هر نیروی خدماتی را به خانه تان راه ندهید/ بعضی از آنها با هدف تهیه فیلم سیاه و اخاذی از شما وارد خانه تان می شوند

جوان نوشت:سال‌های زیادی است پرونده‌های بسیاری با موضوع سرقت، قتل یا جرائم منافی عفت در ارتباط با این دسته از فعالیت‌های خدماتی در محاکم قضایی تشکیل می‌شود.

عمده افرادی که درگیر این آسیب‌ها می‌شوند، از نیروهای خدماتی استفاده می‌کنند که نسبت به آن‌ها شناخت کافی ندارند.

این روزها آگهی‌های بسیاری درباره فعالیت‌های خدماتی در سایت‌های مجازی منتشر می‌شود. منتشرکنندگان این آگهی‌ها عمدتاً از افراد آسیب‌پذیر جامعه هستند که از مهارت‌های فنی و حرفه‌ای برخوردار نیستند، اما توانایی این را دارند که در امور خدماتی که نیاز به تخصص و مهارت خاصی ندارد، فعال باشند.

یکی از منتشرکنندگان این آگهی‌ها که پایش به پرونده قتل باز شده با تماس یکی از مشتریان به خانه او رفت و برای مراقبت از مادر سالخورده وی مشغول کار شد. زن جوان با دیدن وضعیت زندگی صاحبخانه خیلی زود متوجه شد خانواده‌ای که قرار است به آن‌ها خدمات ارائه کند، از وضعیت مالی خیلی خوبی برخوردار هستند. او پس از اینکه موفق شد رضایت نسبی صاحبخانه را جلب کند، ماجرای وضعیت زندگی صاحبخانه را با مرد مورد علاقه‌اش در میان گذاشت. خیلی زود با موضوعاتی که زن جوان درباره کیفیت زندگی خانواده پولدار مطرح می‌کرد، سناریوی سرقت طراحی شد. مطابق نقشه روز حادثه وقتی زن جوان به بهانه خرید خانه را ترک کرد، در را برای ورود همدستش باز و مرد جوان برای سرقت قدم به داخل خانه گذاشت. او در حال سرقت طلا و جواهرات بود که پیرزن از خواب بیدار شد و زمانی که مرد بیگانه را در خانه دید، قصد داشت با فریاد همسایه‌ها را با خبر کند که فرصت این کار را پیدا نکرد و به قتل رسید.

بسیاری از افرادی که نیروهای خدماتی را از آگهی‌های سایت‌های مجازی به کار می‌گیرند، متوجه نیستند که این افراد به راحتی می‌توانند خود را با هویت‌های جعلی معرفی کنند. تهیه یک قولنامه دروغین برای محل زندگی و سیم‌کارتی که از مسیر غیرقانونی فعال‌شده برای افرادی که در حوزه جرائم فعال هستند، کار دشواری نیست و در صورت بروز عمل مجرمانه می‌تواند موانع زیادی را پیش روی ساختار قانونی قرار دهد.

برخی از زنان هم برای شناسایی وضعیت زندگی افراد متمول در پوشش نیروهای خدماتی قدم به خانه آن‌ها می‌گذارند و با دام‌هایی که بر سر راه این افراد قرار می‌دهند، موفق می‌شوند با همدستی اعضای باندشان که بیرون از این خانه‌ها فعال هستند، به اهدف مجرمانه خود برسند. آن‌ها با فیلم‌های سیاهی که در جریان ارتباط با مردان پولدار به دست می‌آورند تا جایی پیش می‌روند که راه شکایت آن‌ها را سد می‌کنند و دست به اخاذی‌های کلان هم می‌زنند.
استفاده از نیروهای خدمات که تحت پوشش شرکت‌های مجاز خدمات فعال هستند، این مزیت را دارد که در صورت بروز عملی مجرمانه از سوی آن‌ها بشود با اسنادی که در اختیار شرکت قرار دارد، مجرمان را تحت پیگرد قانونی قرار داد، هر چند شرکت‌های خدمات‌رسان در واقع نقش واسطه‌گر را ایفا می‌کنند و قادر نیستند راستی‌آزمایی کاملی از مدارکی که متقاضیان در اختیارشان می‌گذارند، صورت دهند. مطرح شدن شکایت علیه نیروهای خدمات که از سوی این شرکت‌ها معرفی می‌شود هم نشان می‌دهد فعالیت قانونی این شرکت‌ها هم در جلب اعتماد دریافت‌کنندگان خدمات موفق نبوده‌است.

23302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1805893

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =