کیهان نوشت:

هیلاری کلینتون وزیر خارجه امریکا به صراحت گفت که این کشور پشت صحنه فتنه سبز در ایران را در اختیار داشته است.
وی که با برنامه نوبت شما از شبکه تلویزیونی بی بی سی فارسی صحبت می کرد، ضمن تاکید بر حمایت امریکا از فتنه گران در ایران گفت: « آمریکا باید مواظب باشد طوری عمل نکند که عامل و حامی اصلی این جنبش جلوه کند، چون در آن صورت اعتبار جنبش و امنیت هواداران آن به خطر می افتد».
کلینتون سپس به یک نمونه اشاره کرد گفت: «دولت آمریکا از بیرون ایران هر حمایتی از دستش بر می آمد از معترضان کرد، از جمله از سایت توییتر خواست که اعمال تغییرات خود را مدتی به تعویق بیندازد، اما در عین حال مراقب بود که زیاده روی نکند».
لازم به یادآوری است وی در همان سال 88 به صراحت گفته بود امریکا اقدامات زیادی در حمایت از معترضان در ایران انجام داده اما نمی تواند آنها را بازگو کند.
در ادامه این گفت وگو وقتی یکی از مخاطبان درباره اتهامات اخیر وارد شده به ایران سوال کرد کلینتون به جای دفاع قاطع از این موضوع به گفتن این جمله بسنده کرد که مدارک زیادی موجود است و سپس با لحنی تردید آمیز گفت امریکا امیدوار است بتواند این اتهام را در دادگاه اثبات کند.
وی درباره انگیزه کسانی که آنها را طراحان ترور می خواند گفت: »فکر می کنم که طراحان این ترور می خواستند به آمریکایی ها این پیام را برسانند که در داخل خاک شما هم می توانیم اقدام کنیم و از این طریق به آمریکا دهن کجی کنند».
کلینتون در پایان این گفت وگو اظهار داشت: «دولت آمریکا می خواهد که روابط خوبی با ایران داشته باشد و حتی می خواهد که تا پایان امسال یک سفارتخانه مجازی اینترنتی در تهران داشته باشد که بتواند به پرسش های مردم ایران پاسخ دهد».
/17217
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 180528

برچسب‌ها

اخبار ویژه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام MY ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۵
    11 0
    لااقل آزاد مرد باشید. این هست رسم خبرنگاری و زورنالیسم؟ چرا کامل متن صحبتها را نمیگذارید؟ فکر میکنید مردم فقط به سایت در پیت شما مراجعه میکنند؟ دنیا عوض شده اما شما و کیهان . فارس هنوز تو بدبختی که خودتون برای خودتون درست کردید دارید دستو پا میزنید
  • بدون نام IR ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۵
    0 8
    بگذارید انجام دهد تا متوجه بشوند که ایران بر خلاف کشورهای دیگر خاورمیانه نیست و مردم در نظر سنجی هیچوقت حاضر نیستند که یک کشور بیگانه در امور داخلی ایران دخالت کند . نگران نباشید و عکس العمل نشان ندهید .