سنگ تمام گذاشتن بی‌ام‌و برای مشتریان چینی/ عکس

گجت‌نیوز نوشت: مدل ۲۰۲۴ بی ام و سری ۵ در چین با امکانات ویژه‌ای عرضه شده است که برخی از آن‌ها را پیش‌تر در بی ام و سری ۷ دیده بودیم.

چند ماه قبل، بی ام و سری ۵ برای عرضه در آمریکای شمالی و اروپا رونمایی شده بود؛ حالا خودروساز آلمانی، نسخه دیگری از این سدان پریمیوم را با امکانات اختصاصی برای بازار چین معرفی کرده است. همراه با مدل i۵، نسخه جدید سری ۵ هم در کارخانه «دادونگ» چین مونتاژ شده است که به‌طور مشترک توسط BMW و Brilliance اداره می‌شود.

با طول ۵۰۶۰ میلی‌متر، در حالت عادی هم مدل ۲۰۲۴ بی ام وی سری ۵ طویل‌تر از مدل پیشین است؛ اما در چین، درازترین نسخه این سدان عرضه می‌شود. البته کمپانی سازنده، ابعاد دقیق این نسخه را اعلام نکرده؛ ولی طول آن باید حدود ۵۱۸۱ میلی‌متر باشد.

سنگ تمام گذاشتن بی‌ام‌و برای مشتریان چینی/ عکس

طول بیشتر، به‌معنای افزایش فاصله بین محورهای جلو و عقب است که نتیجه آن، وجود فضای بیشتر برای سرنشینان عقب خواهد بود. این البته تنها مزیت نسخه چینی در قیاس با بی ام و سری ۵ استاندارد نیست. این سدان در چین، به یک نمایشگر ۳۱.۱ اینچی پانورامیک با رزولوشن ۸K و اتصال ۵G تجهیز شده؛ چیزی که از بی ام و سری ۷ به‌عاریه گرفته است.

امکانات پیشرفته دیگری هم در هر دو مدل احتراقی و تمام برقی وجود دارد که می‌توانیم به سیستم تهویه مطبوع چهار منطقه‌ای و سیستم صوتی پریمیوم Bower & Wilkins اشاره کنیم.

سنگ تمام گذاشتن بی‌ام‌و برای مشتریان چینی/ عکس

حتی نمای بیرونی بی ام و سری ۵ نسخه چین هم کمی دستخوش تغییر شده است. شاید هدلایت‌های LED و نورپردازی دور جلوپنجره، تازگی نداشته باشند؛ ولی این سدان در چین، یک چراغ به‌شکل عدد ۵ روی کینک هافمیستر ستون عقب دارد که در مدل i۵ هنگام شارژ خودرو، به‌رنگ آبی درمی‌آید. در مدل مجهز به موتور احتراقی اما این عدد ۵، نور سفید می‌دهد.

البته این سنگ تمام گذاشتن BMW برای چینی‌ها، بی‌دلیل هم نیست. از زمانی که خودروساز آلمانی تولید سدان‌های خود را در چین آغاز کرد، بیش از ۲ میلیون دستگاه فروش داشته و فقط از سال ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۲، موفق به فروش ۵۳۰ هزار خودرو به چینی‌ها شده است.

جهت مشاهده لیست قیمت روز خودرو های داخلی و خارجی می توانید به صفحه لیست قیمت روز خودرو در خبرآنلاین مراجعه کنید.

۵۸۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1799850

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 3
  • آراد آبرون IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
    1 0
    چرا برای چین؟
  • PouraK k IR ۱۶:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
    0 0
    سلام! ما باید اتاق تخیل ایجاد کنیم.بخصوص افراد خاص را با درآمد بالا و ... جذب کنیم و تخیلات این افراد را ثبت و ضبط کنیم و به موازات علم جلو ببریم.! روزگاری تلویزیون یا کامپیوتر یک خیال و رویا بود!!!