رسانه‌ها باید صدای مردم باشند

نائب رئیس مرکز وکلای قوه قضاییه استان قزوین گفت: رسانه‌ها باید بدون وابستگی به نهاد حاکمیتی و حکومتی آنچه اتفاق می‌افتد را شفاف بیان کنند و انعکاس دهنده ‌صدای مردم باشند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ جواد چیتگر، نائب رئیس مرکز وکلای قوه قضاییه استان قزوین به همراه حسن‌زاده مدیر روابط عمومی این مرکز در بازدید از دفتر خبرگزاری خبرآنلاین که به مناسبت روز خبرنگار صورت گرفت، اظهارکرد: رسانه‌ها با وجود محدودیت‌هایی که با آن روبه‌رو هستند اما به معنای واقعی کلمه باید بیانگر تمام خواسته‌های مردم و نگرش‌های متفاوت باشند و به عنوان یک مجموعه بی‌طرف در حوزه‌های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی عمل کنند.

او تاکید کرد: خبرنگاران باید بدون وابستگی به نهاد حاکمیتی و حکومتی آنچه اتفاق می‌افتد را شفاف بیان کنند و انعکاس‌دهنده ‌صدای مردم باشند.

چیتگر در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار خبرآنلاین درخصوص تفاوت عملکرد کانون وکلای دادگستری و مرکز وکلای قوه قضاییه در استان قزوین گفت: در حال حاضر نزدیک به بیست سال است که دو نهاد کانون وکلا و مرکز وکلا در کشور وجود دارد و اساسی‌ترین وظیفه این دو نهاد تربیت وکیل، برگزاری آزمون، پذیرش افراد دارای دانشنامه حقوق برای امر وکالت، توانمند کردن آنها و دادن صدور پروانه وکالت به این اشخاص است تا خدمات حقوقی در جامعه به افراد ارائه دهند.

نائب رئیس مرکز وکلای قوه قضاییه استان قزوین تاکیدکرد: همچنین کسانی که توانایی گرفتن وکیل را ندارند می‌توانند توسط این دو نهاد خدمات رایگان دریافت کنند و در نهادهای حمایتی هم مانند کمیته امداد و بهزیستی به صورت رایگان خدمات ارائه می‌شود.

رئیس کمیسیون کارآموزی کانون وکلای دادگستری استان قزوین خاطرنشان کرد: خوشبختانه هیات مدیره کانون وکلا و مرکز وکلا در استان قزوین تعامل بسیار خوبی با هم دارند و بسیاری از جلسات آموزشی را به طور مشترک برگزار می‌کنند.

نایب رئیس مرکز وکلای قوه قضاییه در استان قزوین با بیان اینکه این مرکز دارای 850نفر عضو است، اظهارکرد: تعداد اعضای این دو نهاد در استان قزوین با مجموع کارآموزان و وکلا حدود دوهزار نفر است که هرساله بر تعداد آنها اضافه می‌شود.

چیتگر به مشکلات این مرکز اشاره کرد و گفت: مشکلات سخت افزاری مرکز اعم از وجود مکان مناسب‌تر یکی از مسائلی است که در حال پیگیری و بهبود می‌باشد؛ همچنین نگاه صحیحی به مسئله وکالت وجود ندارد که این موضوع باید اصلاح شود.

نائب رئیس مرکز وکلای قوه قضاییه استان قزوین توضیح داد: به طور مثال شخصی که سراغ وکیل می آید معتقد است حتما باید او را پیروز کند در حالی که در عالم واقعیت اینطور نیست، وکیل تلاش می‌کند تا جایی که مقررات اجازه می‌دهد از موکل دفاع کند اما تعهدش به نتیجه مثبت نیست.

چیتگر اظهارکرد: متاسفانه رسانه‌ها خصوصا صدا و سیما نسبت به اطلاع‌رسانی درخصوص وظیفه وکلا خوب عمل نکردند و باید این دیدگاه در جامعه توسط اصحاب رسانه فرهنگ‌سازی و اصلاح شود.

رسانه‌ها باید صدای مردم باشندرسانه‌ها باید صدای مردم باشند

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1800237

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =