا انتخابات گرم شود

 هم میهن نوشت: در شرایط موجود، برگزاری یک انتخابات درون‌جریانی که جریان‌های داخلی جناح اصولگرا در آن با هم رقابت کنند و حتی انتخاباتی که با حضور جریان‌های اصولگرا و بخش‌هایی از اصلاح‌طلبان برگزار شود، موجب شکل‌گیری فضای انتخاباتی مبتنی بر مشارکت نمی‌شود.رقابت بیشتر در عرصه انتخابات به صرف حضور اصلاح‌طلبان شکل نمی‌گیرد؛ بلکه نیازمند حضور مؤثر گفتمان‌های موجود در جامعه در عرصه انتخابات است تا نمایندگی بخش‌های مختلف جامعه را برعهده بگیرند.

فضای انتخاباتی مبتنی بر مشارکت با توجه به واقعیت‌های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی جامعه ایران و مشارکت گفتمان‌های متفاوت شکل می‌گیرد. در صورتی که بخش‌های مختلف جامعه دیدگاه و دغدغه‌های واقعی خود را در گفتمان‌های موجود در میان نامزدهای انتخابات بیابند، به صندوق رای اعتماد می‌کنند.

اگر گفتمان‌های محلی در حوزه‌های انتخابیه کوچک فعال باشند و گفتمان‌های ملی کمی در عرصه انتخابات حاضر باشند، موجب یک فضای انتخاباتی مبتنی بر مشارکت نخواهد بود.

اگر گفتمان‌های متفاوت در مورد حجاب و وضعیت اقتصادی و فرهنگی فرصت بروز در انتخابات داشته باشند، فضای انتخاباتی واقعی شکل می‌گیرد که با واقعیت‌ها و گفتمان‌های موجود در جامعه همپوشانی خواهند داشت.




بیشتر بخوانید:

۲۱۶۲۲۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1798513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =