هشدارهای مدیریت بحران البرز جهت کاهش خسارت

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز گفت: خطر برخورد صاعقه درپی تشدید و تقویت الگوی ناپایداری های محلی در منطقه البرز مرکزی و تقویت سامانه بارشی مطابق با تحلیل آخرین الگوهای پیش یابی می رود.

به گزارش خبرآنلاین البرز، مهدی مهرور روز دوشنبه در گفت و گویی با اعلام هشدار سطح نارنجی هواشناسی رگبار، رعد ، برق و وزش باد برای البرز افزود: توصیه ها و دستورالعمل های لازم جهت پیشگیری و کاهش حوادث و خسارات احتمالی خطاب به فرمانداران و مدیران دستگاه های اجرایی استان به شرح ذیل ابلاغ شد.

وی بیان کرد: هشدار هواشناسی سطح نارنجی برای فردا سه شنبه ۱۷ مرداد در البرز رگبار ، رعد و برق ، وزش باد لحظه ای نسبتا شدید در استان به ویژه ارتفاعات و جاده های کوهستانی را دارد.

مهرور یادآور شد: آب گرفتگی موقت معابر، سیلابی شدن مسیل های فصلی و رودخانه ها ، در نواحی کوهستانی ریزش های واریزه ای سنگ و رانش زمین و آسیب به سازه های موقت و سست شامل داربست ها و تابلوهای تبلیغاتی از دیگر اثرات این مخاطره طبیعی است.
وی پرهیز از سفرهای غیر ضروری و رعایت نکات ایمنی هنگام تردد در ارتفاعات و جاده های کوهستانی، پرهیز از فعالیت های کوهنوردی، احتیاط در عبور و مرور و عدم پارک خودرو در کنار ساختمانهای نیمه کاره و درختان کهن سال و عدم توقف و برپایی چادر ( اسکان ) در حاشیه رودخانه ها و مسیل های فصلی را از توصیه های مدیریت بحران استان البرز در این زمینه برشمرد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1799028

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =