حمله جوانان اصلاح طلب به بزرگان اصلاحات؛ نسل خسته در تنظیمات کارخانه قرار دارند /نگاهشان به خاتمی و بهزاد نبوی ابزاری است

مهر نوشت: سخنگوی حزب ندای ایرانیان با انتقاد از بزرگان اصلاحات گفت:  نسل خسته جبهه اصلاحات در حال حاضر در تنظیمات کارخانه‌ای‌شان قرار دارند. مثل همیشه خسته هستند. افرادی مثل نبوی و خاتمی با تکیه بر تجربه‌شان کاملاً در اقلیت هستند.

بخش هایی از گفتگو با «سعید نور محمدی» عضو و سخنگوی حزب ندای ایرانیان را بخوانید؛

*با توجه مصوبه شورایعالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان اعلام کرده است که به صورت تشکیلاتی در انتخابات حضور نخواهند داشت، رویکرد احزاب این جریان نسبت به انتخابات چگونه است؟

جبهه اصلاح طلبان در مورد شرکت یا عدم شرکت در انتخابات هیچ مصوبه‌ای نداشته است. در جلسات تنها در مورد حضور در پیش ثبت نام بحث شد. تمام اعضای حقوقی و حقیقی نسبت به قانون جدید انتخابات انتقاد داشتند. در نهایت هم مصوبه دوستان این بود که توصیه‌ای برای پیش ثبت نام یا عدم پیش ثبت نام نداشته باشند. بر اساس این مصوبه، افراد در ثبت نام مختار هستند. در مورد شرکت یا عدم شرکت در انتخابات هیچ بحثی نشده است.

حضور حزب ندای ایرانیان در انتخابات پیش رو به چه صورت خواهد بود؟

بر خلاف دوستان اصلاح طلب، ما در تلاش هستیم حرف‌ها و دغدغه‌هایمان را هم به تصمیم گیرندگان نظام سیاسی منتقل کنیم و هم با مردم ناراضی که به حق معترض هستند صحبت کنیم و بگوییم صحنه انتخابات را خالی نکنند و برای تغییر باید کنار هم بمانیم و در پیشبرد خواسته‌هایمان استمرار داشته باشیم. اگرچه شانس موفقیت ما امروز خیلی کم است و تا به حال حرف‌هایمان از طرف هیچکدام از دو طرف شنیده نشده است، اما ناامید نیستیم و برنامه‌مان تا ۶ ماه باقی مانده تا انتخابات ادامه همین گفتگوها و تلاش‌هاست. اینکه حزب در نهایت چه تصمیمی خواهد گرفت به نتایج این تلاش‌ها و ارتباط‌ها بستگی دارد.

* آیا این برنامه‌ها با تصمیمی که شورایعالی گرفته منافاتی ندارد؟

این نسل اصلاح طلب خسته است. وارد پیری شده است و حوصله و توان و خلاقیت ندارد. فقط کنار گود نشسته و منتظر است تا اگر شرایط تغییر کرد سریع وارد گود شود و سهم‌اش را طلب کندبه لحاظ حقوقی خیر. اما به لحاظ اراده، کاملاً در منافات با روحیه نسل خسته اصلاح طلب است. این روحیه را برای اولین بار نیست که ما شاهدش هستیم. در سال ۷۵ پس از ثبت نام آقای ناطق نوری همین دوستان که فکر می‌کردند نتیجه انتخابات مشخص است، با ناامیدی سیاست‌ورزی را در کناره‌گیری دیدند. اما در اوج ناامیدی آنان، جوانان دانشجوی عضو دفتر تحکیم وحدت به سراغ آقای خاتمی در کتابخانه ملی رفتند و از وی دعوت کردند که در انتخابات کاندیدا شود. در آن انتخابات پیران خسته دنباله روی جوانان شدند. تحول توسط جوانان و دانشجویان رقم خورد اما نسل خسته بعداً سوار موج شدند و همه چیز را برای خودشان مصادره کردند و در عین حال هم نتوانستند اصلاحات را پیش ببرند.

انتخابات سال ۹۲ هم همین بود. من شاهد ناامیدی این نسل خسته که فعلاً حاکم بر جبهه اصلاحات حاکم است و مخالفت‌شان برای عدم شرکت در انتخابات بودم. بعد از رد صلاحیت آقای هاشمی هم تلاش‌های زیادی برای مجبور کردن آقای خاتمی برای اعلام اینکه کاندیدا نداریم، کردند؛ اما آقای خاتمی سال ۹۲ کنار جوانانی ایستاد که تصمیم گرفته بودند شرایط را تغییر دهند. مجدداً بعد از پیروزی در انتخابات ۹۲ همین نسل خسته سوار بر موج شد و تمام مواهب قدرت را در اختیار گرفت و باز هم در ایجاد تغییرات ناموفق بود.

نسل خسته جبهه اصلاحات در حال حاضر در تنظیمات کارخانه‌ای‌شان قرار دارند. مثل همیشه خسته هستند. افرادی مثل نبوی و خاتمی با تکیه بر تجربه‌شان کاملاً در اقلیت هستند. به ظاهر به خاتمی و نبوی احترام می‌گذارند اما نگاهشان به این افراد کاملاً ابزاری است. این دوستان هیچ تغییر نکردند. تنها اتفاق خسته شدن نسل ماست که خواسته‌هایش قربانی شده است. تلاش‌ها و تغییراتی که به وجود آورده عقیم مانده و حالا هم کنار کشیده و قهر کرده است.

ما می‌خواهیم حرف بزنیم ولو اینکه در نهایت موفق نشویم زیرا اصلاً انتخابات فرصت حرف زدن است. آقایان مسئول باید دست از لجاجت با نسل ما بردارد. مسئولان باید قبول کنند این زندگی، حق نسل صبور ما نیست. ما با تکیه بر جوانی‌مان بزرگترین فرصت برای توسعه کشور بودیم. اما حاکمیت با میدان دادن به افراد ناکارآمد و فرصت‌طلب از یک سو و نسل خسته جریان اصلاحات با خودخواهی و منفعت‌طلبی این فرصت را از کشور گرفتند. حالا هم تا یک تا دو دهه دیگر کشور وارد میان‌سالی و پیر سالی می‌شود و فرصت توسعه برای همیشه از کشور گرفته خواهد شد.



بیشتر بخوانید:

۲۷۲۲۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1804955

برچسب‌ها