کوکاکولا از مشتریان در سراسر جهان خواسته بود تا نحوه تجسم آینده از طریق احساسات، آرزوها، رنگها، طعمها و موارد دیگر را با آنها به اشتراک بگذارند. در ادامه این شرکت سازنده نوشابه «دیدگاههای بیشمار کاربران را با بینشهای جمعآوریشده از هوش مصنوعی» ترکیب میکند که نتیجهاش خلق یک طعم منحصربهفرد برای نوشابه Y3000 میشود.
کوکاکولا و خلق نوشابه با طعمی از آینده به کمک هوش مصنوعی
این نوشابه بدون قند کوکاکولا برای تایم محدودی در برخی کشورها ازجمله ایالاتمتحده، کانادا، چین، اروپا و آفریقا عرضه خواهد شد. جالب است بدانید که کوکاکولا برای طراحی قوطی این نوشابه هم از هوش مصنوعی کمک گرفته است. کوکاکولا قبلاً از یک نوشابه برای متاورس هم رونمایی کرده بود.
«اوانا ولاد»، یکی از مدیران کوکاکولا، میگوید این شرکت عمداً برای خلق این نوشابه از هوش انسانی و هوش مصنوعی استفاده کرده است: «امیدواریم که کوکاکولا در سال 3000 هم مانند امروز پویا و باطراوت باشد. بنابراین خودمان را به چالش کشیدیم تا یک مفهوم از طعمی که کوکاکولا میتواند در آینده داشته باشد را بررسی کنیم. ما عمداً هوش انسانی و هوش مصنوعی را گرد هم آوردیم تا بیانی نشاطبخش از آنچه کوکاکولا باور دارد در آینده به ارمغان میآورد را نشان دهیم.»
به گفته کوکاکولا، Y3000 اولین طعم از آینده است که با همکاری انسان و هوش مصنوعی خلق شده است. همانطور که گفتیم، برای خلق قوطی این نوشابه و البته کمپین تبلیغاتی آن هم از هوش مصنوعی استفاده شده که این هوش مصنوعی، استیبل دیفیوژن بوده است.
هوش مصنوعی در ماههای اخیر مورد توجه زیادی قرار گرفته است و انتظار میرود بهزودی وارد صنایع غذایی هم شود. بنابراین احتمالاً در آینده شاهد خلق طعمهای تازه و متفاوتی با کمک هوش مصنوعی خواهیم بود، هرچند نمیدانیم این طعمها در بازار موفق میشوند یا با استقبال سرد مشتریان روبهرو میشوند. بنابراین باید منتظر بمانیم تا ببینیم هوش مصنوعی چه نقشی میتواند در این صنعت ایفا کند.
۵۸۵۸
نظر شما