ماه ربیع آمد؛ سریال‌های جدید نیامدند/ بازپخش مجموعه‌های دهه ۷۰ و ۸۰

ایرنا نوشت: با پایان ایام عزاداری و فرا رسیدن ماه ربیع الاول مخاطبان تلویزیون منتظر پخش سریال‌های جدید از شبکه‌های یک، دو، سه و پنج هستند درحالی که تلویزیون فقط یک سریال جدید «محرمانه» را تدارک دیده است و بقیه شبکه‌ها به سراغ بازپخش سریال‌هایی ازجمله «بهترین تابستان من»، «مرگ تدریجی یک رویا» و «شب عید» رفته‌اند.

هر ساله با فرا رسیدن ماه ربیع الاول سریال‌های مناسبتی ماه محرم و صفر به پایان می‌رسیدند و سریال‌های شبانه عادی و روتین جایگزین می‌شدند. معمولا در بین سریال‌های جدید گزینه‌های طنز و کمدی که با فضای شاد و عیدانه ماه ربیع الاول تناسب داشتند هم به چشم می‌خوردند. امسال اما خبری از سریال‌های جدید نیست و تلویزیون در محاصره سریال‌های قدیمی و بازپخشی است.

تعویق «محرمانه»

در حالی که دو روز از پایان ایام عزاداری می‌گذرد، هنوز هیچ سریال جدیدی روانه آنتن نشده است. شبکه سه قرار بود سریال «محرمانه» را روی آنتن بفرستد که پخش آن را .به دلیل پخش مسابقات ورزشی تا روز جمعه ۷ مهر (۱۱ روز دیگر) به تعویق انداخته است.

سریال «محرمانه» به کارگردانی محمود معظمی

سریال ۲۴ قسمتی «محرمانه» در ژانر جنایی ـ علمی تولید مشترک صداوسیما و موسسه فرهنگی هنری اندیشه شهید آوینی است. «محرمانه» به تهیه‌کنندگی سیدرامین موسوی، کارگردانی محمود معظمی و نویسندگی مهدی حمزه در بستر داستانی، روایتی واقعی است از پیشرفت‌های علمی دانشمندان کشورمان در حوزه پزشکی که توطئه مغرضانه دشمن را در بر دارد تا با ایجاد اختلال، مانع از دست‌یابی ایران به موفقیتی بزرگ شوند ...

در سریال «محرمانه» بازیگرانی همچون لاله اسکندری، علیرام نورایی، نسیم ادبی، فاطمه گودرزی، مجید مظفری، ایرج نوذری، رحیم نوروزی، رضا توکلی، رویا میرعلمی، کمند امیرسلیمانی و جمعی از بازیگران ترکیه، هلند و قاره آفریقا ایفای نقش می‌کنند.

بازپخش سه سریال تکراری

اما شبکه‌های یک، دو و پنج هم تدارک خاصی برای ایام بعد از عزاداری نداشته و دست به دامان سریال‌های قدیمی شده‌اند.

مجموعه نمایشی بهترین تابستان من با درونمایه طنز و محوریت دفاع مقدس از یکشنبه ۲۶ شهریور روانه آنتن شبکه دو شده است. بهترین تابستان من به کارگردانی علی بهادر در سال ۱۳۷۵ تولید و از شبکه یک سیما پخش شد.

سریال «شب عید» ساخته سعید آقاخانی

شبکه یک سریال شب عید به کارگردانی سعید آقاخانی تولید سال ۱۳۹۶ را در جدول خود گنجانده است. این سریال قصه‌ زائران مختلفی را روایت می‌کند که هر کدام با حاجت و نیتی در شب عید و آستانه تعطیلات نوروز، خودشان را تا مشهد و حرم نورانی امام رضا(ع) رسانده‌اند. این سریال هر شب از ساعت ۲۲ و ۱۵ دقیقه از شبکه یک بازپخش می‌شود.

پخش سریال «مرگ تدریجی یک رویا» به کارگردانی فریدون جیرانی نیز از یکشنبه ۲۶ شهریور در شبکه پنج سیما آغاز شده است. این سریال اولین بار در بهار سال ۱۳۸۷ از شبکه دو پخش شد

تکلیف سریال‌های آماده پخش چه شد؟

خالی بودن آنتن تلویزیون از سریال‌های جدید در حالی رقم می‌خورد که مدیران صداوسیما همواره از رونق سریال‌سازی و تعداد بالای سریال‌های در حال پخش سخن گفته‌اند.

مهدی نقویان، رئیس مرکز سیما فیلم در نشست خبری که ۳۱ اردیبهشت امسال برگزار شد، گفت: ۹ سریال مراحل تولید را می‌گذارنند و منتظر آنتن هستند. طلاق، عاشورا، سرزمین مادری، مستوران۲، نائله، نیکان، سوران، ضد و سنجرخان از جمله این سریال‌ها هستند که پس از پایان سریال‌های شبکه یک و سه در نوبت پخش قرار می‌گیرند.

وی افزود: دوربینِ ۸ سریال روشن است و در مرحله تصویربرداری هستند و سریال های محرمانه، مهیار عیار، بچه محل، هادی، رخنه و رحیل در این فهرست قرار می‌گیرند.

از بین سریال‌های نامبرده شده چندین سریال همچون نائله (عشق کوفی)، عاشورا، رحیل، نیکان و ... پخش شده‌اند. در این شرایط تلویزیون می‌توانست گزینه‌های دیگر را به آنتن برساند و مشکل آنتن خالی از سریال را حل کند.

پیمان جبلی، رییس سازمان صداوسیما نیز چندین بار وعده خرید آثار شبکه نمایش خانگی توسط تلویزیون را داد و اظهار داشت: تاکنون دوستان ما در ساترا مورد خاصی را اسم نبرده‌اند، اما اخبار خوبی خواهد رسید که قرار است طرح‌های خوبی به ساترا برسد. خرید آثار شبکه نمایش خانگی جزو تصمیمات اعلام شده‌ی ماست.

رییس سازمان صداوسیما برخی از طرح‌هایی ارائه شده به ساترا را با اولویت‌های فرهنگی جامعه و ضرورت‌ها و نیازهای فرهنگی جامعه منطبق دانست و گفت: ما به شیوه‌های مختلف مشارکت می‌کنیم و تبلیغ و ترویج و تیزرهای آن‌ها را در سیما خواهیم داشت و حتی می‌توانیم حق پخش آن‌ها را خریداری کنیم.

۵۷۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1814994

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =