۱۳۸هزار آزمون کیفیت آب آشامیدنی در قزوین انجام شد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بالغ بر ۱۳۸هزار مورد آزمون‌های گوناگون سنجش کیفیت آب آشامیدنی در سطح شهرها و روستاهای استان انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ داراب بیرنوندی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین در توضیح مطلب فوق گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بالغ بر ۱۳۸هزار مورد آزمون‌های گوناگون سنجش کیفیت آب آشامیدنی اعم از میکروبی، کلرسنجی و سایر آزمون‌های مربوطه در سطح شهرها و روستاهای استان انجام شده که حاکی از سلامت آب مورد استفاده مردم است.

او افزود: آزمون‌های باکتریولوژی، کلرسنجی، کدورت سنجی، HPC و فلزات سنگین به طور مستمر از آب آشامیدنی مصرفی مردم به عمل می‌آید و سنجش جداگانه‌ای نیز از سوی دانشگاه علوم پزشکی صورت می‌گیرد که نتایج مشابهی داشته است.

بیرنوندی گفت: اهمیت شستشوی مخازن را از موارد مهم بهداشت آب برشمرد و افزود: بر اساس نتایج حاصل از طرح پایش در سال گذشته، تعداد ۴۰۰باب مخزن آب نیز مورد شست‌وشو و گندزدایی قرارگرفته است.

این مسئول یادآور شد: تامین آب آشامیدنی با رعایت تمام استانداردهای لازم صورت می‌گیرد و در این خصوص گواهی‌نامه برنامه ایمنی آب در سه شهر قزوین، آبیک و الوند و دو مجتمع روستایی شهیدرجایی و شهیدالهیاری اخذ شده است.

او افزود: مردم در اقصی‌نقاط استان اعم از شهرها و روستاها مطمئن باشند علاوه بر نظارت مستمر دستگاه‌های نظارتی برکیفیت آب شرب در استان، آبفای استان قزوین نیز با داشتن ۱۶آزمایشگاه در سطح استان به طور مستمر و مدوام کیفیت آب شرب منابع، مخازن و شبکه‌های توزیع را مورد بررسی و نظارت قرار می‌دهد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین در پایان با اشاره به اینکه سه باب آزمایشگاه آب آشامیدنی در استان دارای گواهی‌نامه استاندارد ۱۷۰۲۵است، بیان کرد: آبفای استان قزوین با داشتن بهترین تجهیزات و برخورداری از نیروهای متخصص، فرآیند کنترل و پایش کیفی آب و فاضلاب را با دقت انجام می‌دهد و همین امر منجر به دریافت و تمدید گواهی نامه۱۷۰۲۵ از سوی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور شده است.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1803778

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =