۷۵ درصد زمین مورد نیاز برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در چهارمحال و بختیاری تامین شد

ایرنا نوشت: مدیر کل راه وشهرسازی استان چهارمحال وبختیاری گفت: تاکنون ۷۵ درصد زمین مورد نیاز برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در چهارمحال و بختیاری تامین و عملیات اجرایی ساخت طرح نهضت ملی مسکن در بسیاری از شهرهای استان آغاز شده است.

حسینعلی مقصودی روز پنجشنبه به مناسبت فرارسیدن هفته دولت در خصوص عملکرد این اداره کل تاکید کرد: در سفر رییس‌جمهور به استان قرار شد اداره‌کل راه و شهرسازی برای تحویل محله منظریه شهرکرد ۲ هزار میلیارد ریال به شهرداری بپردازد که در این راستا تاکنون ۹ هزار مترمربع زمین تجاری و ۲ هزار و ۷۰۰ مترمربع زمین اداری برای این مهم در نظر گرفته شده است.

وی افزود: برای تحویل محله الهیه بروجن به شهرداری نیز بر مبنای همین روش پیگیری و پس از توافق با شهرداری و شورای اسلامی این شهر اقدام می‌شود.

مقصودی تصریح کرد: تاکنون ۷۵ درصد زمین مورد نیاز برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در چهارمحال و بختیاری تامین و عملیات اجرایی ساخت طرح نهضت ملی مسکن در بسیاری از شهرهای استان آغاز شده است.

وی یادآور شد: اجرای طرح نهضت ملی مسکن در سایر شهرهای چهارمحال و بختیاری به‌زودی و پس از تامین زمین مورد نیاز آغاز خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: به‌مناسبت عید غدیر امسال ۱۱۰ واحد مسکونی برای زمین‌های مربوط به طرح جوانی جمعیت و دارندگان سه فرزند قرعه‌کشی شد که مراحل مربوط به واگذاری در حال انجام است.

وی گفت: در سفر رییس‌جمهور به چهارمحال و بختیاری بیش از ۱۲۰ هزار میلیارد ریال از محل اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای به استان تخصیص یافت که ۳۸ درصد این اعتبارات مختص حوزه راه و راه‌آهن است.

مقصودی تاکید کرد: همچنین اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال در سه سال برای تکمیل راه‌آهن چهارمحال و بختیاری مصوب شد که از این مبلغ تاکنون ۱۲ هزار میلیارد ریال تحقق یافت.

وی افزود: هم‌اکنون ۳۴ طرح بزرگ راهسازی شامل ۵۵ کیلومتر راه اصلی، ۱۵۰ کیلومتر بزرگراه، ۱۰ دستگاه تونل و سه تقاطع غیرهمسطح در چهارمحال و بختیاری در حال انجام است.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: همزمان با هفته دولت سال‌جاری ۳۴ طرح مربوط به بافت فرسوده و سکونت‌گاه‌های غیررسمی با ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار و ۴۰ طرح دولتی به بهره‌برداری می‌رسد.

وی یادآور شد: اقدامات لازم برای تملک‌ زمین‌های

اطراف جاده سامان تا پا زمانخان انجام و در سال گذشته ۷۰ میلیارد ریال و امسال ۱۰۰ میلیارد ریال برای این مهم در نظر گرفته شده است.

مقصودی با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی راه‌آهن چهارمحال و بختیاری در بخش زیرسازی اظهار داشت: با توجه به افزایش قیمت‌ها پیشنهاد شد که ۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبار در قالب اعتبارات سفر رییس‌جمهور به استان برای این طرح اختصاص یابد.

گفتنی است، همزمان با هفته دولت سال‌جاری ۹۵۳ طرح با ۵۹۶ هزار و ۸۴۱ میلیارد و ۷۵۵ میلیون ریال در چهارمحال و بختیاری کلنگ‌زنی، افتتاح و بهره‌برداری می‌شود.

هشتم شهریورماه ۱۳۶۰ رییس‌جمهور وقت محمدعلی رجایی به‌همراه نخست وزیر حجت‌الاسلام محمدجواد باهنر بر اثر انفجار در دفتر نخست‌وزیری به درجه رفیع شهادت نائل شدند و به‌همین مناسبت دوم تا هشتم شهریورماه به‌عنوان هفته دولت نام‌گذاری شده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1805294

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =