ایسنا نوشت:

رئیس اتحادیه تهیه‌کنندگان سینمای ایران پس از جلسه‌ با معاون سینمایی وزیر ارشاد پیرامون مسائل مربوط به سازمان سینمایی گفت: «بنا بر صحبت‌هایی که در جلسه با آقای شمقدری انجام شده است، امیدوار هستیم که این سازمان در دهه فجر و همزمان با جشنواره فیلم فجر افتتاح شود.»
سیدضیاء هاشمی درباره موضوعات مطرح در این جلسه گفت: «در این جلسه که با حضور معاون امور سینمایی به منظور تبادل نظر درباره چارت و تشکیلات سازمان سینمایی کشور تشکیل شده بود، صحبت‌های مختلفی درباره چارت‌های پیشنهادی و سازمان‌دهی این سازمان در شرف تاسیس انجام شد.»
وی ادامه داد: «در این جلسه بحث‌هایی مانند تبدیل معاونت سینمایی ارشاد به سازمان سینمایی، تفاوت‌هایی که از این تغییر حاصل می‌شود و ارتباط آن سازمان با اعضای صنوف سینمایی به بحث و تبادل نظر گذاشته شد.»
هاشمی درباره مدعوین به این جلسه اظهار کرد: «گویا معاونت سینمایی حدود 65 سینماگر را به جلسه دعوت کرده بود که از این میان تعدادی در مشهد حاضر بودند و تعدادی نیز نتوانسته بودند در جلسه حاضر شوند، اما در کل حدود 30 تا 35 سینماگر در جلسه تبادل نظر درباره مباحث مختلف سازمان سینمایی حضور داشتند.»
وی سپس در پاسخ به این سئوال که طبق صحبت‌های انجام شده آیا قرار است سازمان سینمایی زیر مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاسیس شود؟ تصریح کرد: «سازمان سینمایی با معاونت سینمایی تفاوت‌های عمده‌ای دارد، معاونت زیر مجموعه وزارت ارشاد است، اما سازمان سینمایی تنها به عنوان یکی از سازمان‌های وابسته وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت می‌کند. یکی از نکات مهم که جایگاه این سازمان را نشان می‌دهد این است که قرار است عالی ترین مقام وزارت که همان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی باشد رئیس سازمان سینمایی را پیشنهاد دهد، اما رئیس این سازمان با حکم مستقیم رییس جمهور فعالیت می‌کند. پس این سازمان اعتبار ویژه‌ای خواهد داشت.»
هاشمی افزود: «به نظرم یکی از مهمترین تفاوت‌های سازمان سینمایی و معاونت در اختیار داشتن بودجه مستقلی است که قرار است از سوی مجلس به این سازمان اختصاص داده شود. طبق صحبت‌های انجام شده سازمان سینمایی کشور خود ردیف بودجه‌ای مستقل دارد و حسابدار سازمان بازرسی‌ هم کنتر‌ل‌های خاص خود را روی این سازمان انجام خواهد داد. در واقع می‌توان گفت سازمان سینمایی در سطح یک وزارتخانه عمل خواهد کرد.»
رئیس اتحادیه تهیه‌کنندگان در پاسخ به این سئوال که آیا در این جلسه درباره رئیس سازمان سینمایی و معاونین آن صحبت نشد تاکید کرد: «خیر. در این جلسه دو چارت برای سازمان پیشنهاد داده شد که هر دو، سه معاونت دارند و یکی از آنها ده مدیر کل و دیگری هشت مدیر کل دارد. با رویه فعلی آنچه در این سازمان مهم به نظر می‌رسد، نوع تعیین رییس سازمان سینمایی است چرا که در این سازمان راهبردی که رییس آن اختیار می‌کند بسیار تعیین‌کننده است.»
هاشمی در پایان سخنانش یادآور شد: «سازمان سینمایی قرار است به سینما نگاه ویژه‌ای داشته باشد. به نظرم تشکیل این سازمان در بهار سینمای کشور که همان دهه فجر است بسیار مناسب به نظر می‌رسدو امیدواریم این سازمان در آن مدت افتتاح شود چرا که تا کنون همه کارهای آن انجام شده و تنها این سازمان برای تشکیل باید مجوزهای لازم را از دولت دریافت کند.»
5858
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 180220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =