دومین نمایشگاه آموزش ایران با هدف مهارت آموزی و شعارآموزش ،اشتغال و اقتصاد همچنان در دانشگاه تهران در حال برگزاری است.

سپیده سعیدی: دراین نمایشگاه غرفه های متعددی ازسوی وزارتخانه ها ،نهادهای آموزشی و سازمانهای ذیربط به معرفی دستاوردهای تازه علمی می پردازند. وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی ازجمله نهاد هایی است که دراین نمایشگاه پرکار بوده و فعالیتهای قابل توجهی داشته است .
دکتر نادر ممتاز منش رئیس مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی از مسئولانی است که درچگونگی شکل گیری این نمایشگاه نقش داشته، برپایی نمایشگاه آموزش ایران مهمترین گام برای ارتقاء سطح کیفی آموزش درایران می داند.

گفتگوی خبرانلاین با رئیس مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی را بخوانید:

 

همانطور که می دانید نمایشگاه آموزش ایران با هدف توسعه مهارت و شعار آموزش ،اشتغال و اقتصاد برگزار می شود . نقش این نمایشگاه درارتقاء سطح آموزش چیست ؟

قبل از برگزاری این نمایشگاه تا آنجایی که من اطلاع دارم همه تلاشها به کارگرفته شد تا تجربه های آموزشی نهاد ها و سازمانهای ذیربط و نیزدانشگاه ها در بحث مهارت آموزی به نمایش در بیایند . خوشبختانه در حال حاضر هم می بینیم که این اتفاق افتاد.دانشگاه هاو موسسات آموزشی همگی دورهم جمع شدند تا ایده های نو و تازه خود را در اختیارمخاطبین قراردهند .همین ایده های نو برای دانشگاه ها غنیمتی گرانبهاست و می توان امیدوار بود که تبادل نظرات نیزدرمجموع فرایند قابل توجهی را به بار خواهد آورد.

 

با توجه به اینکه هدف ازبرگزاری نمایشگاه انتقال مهارت آموزی است ،حضوردانشگاه های علوم پزشکی و نیزمجموعه های وزارت بهداشت در این نمایشگاه چه تاثیری می تواند داشته باشد؟

اتفاقا من بیشتردرنظر داشتم که بحث خودم را درحوزه علم پزشکی مطرح نمایم .درابتدا باید عنوان کنم که وزارت بهداشت و دانشگاه های مربوطه به این وزارتخانه در سالهای اخیر یا بهتر بگویم دردودهه اخیر گام های متعالی و تاثیر گذاری را درراستای ارتقاء کیفیت آموزش برداشته است واینکه همه ما می دانیم که رشته های مربوط به علوم پزشکی همگی همراه با مهارت آموزی منتقل می شود .اما بازهم دراین زمینه ما به افقی دور دست نگاه می کنیم و هدف را براین نهاده ایم تا اعضاء هیئت علمی واستادان راهم توانمند سازیم . مطالعات و تحقیقات را توسعه بخشیم و بتوانیم با برنامه ریزی های مدون ومطالعاتی شده به اهداف چشم اندازه 1404 نزدیک شویم .

 

آیا دستاوردهای نظام آموزشی ما با استاندارد جهانی فاصله زیادی دارد؟‌
ما درحال حاضردرشرایط خوبی هستیم وچیزی درزمینه آموزش کم نداریم .اما این بدان معنا نیست که دست از تلاش برداریم.باید پیشرفت کنیم .دراین میان باید عنوان کنم که اساتید وفراگیران ما همچنان به یادگیری نیازمند هستند.این چنین می توانیم به روزباشیم وبه لحاظ علمی با دنیا تعامل و تبادل نظر داشته باشیم .

 

با توجه به اینکه شعاربرگزارکنندگان این نمایشگاه آموزش ،اشتغال واقتصاد است وهمچنین می دانیم که فارغ التحصیلان پزشکی با مهارت آموزی کامل کسب مدرک می نمایند ،چرا با پزشکان بیکار مواجهه هستیم ؟
در این رابطه به ضرس قاطع عرض می کنم که ما درخصوص فارغ التحصیلان رشته پزشکی درکشورمان کمتربا معضل بیکاری وعدم اشتغال مواجهه بوده ایم و پزشکان تازه فارغ التحصیل شده درکشورما خیلی زود ترازدیگرفارغ التحصیلا ن دررشته های مختلف به کار مشغول می شوند . اما در راستای این بحث باید بگویم که هر مهارتی که کسب نماییم فرصت بیشتری برای اشتغال کسب کرده ایم و این در تمام رشته ها صادق است .

 

4547

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 181537

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۲۲:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۰
    3 0
    نفس شما از جای خیلی خیلی گرم درمیاد. فارغ التحصیلان پزشکی را در بازار آزاد رها کرده اید که بالاخره یک بیغوله ای را به قیمت پایین اجاره کنند تا مریض آنها را ببیند. این فارغ التحصیلان نه تنها به مردم کمک نمی کنند بلکه به خودشان هم نمی توانند کمک کنند. چندتا را می شناسید که از خودشان خانه و زندگی داشته باشند بی اینکه از خانواده های خود کمک بگیرند؟ ببین چند درصد فارغ التحصیلان این رشته می شود.
  • Maryam IR ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۱
    1 0
    آمار بيكاران پزشكي را سازمان نظام پزشكي در چند سال پيش 8 هزارنفر گزارش كرده بود كه بعد از آن ديگر حتي آمار هم ندادند........چرا اين قدر سفيدنمايي مي كنند؟ خدا راستگويان را دوست دارد.
  • بدون نام US ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۴
    3 0
    من هم پزشک هستم هم بیکار، لطفا منو به آمارتو اضافه کنید (فارغ التحصیل دانشگاه تهران، 1388)
  • علي IR ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۶
    1 0
    درست مي گويد در شهري مثل ايذه پزشك عموي در آمد 6 تا 18 ميليون تومان از حداقل ها مي باشد آنهايي كه مي گويند بيكار هستند بيايند در همچون شهرهاي خدمت كنند و پول حسابي جيب خواهند زد