۰ نفر
۲۵ آذر ۱۳۹۰ - ۱۹:۳۰

رئیس هیات عالی انتظامی سازمان نظام پزشکی می گویدکه در حال حاضر بیشترین شکایت و گلایه‌های مردم از جامعه پزشکی مربوط به برخوردهای نامطلوب و پاسخگو نبودن برخی از پزشکان به بیماران و مراجعان است. <BR>

محمد حسین بدخش در حاشیه برگزاری همایش پزشکان عمومی سراسرکشور، افزود: متاسفانه برخی مواقع در کنار کوتاهی‌ها، مسامحه و قصور پزشکان، زیاده خواهی و توقعات تعدادی از بیماران یا خانواده‌هایشان نیز موجب بروز مشکلات و تشکیل پرونده برای اعضای جامعه پزشکی می‌شود. در این میان سازمان نظام پزشکی طبق قانون، خود را مدافع و حافظ منافع وحقوق بیماران و مردم می‌داند.
وی افزود: متاسفانه برخی بیماران یا خانواده‌هایشان همچنان بر شکایت خود پافشاری می‌کنند و پزشک ماه‌ها و حتی سال‌ها در محاکم قضایی مختلف سرگردان و بلاتکلیف می‌شود که این روند عوارض جدی نیز به دنبال دارد. بنابراین برای پیشگیری از چنین معضلاتی باید به فکر انتظام بخشیدن به این گونه مسایل بود. در واقع بیماری که حق و حقوقی دارد باید به حق و حقوق خود برسد اما افرادی که فاقد حق هستند نباید از سوی برخی افراد به‌ویژه حرفه‌ای‌ها برای آزار پزشکان تحریک شوند. در این شرایط باید با فرهنگ سازی قوی رسانه‌ای به سوی اهداف مورد نظر گام برداشت تا ارتباط معنوی و مطلوب حکیم‌گونه میان طبیب و بیمار خدشه‌دار نشود.
دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه بیشترین شکایت های مطرح شده بر علیه جامعه پزشکی مربوط به گروه های جراحی است خاطرنشان کرد: علت این موضوع نیز به طور کامل روشن است، زیرا همه بیماران و خانواده هایشان انتظار بهبود و درمان قطعی دارند. این توقع شاید منطقی باشد اما باید پذیرفت که این روند درباره همه بیماران امکانپذیر نیست. چرا که همیشه یک سری از بیماری ها غیر قابل درمان بوده و یا ریسک بالایی دارند. بنابراین توقعات نیز باید منطقی باشد از سوی دیگر می بایست فرهنگ سو کردن که از آمریکا وارد فرهنگ کشور ما شده نیز از چهره جامعه پزشکی محو گردد تا ارتباط معنوی و سالم میان پزشک و بیمار دوباره احیاء شود.
 رئیس هیات عالی انتظامی سازمان نظام پزشکی در بخش دیگر سخنانش گفت: برای رسیدن به چنین اهدافی باید رابطه پولی بین پزشک و بیمار را برای همیشه قطع کرد. این فرآیند نیز فقط با حضور جدی، چشمگیر، کارآمد و به روز بیمه‌ها امکان پذیر خواهد شد. اما متاسفانه در حال حاضر خدمات بیمه‌ها به دلیل وجود سهم سرانه پایین از درآمد ناخالص ملی مطلوب نیست. به همین دلیل ارائه خدمات درمانی به بیمه‌شدگان با کاستی‌های قابل توجهی رو به روست.
 4545
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 189669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • پزشک IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۶
    2 2
    متاسفانه مردم هم بی تربیت و زیاده خواهند . مثلا شما خوش دارید در برابر خدمات روزنامه نگاریتان همین الان فحش ناموسی بشنوید. لطفا یکطرفه قضاوت نفرمایید.
  • احمد IR ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۶
    2 1
    پزشک ها خیلی بد هستند. هم رفتارشان بد است و هم جز پول هیچ چیزی را نمی شناسند. بیشتر مردم ایران هم آنها را انسان برتر از خود می دانند و همین زمینۀ بداخلاقی و سوء استفاده را برای آنها هموار می کند.
  • بدون نام IR ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۶
    2 1
    بالاترين حق ويزيت را در مطبشان اخذ مي كند ولي جواب كامل نمي دهندو اگر از پزشك درخواست توضيح بيشتر كنيد بد خلقي مي كنند..... اينكه ميگن ايران بهشت پزشكان است حقيقت دارد!!! شما ببينيد فرار مغزها به خارج در اين بخش نسبت به ساير رشته ها خيلي كمتر است ي......ادش به خير فيلم خيلي دور و خيلي نزديك
  • علي IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۶
    2 0
    با سلام در صورتي اين سخنان مصداق دارد كه دكتران شريف نسبت به عملكرد خودمطمئن باشد نباشد نظري بدهند كه در انتهاي بگويند ما همه سعي خودرا كرديم نمي دانيم ناراحتي بيمار شما چيست .اين اتفاق عيناً براي اينجانب تكرار شده كه پس از بستري مادر وهزينه ايي معادل 4500000تومان دكتر مربوطه اعلام كرده كه ماهمه آزمايشات را انجام داده ايم ولي متآسفانه متوجه نشديم ناراحتي مادر شما چيست .اين هزينه برباد رفته را چه كسي جبران خواهد كرد.آقاي دكتر
  • داودي IR ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۶
    1 0
    اين آقايان نمي گويند كه تعرفه ها را چرا بي خود با لا برده اند فشار بر بيمه ها مي آورند بيمه ها بر اساس حقوق دريافتي حق بيمه دريافت مي كنند بايد حقوق افزايش يابد كه حقوق طبق قانون افزايش خيلي كمي دارد پس بيمه ا گر بخواهند پول دريافتي را به آقايان پزشك بدهند پس از يك مدت كوتاهي ورشكسته خواهند شد و بيمه ها بايد بتوانند حقوق بازنشسته ها را پرداخت كنند .با دلايل غير منطقي تعرفه ها را بالا مي برند و طبيب-طبابت را جايگزين طبيب-تجارت كرده اند كه واقعا جاي بسي تاسف است .
  • بدون نام IR ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۶
    2 1
    شعار همیشه حق با مشتری است در مورد حرفه پزشکی نیز صدق میکند ایشان چنان رفتار میکنند که گویا بیمارشان (ولی نعمتشان بعد از خدا)نفهم هستند یعنی غیاث به نفس میکنند
  • تقي IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۶
    2 1
    مردم درست مي گويند زياده خواه پزشكان ما هستند كه رحمي به جيب بيمار بدبخت ندارند فكر مي كنند بيمار معدن طلاست و معدن بايد خالي شود.
  • بدون نام AM ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۶
    3 0
    بعضی پزشکان ما خصوصا متخصصین ما اصلا اخلاق ندارند.
  • یادگار IR ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۶
    3 1
    پزشکان ما فکر کردن مردم هالو هستندوهیچی نمیفهمنداین مسیله برای من پیش امده که از پزشک بدرفتاری دیدم خدا نکنه تو این روزها کسی سروکارش به این پزشکها بیفته به نظر من همشون باید 2واحد درسی "چگونگی رفتار با بیمار" رو بگذرونند
  • بدون نام IR ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۱
    1 2
    به نظر من باز پزشكا دستشون درد نكنه چون حداقل 20 سال درس خوندن وبابت زحماتشون مز د دريافت ميكنن انكالي وكيشك هاي سخت دارن و حد اقل مثل بعضي ها مفت خور نيستند