بار آلایندگی صنایع آلوده استان تهران به البرز منتقل می شود

معاون محیط زیست انسانی حفاظت محیط زیست البرز گفت: انتقال صنایع آلوده از استان تهران به البرز موجب تحمیل بار آلایندگی آن ها و ایجاد پتانسیل‌های خطر فراوان در این استان شده است.

به گزارش خبرآنلاین البرز، حمیدرضا لشگری در بازدید از واحدهای تصفیه دوم روغن واقع در شهرک چرمسازی استان قزوین در مجاورت شهرستان اشتهارد و لکه‌های لجن‌های اسیدی در شهرستان های اشتهارد و نظرآباد گفت: این بازدید در راستای اجرای مصوبات کارگروه پدافند غیر عامل استان البرز با همراهی کارشناسان محیط زیست استان قزوین و فرمانداری شهرستان بویین زهرا و نمایندگان سازمان صمت صورت گرفت.

او افزود: با طرح موضوع در کارگروه پدافند غیر عامل تلاش شد میزان خطر این نقاط به اطلاع مسئولین استانی رسانده شود.

گفتنی است از عمده ترین مواد زائد حاصل از بازیابی روغن، لجن اسیدی است که ترکیبی از اسیدسولفوریک و فلزاتی است که در داخل روغن وجود دارد.

این ماده جزو مواد خطرناک بوده و باعث آلودگی هوا، آب و خاک می‌شود.

انتقال صنایع آلوده از استان تهران به این مناطق موجب تحمیل بار آلایندگی آن ها و ایجاد پتانسیل‌های خطر فراوان در استان شده است.

محیط زیست البرز به منظور جلوگیری از افزایش این نقاط، نظارت و پایش عملکرد واحدهای تصفیه دوم روغن را به طور مستمر انجام داده و برای پاکسازی نقاط موجود نیز در پی راه حل عملیاتی و پذیرای پیشنهادها و پروژه‌های مرتبط است.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1798751

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =