سلاحی که آمریکا برای آزمایش آن ۷۰میلیون دلار هزینه کرد/ عکس

آژانس پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفته دفاعی پنتاگون (دارپا) بوئینگ را برای توسعه نمونه اولیه و انجام آزمایش پرواز رهگیر مافوق صوت «Glide Breaker» انتخاب کرده‌است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، رهگیر سلاحی است که برای از بین بردن موشک‌های دیگر در میانه پرواز قبل از رسیدن به اهدافشان طراحی شده‌است. Glide Breaker برای هدف قرار دادن دسته‌ای از تسلیحات قبل مانور، به عنوان وسیله‌ای مافوق صوت طراحی شده‌است که قادر به اجرای مانورهای ناگهانی "زیگ زاگ" است. سرعت آن‌ها تا ۵ ماخ‌ است.

قرارداد بوئینگ با دارپا، شبیه‌سازی‌هایی را تامین می‌کند که طراحی‌های Glide Breaker را با استفاده از مطالعات تونل باد و آنچه که به عنوان دینامیک سیالات محاسباتی شناخته می‌شود، مدل‌های کامپیوتری نحوه تعامل یک سیال  با جسمی مانند رهگیر موشک را ارزیابی می‌کند.

سلاحی که آمریکا برای آزمایش آن ۷۰میلیون دلار هزینه کرد/ عکس

به‌علاوه، بوئینگ آزمایش‌هایی را برای ارزیابی اینکه چگونه پیشرانه‌های جت Glide Breake بر عملکرد کلی آیرودینامیکی آن تأثیر می‌گذارند، طراحی خواهد کرد.

از آنجایی که Glide Breaker در نسبت با تسلیحاتی قدیمی‌تر تغییراتی داشته‌است، بوئینگ باید از شبیه‌سازی‌هایی استفاده کند که فعل و انفعالاتی را که بین هوا و رهگیر در سرعت‌ها و ارتفاعات شدید رخ می‌دهد را مدل‌سازی کند.

در اعلامیه قرارداد پنتاگون به تاریخ ۸ سپتامبر آمده‌است که قرارداد توسعه گلاید بریکر بوئینگ با دارپا ۷۰،۵۵۴،۵۲۵ دلار است. اطلاعات کمی در مورد طراحی نهایی یا قابلیت‌های کلی Glide Breaker وجود دارد. صفحه رسمی دارپا برای این برنامه هیچ جزئیاتی را در اختیار مخاطبان قرار نداده‌است.

منبع: space

بیشتر بخوانید:

سگ انتحاری، سلاح عجیب ارمنستان علیه جمهوری آذربایجان / عکس

سرعت گلوله پس از شلیک چقدر است؟

سلاحی که ورق را در جنگ روسیه و اوکراین برگرداند!/ عکس

۲۲۷۲۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1812527

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =