عاملان تغییر کاربری اراضی البرز ۲۷ هزار میلیارد ریال جریمه شدند

مدیرکل بازرسی استان البرز گفت: عاملان تغییر کاربری اراضی باغی و زراعی این استان در سال جاری محکوم به پرداخت ۲۷ هزار میلیارد ریال جزای نقدی شدند.

به گزارش خبرآنلاین از البرز؛ «محمد تقی حاجی مشهدی» افزود: این محکومیت متعاقب تذکرات، هشدارها و پیگیری بازرسی استان البرز صورت گرفت.

بازرس کل استان البرز اضافه کرد: بر این اساس ۶ فقره شکایت تغییرکاربری غیرمجاز در مرجع قضایی بوده که تاکنون در مجموع عاملان اصلی خرد کردن، تفکیک، ساخت‌وساز غیرمجاز در اراضی زراعی و باغ‌ها به ۲۷ هزار میلیارد ریال بابت جزای نقدی موضوع تغییر کاربری غیر مجاز اراضی زراعی و باغ‌ها در حق صندوق دولت محکوم شده‌اند.

حاجی مشهدی، اقدامات قانونی به‌موقع و استفاده از ظرفیت‌های قانونی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ساوجبلاغ در شناسایی ، برخورد به موقع و قبل گسترش ساخت‌وسازهای غیر مجاز، برخورد با عاملین اصلی خرد کردن، تفکیک و ساخت‌وساز غیر مجاز در اراضی زراعی و باغ‌ها را قابل تمجید ارزیابی کرد.

وی یادآورشد: این مهم با اهتمام جدی در مبارزه با فساد، تغییر کاربری غیرمجاز اراضی زراعی و باغی و حفظ و تامین امنیت غذایی نسل‌های آینده و بررسی‌های کارشناسان بازرسی کل استان، ملاحظه شد.

مدیرکل بازرسی استان البرز یادآورشد: باتوجه به جرم انگاری موضوع، سازمان جهاد کشاورزی البرز مستند به قانون موظف است از هرگونه اقدام عملی که منجر به خردشدن اراضی کشاورزی می‌شود، جلوگیری به عمل آورد و مرتکبان را در اجرای ماده سه قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها حسب مورد به عنوان مباشرت یا معاونت درارتکاب جرم تغییر کاربری غیرمجاز، به مراجع ذی صلاح معرفی کند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1814784

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =