گرمای هوا و باغ‌ویلاها، عامل کم آبی در فردیس

روابط عمومی آبفای البرز با صدور اطلاعیه اعلام کرد: افزایش شدید دمای هوا طی هفته‌های اخیر و شدت یافتن آن از ۱۱ مرداد موجب رشد مصرف آب در محدوده شهرستان فردیس شد ضمن اینکه عواملی چون وجود باغ ویلاها و تراکم بالای جمعیت فردیس نیز مزید بر علت شده و افت فشار و قطع آب را در برخی نقاط تشدید کرد.

به گزارش خبرآنلاین البرز، آب و فاضلاب (آبفا) البرز اعلام کرد: اگرچه پیش بینی های لازم برای کمبودهای احتمالی آب از جمله جایگزینی و راه اندازی چاه‌های جدید به کار گرفته شده بود اما میزان مصرف بر تولید آب فزونی یافت و شاهد افت فشار و گاهی قطعی آب به خصوص در طبقات بالای ساختمان‌ها در برخی مناطق فردیس بودیم.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: بهرحال برای جبران مشکلات ایجاد شده در شبکه توزیع چند اقدام مدنظر قرار گرفت که حفر، تجهیز و بهره برداری از دو حلقه چاه جدید و اتصال ۹ حلقه چاه کمکی از شهرداری و سازمان غله به شبکه توزیع آب صورت گرفت و بدین ترتیب در حال حاضر وضعیت آبرسانی به حالت عادی بازگشته است.

آبفای البرز ادامه داد: اما اقدامات اساسی دیگری همچون اجرای باقیمانده خط انتقال آب سطحی از کرج به فردیس با لوله هایی به قطر ۵۰۰ میلی‌لیتر از میدان استاندارد به سمت فردیس در حال تکمیل و اتمام است و پیش بینی می شود طی روزهای آینده به بهره برداری برسد. همچنین با اتمام ساخت مخزن ذخیره ۵۰۰۰ مترمکعبی جدید و ادامه اجرای لوله گذاری خط انتقال آن که پیش بینی می شود تا پایان سال به بهره برداری برسد، شاهد رفع اساسی مشکل کم آبی در فردیس به خصوص در پیک مصرف خواهیم بود.

روابط عمومی آبفای البرز ضمن پوزش از ساکنان این مناطق از مردم خواست تا با حذف مصارف غیر ضروری خود و با مدیریت مصرف آب، همیار خادمان خود در آبفای البرز باشند و در صورتی که هنوز در بعضی مناطق با مشکل روبرو هستند برای اعزام گروه های عملیاتی و یا آبرسانی سیار با مرکز ۱۲۲ آبفا تماس بگیرند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1798616

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =