۱ نفر
۲۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۲
در ضدسرقت بخریم یا چوبی ساده؟

درست از زمانی که انسان نخستین برای حفظ حریم خصوصی در غاری که در آن زندگی می‌کرد، از یک‌تکه سنگ به‌عنوان محافظ استفاده می‌کرد، مفهوم در به وجود آمد. اما سؤالی که در این میان اهمیت دارد، این است که در ضدسرقت یا چوبی؟ کدام یک بهتر است؟

درها برای ایجاد محیطی جداگانه و جداسازی یک بخش از دیگری هستند. واضح و مبرهن است که همان‌طور که انسان‌ها نیازمند زندگی در کنار یکدیگر هستند، به حفظ حریم خصوصی نیز نیاز دارند و نصب در، مهم‌ترین راهکاری است که می‌توانیم برای حفظ این حریم انجام دهیم.

تاریخچه پیدایش در ضدسرقت از گذشته تا امروز

تاریخچه درهای ضدسرقت به کشور ایتالیا بازمی‌گردد. همان جایی که صنعتگران و سازندگان درهای ساختمانی تلاش کردند تا از جنس چوب، درهایی با مقاومت و استحکام بیشتری بسازند که به طور هم‌زمان زیبایی نیز داشته باشند. تلاش هنرمندان ایتالیایی در نهایت به تولید درهای ضدسرقت ایتالیایی منجر شد. این درها با زیبایی فوق‌العاده‌ای که داشتند و با ساختار جذاب خود توانستند ایمنی و امنیت را برای ساختمان‌ها به ارمغان بیاورند.

با گذر زمان، شهرت درهای ضدسرقت ایتالیایی به تمام دنیا رسید و خریدارانی از سرتاسر جهان به دنبال آن رفتند. به مدت 6 سال، صنعت تولید در ضدسرقت در سطح جهان تنها به ایتالیا محدود بود و تنها درهای ضدسرقت ایتالیایی وجود داشتند، تا اینکه کشور ترکیه نیز تصمیم به ورود به این صنعت بزرگ و چشمگیر گرفت.

در ضدسرقت؛ سپری در برابر خطر و نقشی از هنر

در ضدسرقت (Security Door) به‌عنوان ضامن امنیت خانه می‌تواند تلقی شود. این درها با ساختار قوی و مقاوم و سیستم‌های قفلی پیچیده‌ای طراحی شده‌اند و سطح امنیتی بسیار بالایی را برای ساختمان‌ها فراهم می‌کنند. باز کردن در ضدسرقت بسیار پیچیده‌تر و سخت‌تر از درهای چوبی معمولی است که به علت داشتن قفل‌های پیچیده و سیستم‌های ایمنی پیشرفته‌ آن است. در ضدسرقت با استفاده از مواد و ساختارهای خاصی طراحی می‌شود تا در مقابل تلاش‌های نفوذ و تخریب توسط سارقان مقاومت داشته باشد. هدف اصلی از نصب در ضدسرقت، ایجاد یک حجاب فیزیکی قوی بین محیط داخلی و خارجی ساختمان است تا بتواند مال و زندگی افراد را محافظت کند.

درهای ضدسرقت معمولاً از موادی مانند فولاد، آلومینیوم یا چوب با استفاده از لایه‌های مقاوم تشکیل می‌شوند. ضخامت بالا و ساختار مقاوم آنها، شانس بیشتری را برای ایجاد مقاومت در برابر حملات فیزیکی فراهم می‌کند.

در چوبی، نمایی زیبا از طبیعت

در چوبی (wooden door)، نوعی از در ساختمانی است که از چوب ساخته می‌شود. این نوع در معمولاً در ساختمان‌های مسکونی، تجاری و اداری استفاده می‌شود. در چوبی می‌تواند از نوع تک‌لایه یا چندلایه باشد. در در چوبی تک‌لایه، یک‌لایه چوبی استفاده می‌شود که به‌صورت یک‌تکه ساخته شده است. در در چوبی چندلایه، لایه‌های مختلف چوبی به هم چسبانده می‌شوند تا ساختار مقاوم‌تری برای در ایجاد شود.

در چوبی می‌تواند دارای ویژگی‌های مختلفی باشد، از جمله ضخامت متفاوت، نوع چوب استفاده شده طرح و زیبایی سطح، پوشش با رنگ‌ها و لعاب‌های مختلف، و نوع قفل و مکانیزم باز و بسته‌شدن.

درهای چوبی علاوه بر ارائه وظیفه اصلی یعنی جداکردن فضای داخلی و خارجی، وظیفه بهبود ظاهر و دکوراسیون داخلی ساختمان را نیز دارند. به‌طورکلی، در چوبی به دلیل ظاهر زیبا و ارائه جذابیت طبیعی چوب، همچنین عملکرد مناسب از نظر حفظ حرارت و صدا، یک گزینه محبوب در ساختمان‌ها است.

شعار همه ما از کودکی؛ خانه امن‌ترین مکان دنیاست. کمی که بزرگ‌تر شدیم، دریافتیم این امنیت به جز وجود خانواده به عوامل دیگری نیز وابسته است. خرید در ضد سرقت می‌تواند از حریم امن خانه‌مان بیشتر پاسبانی کند.
وقتی در آستانه ورودی منزل قرار می‌گیریم، منظره یک در ضد سرقت زیبا، جذابیت را به امنیت خانه‌مان اضافه خواهد کرد و آغوش گرم منزل را برای ما به زیبایی باز خواهد کرد.

در ضدسرقت یا چوبی؟ کدام بهتر است؟

در ضدسرقت و در چوبی هر دو نوع درهای قابل‌قبولی برای استفاده در منازل هستند، اما هر کدام دارای ویژگی‌های خاصی هستند.

در چوبی به دلیل زیبایی و طراحی‌های متنوع، محبوبیت بیشتری در بین مردم دارد. این نوع درها همچنین به‌خوبی در جذب حرارت و سروصدای خارجی کمک می‌کنند. همچنین می‌توان به‌راحتی آن‌ها را تعمیر و بازسازی کرد. بااین‌حال، درهای چوبی معمولاً در برابر آتش‌سوزی و تخریب توسط سارقان ضعیف هستند.

در ضدسرقت از جنس فلزی و دارای ساختاری قوی و مقاوم هستند و معمولاً دارای قفل‌های پیچیده و سیستم‌های ایمنی هستند که از ورود سارقان جلوگیری می‌کنند. این نوع درها به‌خوبی در برابر آتش‌سوزی و تخریب توسط سارقان مقاوم هستند، اما شاید نسبت به در چوبی ظاهری زیبا و جذاب نداشته باشند.

البته امروزه به کمک طراحان خلاق، شاهد تنوع زیادی در درهای ضدسرقت هستیم که با هر سلیقه‌ای سازگار است. نکته‌ای که باید در مورد خرید در ضدسرقت و در چوبی در نظر بگیرید، قیمت است. معمولاً قیمت در ضدسرقت از درهای ساده گران‌تر است.

در ضدسرقت بخریم یا چوبی ساده؟

خرید در ضدسرقت از دُرسی

مجموعه درسی، به‌عنوان یک مرکز تخصصی در زمینه مشاوره، فروش، حمل و نصب درهای ضدسرقت در سراسر ایران، به مدت چند سال است که خدمات خود را به مشتریان عزیز ارائه می‌دهد. یکی از مزایای خرید از درسی، حذف واسطه‌ها است، به این معنی که مشتریان می‌توانند درهای ضدسرقت را به‌صورت مستقیم از کارخانه خریداری کنند. به همین دلیل، قیمت‌های محصولات درسی از بسیاری از فروشگاه‌ها کمتر است.

اگرچه انبار مرکزی درسی در تهران قرار دارد، اما مشتریان از سراسر ایران می‌توانند با مراجعه به وب‌سایت www.doorc.ir، سفارش خود را ثبت کرده و در کوتاه‌ترین زمان ممکن تحویل بگیرند. علاوه بر این، درسی توانسته باتوجه‌به تنوع سلیقه‌ها و هر محدودیت بودجه‌ای، درهای ضدسرقت را از قیمت پایه 5 میلیون تومان تولید و عرضه کند.

https://doorc.ir/security-door

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1814299

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =