حجت شکیبا نقاش پیشکسوت پس از سال‌ها اقامت در کانادا به تهران بازگشت تا بعد از هشت سال در گالری شکوه ‌نقاشی‌های تازه خود را به نمایش بگذارد.

به گزارش خبرآنلاین، حجت شکیبا نقاشی‌هایی با تم موضوعی هخامنشیان را از جمعه 13 آبان در گالری شکوه به نمایش می‌گذارد.
 
در این نمایشگاه حدود 30 تابلوی نقاشی ارائه می‌شود که از نزدیک به 100 نقاشی شکیبا منتخب شده است. این تابلوها در 10 سال اخیر خلق شده‌اند و در حالی به روی دیوار گالری شکوه می‌روند که کتاب نقاشی «کوروش» شکیبا به زیور طبع آراسته شده است.

نمایشگاه نقاشی‌های حجت شکیبا تا 26 آبان دایر خواهد بود و علاقه‌مندان می‌توانند هر روزه از ساعت 16 تا 20 از این آثار در چهارراه فرمانیه، بلوار شهید اندرزگو،‌ خیابان سلیمی شمالی، کوچه امیرنوری، شماره 19 گالری شکوه دیدن کنند.

حجت شکیبا متولد سال 1328 در گرگان است. او سال 1352 از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران فارغ‌التحصیل شد و نخستین نمایشگاه بین‌المللی خود را در سال 1356 در شهر بال در سوئیس برپا کرد. از آن پس این روند در کشورهای مختلف نظیر کانادا، انگلستان، بنگلادش و ... ادامه یافت.
 
از این هنرمند پیشکسوت کتاب‌های نقاشی «ایران دخت»، «نقش عکس در هنر ایران»، «خیام»، «حافظ»، «سه رنگ عشق»، «نقاشی های شکیبا» و اکنون «کوروش» به بازار نشر آمده است.
 
نقاشی‌های شکیبا در سریال‌های «هزاردستان» و فیلم‌های «کمال‌الملک» و «دلشدگان» به کارگردانی زنده‌یاد علی حاتمی جاودانه شده است.
 
58244
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 180996

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =