رهبر کره‌شمالی به تقویت تدارکات جنگی متعهد شد

ایسنا نوشت: در حالی که کره‌جنوبی و آمریکا قصد دارند اواخر ماه جاری مانور نظامی مشترکی را برگزار کنند، رسانه دولتی کره‌شمالی اعلام کرد که کیم جونگ اون خواستار آماده شدن برای یک جنگ احتمالی به شیوه‌ای "تهاجمی" شده است.

 براساس گزارشی که خبرگزاری مرکزی کره (کی‌سی‌ان‌ای) امروز (پنج‌شنبه) منتشر کرده، این اظهارات کیم جونگ اون، رهبر کره‌ شمالی حین ریاست بر جلسه کمیسیون مرکزی نظامی حزب حاکم کارگران کره ‌شمالی در روز چهارشنبه مطرح شده است. امسال در فوریه، مارس و آوریل چنین نشست‌هایی برگزار شده بود.

در گزارش کی‌سی‌ان‌ای آمده است: «او عمیقا وضعیت کنونی شبه جزیره کره و پیرامون آن را بررسی و تجزیه و تحلیل کرد و به نتیجه‌گیری مهمی مبنی بر افزایش بیشتر آمادگی‌های جنگی ارتش خلق کره‌شمالی به روشی تهاجمی رسید.»

براساس گزارش یونهاپ، این نشست در حالی برگزار شد که سئول و واشنگتن قصد دارند تمرین سالانه سپر آزادی اولچی را در اواخر این ماه برگزار کنند؛ مانوری که پیونگ‌یانگ آن را به عنوان تمرینی برای حمله به کره ‌شمالی، محکوم کرده است.

همچنین رهبر کره ‌شمالی بار دیگر بر نقش کارخانجات مهمات‌سازی تاکید کرده و گفت که آنها "وظیفه بسیار مهمی" برای تقویت ارتش پیونگ‌یانگ دارند و از آنها خواست تا به نوسازی و تولید انبوه سلاح ادامه دهند. کیم همچنین بر اهمیت یک "ارتش قوی" در اجرای استراتژی نظامی کمیته مرکزی حزب تاکید کرد و خواستار "اطمینان یافتن از ابزارهای ضربتی قوی‌تر برای انجام ماموریت بازدارندگی جنگ" و "تشدید کار برای استقرار آنها در یگان‌ها به شکلی متحرک شد."

پیونگ‌یانگ با اشاره به اینکه "نیروهای متخاصم در رویارویی نظامی بی‌پروای خود هرچه بیشتر آشکارا عمل می‌کنند"، گفت که این مورد کره شمالی را مجبور می‌کند به "آمادگی کامل نظامی برای جنگ" مجهز شود و کیم دستور کتبی‌ای را در این زمینه امضا کرده که توسط کمیسیون نظامی حزب مورد بحث قرار گرفته است.

عکس‌هایی که رسانه دولتی کره‌ شمالی منتشر کرده، نشان می‌دهد که کیم جونگ اون مقابل نقشه‌ای تار شده ایستاده و با مقامات صحبت می‌کند و با دست به سمت مناطقی اشاره می‌کند که به نظر می‌رسد سئول و مقر نظامی گیریونگدائه در ۱۶۰ کیلومتری جنوب پایتخت کره جنوبی باشد. یکی از مقامات وزارت اتحاد کره جنوبی که به امور بین کره‌ای رسیدگی می‌کند، ارزیابی کرد که پیونگ‌یانگ احتمالا می‌خواسته "پیام تهدید" را به گوش کره جنوبی برساند.

در همین حال خبرگزاری رسمی کره‌شمالی از برکناری ژنرال ارشد ارتش این کشور خبر داد. براساس این گزارش، ژنرال پاک سو ایل از سمت رئیس ستاد کل ارتش کره‌شمالی برکنار شد. او حدود هفت ماه این سمت را در دست داشت. ژنرال ری یونگ گیل که پیش از این وزیر دفاع کره‌شمالی و همچنین فرمانده ارشد نیروهای متعارف این کشور بود، جایگزین پاک سو ایل شد.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1799827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =