انتخابات فدراسیون سوارکاری در موعد مقرر برگزار می‌شود؟

فارس نوشت: در شرایطی که پیش از این تاریخ برگزاری انتخابات سوارکاری 7 شهریورماه اعلام شده بود، به نظر می رسد در برگزاری این انتخابات ابهام وجود دارد.

در شرایطی که پیش از این اعلام شده است انتخابات سوارکاری در تاریخ 7 شهریورماه برگزار خواهد شد اما برخی موضوعات برگزاری این انتخابات را در هاله ای از ابهام قرار داده است.

فدراسیون سوارکاری مدت هاست که چهره یک رئیس را به خود ندیده و بیش از یک سال است که با سرپرست اداره می‌شود.

مسعود خلیلی، آخرین رئیس این فدراسیون بود که به دلیل برگزاری انتخابات، بدون هماهنگی لازم با وزارت ورزش و جوانان، در نهایت جای خود را به سرپرست داد و از این فدراسیون کنار گذاشته شد.

مسعود خلیلی در مجمع پرحاشیه‌ای که در تاریخ ۲۱ خردادماه و در غیاب نماینده وزارت ورزش برگزار شد، با کسب ۴۷ رای ماخوذه به عنوان رئیس فدراسیون سوارکاری انتخاب شد. با این حال مسئولان وزارت ورزش بارها تاکید کردند شیوه برگزاری مجمع انتخاباتی این فدراسیون قانونی نبوده است.

انتخابات فدراسیون سوارکاری در موعد مقرر برگزار می‌شود؟

پس از این اتفاق محمود حیدری سرپرست فدراسیون سوارکاری شد، که البته انتصاب وی هم حواشی به همراه داشت، زیرا وی پیش از این برای انتخابات سوارکاری، رد صلاحیت شده بود. با این حال پس از آمدن حیدری در این فدراسیون، مسعود خلیلی که برکناری خود را غیرقانونی می دانست به دیوان عدالت اداری شکایت کرد و موفق شد حکم سرپرستی حیدری را باطل کند.

انتخابات فدراسیون سوارکاری در موعد مقرر برگزار می‌شود؟

در شرایطی که خلیلی بار دیگر خود را رئیس قانونی فدراسیون سوارکاری می دانست، وزارت ورزش و جوانان در اقدامی رو به جلو حیدری را برکنار و رضا زندی خواری را به عنوان سرپرست معرفی کرد. تا عملا حکمی که خلیلی برای برگشت به ریاست فدراسیون گرفته بود را بی اثر کند.

از آن زمان (15 آذر 1401) تاکنون، زندی که خود از کارمندان وزارت ورزش و جوانان است در مسند سرپرستی حضور دارد و خود یکی از نامزدهای انتخاباتی است که قرار است در روزهای آینده برگزار شود.

انتخابات فدراسیون سوارکاری در موعد مقرر برگزار می‌شود؟

با این حال برخی حضور سرپرست در انتخابات به عنوان نامزد را تعارض منافع می‌دانند و انتقاداتی در این باره مطرح می کنند، هر چند به نظر می رسد منع قانونی در این رابطه وجود ندارد.

در این باره یکی از فعالان جامعه سوارکاری که خواست نامش فاش نشود، اظهار داشت: تعدادی از جامعه سوارکاری در این رابطه با وزارت ورزش مکاتبه داشته اند که انتخابات برگزار نشود و به تعویق بیفتد. حتی در این باره ثبت نام مجدد درباره نامزدها صورت گیرد.

وی افزود: در مدت سرپرستی اخیر، شاهد عزل و نصب 14 رئیس هیات در سوارکاری بوده ایم و حتی انتخابات کمیسیون های سه گانه ورزشکاران ابطال شده است که این اتفاقات می تواند با هدف چینش مجمع به نفع یک فرد خاص باشد.

در طرف مقابل محمد وحیدی یکی از نمایندگان مجلس و نائب رئیس هیئت تحقیق و تفحص از عملکرد فدراسیون سوارکاری اظهار داشت: خوشبختانه عرصه سوارکاری طی چند ماه گذشته به آرامش رسیده و شاهد رشد روزافزون آن در آموزش و مسابقات در اقصی نقاط کشور هستیم، در واقع حواشی این ورزش کاهش یافته و تمرکز زدایی به معنای واقعی تحقق یافته است. امیدواریم مجمع انتخابات این ورزش در موعد مقرر که همان هفتم شهریورماه سال جاری بوده برگزار شود و شاهد به تعویق افتادن انتخابات این رشته ورزشی به دلیل منافع شخصی نباشیم.

همچنین تعدادی از انجمن های سواری، نظیر انجمن اسب ترکمن، انجمن حفاظت از اسب کاسپین، انجمن اسب کرد، انجمن اسب اصیل یزد و جمعی از فعالان اسب ترکمن صحرا خواهان برگزاری انتخابات در موعد مقرر هستند.

انتخابات فدراسیون سوارکاری در موعد مقرر برگزار می‌شود؟

با تمام این اتفاقات به نظر می رسد نبرد سنگینی برای برگزاری یا عدم برگزاری انتخابات در جریان است و کار به مجلس هم کشیده شده است و گروهی از نمایندگان، برای به تعویق افتادن این انتخابات با وزارت ورزش و جوانان مکاتبه هم کرده اند.

باید دید وزارت ورزش و جوانان چه تصمیمی در برگزاری این انتخابات خواهد گرفت.

لازم به توضیح است صلاحیت مدیریتی محمداسد مسجدی، فیض‌الله پیری شرفوندی، رضا زندی خواری، محمد کاظمیان و سیدرضا میرابوطالبی در انتخابات پیش‌روی فدراسیون سوارکاری به تایید رسیده است.

258 258

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1806126

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =