گزارش گاردین از جنایت مقام‌های انگلیسی علیه کودکان پناهجو

ایسنا نوشت: روزنامه گاردین در گزارش جدیدی آورده است: مقام‌های انگلیسی، کودکان بدون سرپرستی را که همراه با پناهجویان دیگر وارد این کشور می‌شوند در زندان‌ همراه با مجرمان جنسی نگهداری می‌کنند.

به نقل از روزنامه «گاردین»، این کودکانِ آسیب‌پذیر به زندان‌هایی منتقل می‌شوند که مجرمان بزرگسال از جمله متهمان جنسی در آنها محبوس هستند.

بنابر این گزارش تاکنون موارد زیادی از انتقال کودکان به زندان‌های بزرگسالان شناسایی شده است.

این کودکان که فرد بزرگسالی آنها را همراهی نمی‌کند به نظر می‌رسد که قربانی فرآیند قاچاق انسان شده‌اند.

اکثر این کودکان اهل سودان یا سودان جنوبی هستند که قاچاقچیان آنها را از طریق لیبی با قایق‌های کوچک به انگلیس آورده‌اند و قربانی قاچاق یا نوع دیگری از سوءاستفاده بوده‌اند.

به دنبال این تصمیم غیرانسانی علیه کودکان پناهجو، منتقدان و فعالان حقوق بشری در این کشور از وزارت کشور انگلیس خواسته‌اند که ضمن تحقیق در این‌ خصوص به نگهداری کودکان در زندان بزرگسالان و در کنار این قبیل از مجرمان و متهمان پایان دهد.

«مدی هریس»، یکی از فعالان و منتقدان این رفتار ضدبشری به گاردین گفته است که پرونده بیش از ۱۰۰۰ نفر از پناهجویانی را که سن آنها مورد مناقشه است، بررسی کرده و بنابر این ارزیابی‌ها، آن دسته از کودکان که به زندان بزرگسالان فرستاده شده‌اند، بیش از دیگران آسیب دیده‌اند.

با این حال وزارت کشور انگلیس سن این کودکان را زیر سوال می‌برد و مدعیست که آنها، بزرگسال محسوب می‌شوند.

داده‌های روزنامه «آبزرور» نیز نشان می‌دهد که وزارت کشور انگلیس تاکنون با صدها پناهجوی کودک مانند افراد بزرگسال رفتار کرده است.

بنابر این گزارش، شمار قابل توجهی از پناهجویان هر سال با قایق‌های کوچک خود را به انگلیس می‌رسانند.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1806876

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =