تهران امروز نوشت:

مدیرعامل جدید سازمان مدیریت و نظارت برتاکسیرانی شهر تهران درحالی مهم‌ترین برنامه‌های این سازمان را رتبه‌بندی و تقویت شرکت‌های خصوصی تاکسیرانی عنوان می‌کند که ناوگان 80 هزارنفری تاکسیرانی در طول چند سال گذشته با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کند.


با وجود توسعه ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی در پایتخت اما همچنان براساس آمارها سهم ناوگان تاکسیرانی شهر تهران در جابه‌جایی‌های روزانه چیزی در حدود 4.5 میلیون مسافر است.این حجم بالای جابه‌جایی مسافر درشرایطی توسط تاکسی‌های شهر تهران انجام می‌شود که پرداخت حق شارژ، وام خودروها با بهره‌های بالا، وجود مسافربرهای شخصی، افزایش هزینه سوخت بعد ازهدفمندی یارانه‌ها، غیراستاندارد بودن خودروهای تاکسی، طولانی بودن شرایط واگذاری تاکسی‌های نو در طرح نوسازی و... از جمله مشکلاتی است که تاکسیرانان با آن روبه‌رو هستند.


دراین میان نمی‌توان به راحتی از عدم تمایل به استفاده از تاکسیمتر توسط راننده تاکسی‌ها و مردم، عدم وجود امکانات رفاهی در برخی از ایستگاه‌ها برای استفاده تاکسیرانان و ازهمه مهم‌تر اینکه مردم بعد از هر گونه گرانی‌ای که در شهر اتفاق می‌افتد تنها انگشت اتهام خود را به سوی راننده‌های تاکسی نشانه می‌روند غافل ازاینکه تاکسیرانان جزء اقشار کم درآمد در کشور هستند، گذشت.


سیاست‌های جدید یک مدیر کهنه کار

محمد احمدی‌بافنده، مدیرعامل جدید سازمان تاکسیرانی شهر تهران درتوضیح سیاست‌های جدید سازمان می‌گوید:«برای حل مشکلات تاکسیرانی باید نگاهی همه‌جانبه و یکپارچه داشت. در واقع ضمن بهبود خدمات و امکانات،‌باید به حفظ حقوق شرکت‌های خصوصی، راننده‌های تاکسی و مسافران به یک اندازه توجه کرد.»


بافنده در مورد رتبه بندی شرکت‌های خصوصی نیز معتقد است: «در مورد شرکت‌های خصوصی باید به این موضوع توجه کنیم که اگر سرمایه‌گذاران در این بخش سرمایه خود را در بانک بخوابانند هم سود می‌گیرند و ما نیز باید شرایط را به گونه‌ای فراهم کنیم که این شرکت‌ها سود دهی مناسب داشته باشند اما این موضوع نیز باید مورد تاکید باشد که شرکت‌ها در مقابل درآمدی که دارند باید تلاش کنند و خدمات رسانی بهتر و مناسب‌تر به شهروندان را محقق سازند.»


حفظ حقوق تاکسیرانان از جمله مواردی است که بارها شهردار تهران و اعضای شورای شهر بر آن تاکید داشته‌اند.مدیرعامل جدید سازمان تاکسیرانی نیز با تاکید براین اصل مهم به روزنامه تهران امروز می‌گوید: «باید حقوق راننده‌های تاکسی هم رعایت شود.رانندگی شغل خسته کننده‌ای ا‌ست و آسیب‌های زیادی را به دنبال دارد. باید روشی را پیش‌بینی کنیم که هم راننده‌های خود مالک و هم راننده خودروهای شرکت‌های خصوصی به درآمدهای مناسب دست یابند.»به اعتقاد بافنده در این راستا باید حساب و کتاب کرد که درآمد و هزینه یک راننده برای یک زندگی معمولی با توجه به قیمت انرژی و هزینه‌های جاری چه قدر است.

30145

کد خبر 179955

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مرتضی جعفری پور IR ۲۳:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۴
    1 0
    وقتی سازمان تاکسیرانی قیمت را 1852 ریال تعیین میکند یعنی نمیخواهد از تاکسیمتر استفاده شود چون نه راننده پول خورد حتی در حد 25 تومانی دارد نه مسافر و باید یک نفر مابقی پول را به زور حلال کند یا راننده یا مسافر که از نظر شرعی هم درست نیست برای همین فعلا مسافرین به دادن 300 و 400 تومان راضی هستندولی به اجبار.در ضمن اگر راننده تاکسی روزی 60 هزار تومان هم کار کند حدود 30 تا 35 هزار تومان برای بیمه خودش و ماشین و خرابیهای ماشین وتعویض روغن و بنزین و لاستیک ولنت ترمز و دیسک صفحه میشود و این را هم در نظر بگیرید که جمع ها کار نیست 5شنبه ها هم کم است در ضمن مگر راننده تاکسی اد نیست که استراحت کند و یک روز تعطیل داشته باشد که روزهای تعطیل هم حقوق ندارد یعنی یک راننده تاکسی به طور متوسط 23 روز کار میکند

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین