ایسنا نوشت:

وزير راه و شهرسازي گفت: به دو صورت مسکن مهر به متقاضيان عرضه مي‌شود که در يکي عرصه و عيان متعلق به شرکت مربوطه و وام از سوي دولت تامين مي‌شود و در روش ديگر زمين آن از سوي دولت تامين شده که قيمت اين دو باهم متفاوت است.

علي نيکزاد اظهار كرد: خوشبختانه بازار مسکن از ثبات مناسبي برخوردار است و کارها به خوبي پيش مي رود. ساخت و سازها نيز در کنار تثبيت قيمت، رونق دارد.

وي با اشاره به وضعيت کنوني بازار مسکن گفت: خوشبختانه هم‌اکنون چندين هزار واحد مسکن در حال ساخت است، رشد پروانه‌ها در مقايسه با گذشته بسيار رشد يافته و وام تسهيلات مسکن نيز در حال پرداخت است.

وزير راه و شهرسازي با رد ادعاهايي که درباره افت 15 درصدي توليد در بخش مسکن مطرح مي‌شود، افزود: در بيشتر شهرهاي کشور مشکل تامين و توليد مسکن نداريم و مسئله ما تنها مربوط به سه کلان شهر تهران، مشهد و تبريز است که براساس برنامه‌ريزي‌هاي صورت گرفته، در شهرهاي جديد اطراف اين کلان شهرها در حال ساخت مسکن هستيم.

وي تصريح کرد: تمام تلاش مجموعه وزارت راه و شهرسازي اين است که توليد مسکن مهر براي متقاضيان را به توليد انبوه برسانيم که اگر اين کار انجام بگيرد، به طور يقين به نيازها و درخواستهاي مردم مي توانيم پاسخ دهيم.

نيکزاد در ادامه بازار مسکن را داراي ثبات دانست و گفت: خوشبختانه بازار مسکن نيز از ثبات مناسبي برخوردار است و کارها به خوبي پيش مي‌رود. ساخت و سازها نيز در کنار تثبيت قيمت، رونق دارد.

وي همچنين درباره قيمت مسکن مهر نيز اظهار كرد: به دو صورت مسکن مهر به متقاضيان عرضه مي شود که يکي مربوط به شرکت سرمايه گذاري مسکن است. در اين شيوه عرصه و عيان متعلق به اين شرکت و وام از سوي دولت تامين مي شود که مبلغ بيشتري از متقاضيان دريافت خواهد شد.

وزير راه و شهرسازي در ادامه گفت: اما شرکتهاي ديگري هم در کنار اين شرکت هستند که زمين آن از سوي دولت تامين شده و در اين شيوه هزينه کمتري از متقاضيان دريافت مي‌شود و در هنگام ثبت نام اين موارد به اطلاع متقاضيان مي رسد.

نيکزاد تاکيد کرد: بنابراين برخي ادعاها درباره افزايش قيمت مسکن مهر صحت ندارد.

/39/39

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 181639

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۱
    0 0
    مسکن هفته ای 100،000تومان گران میشود که این به نفع بساز بفروشها ،خودتون میدونین چرا؟طی دو ماه متری 550،000تومان توی مناطق پایین گران شد .
  • بدون نام IR ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۱
    0 0
    40 درصد افزايش طي 6 ماه يعني ثبات؟؟
  • بهزاد IR ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۲
    0 0
    با سلام من از سال 87 عضو تعاونی مسکن مهر پاکدشت هستم اما هنوز از خونه خبری نیست تا حالا 5 ملیون پول دادم و باید 7 ملیون دیگه پرداخت کنم که با وام 20 ملیونی میشه 32 ملیون اگه اینقدر پول داشتم که به مسکن مهر نیازی نداشتم تازه اگه همین الان هم بده فایده نداره چون نه پارکینگ داره نه انباری نه .... توی هر پاگرد 6 متری 6 در باز میشه