۰ نفر
۱۱ آبان ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۱

ایسنا نوشت:

مديرعامل شركت آب منطقه‌اي تهران اعلام كرد: از ابتداي آبان ماه 90 تاكنون بارشهاي ثبت شده در 11 ايستگاه باران‌سنجي استان تهران به بيش از 100 ميليمتر رسيده است.

خسرو ارتقايي گفت: حجم بارش‌هاي استان تهران در 10 روزه نخست آبان ماه جاري به 100 ميليمتر رسيده که در مقايسه با زمان مشابه پارسال، نزديك به 85 ميلي متر (معادل 555 درصد) افزايش نشان مي دهد.

ارتقايي با بيان اينكه اين ميزان بارش در مقايسه با دوره بلندمدت نيز 900 ميليمتر افزايش يافته است، گفت: بارش‌هاي استان تهران از ابتداي مهرماه امسال تاكنون به 102 ميليمتر رسيده است.

به گفته ارتقايي، بارشهاي استان تهران در آبان ماه سال گذشته و نيز دوره بلندمدت به ترتيب 15.4 و 11 ميليمتر گزارش شده بود، ضمن آنکه ميزان بارش در 40 روز نخست سال آبي 90 - 89 حدود 21.6 ميليمتر و دوره بلندمدت نيز 23 ميليمتر گزارش شده بود.

ارتقايي با بيان اينكه حجم ريزشهاي جوي حاصل از اين ميزان بارش در آبان ماه سال جاري به يك ميليارد و 979 ميليون مترمكعب رسيده است، افزود: اين ميزان در دوره مشابه سال گذشته تنها 302 ميليون مترمكعب ثبت شده بود.

وي ادامه داد: حجم ريزشهاي جوي استان تهران در سال آبي جاري و از ابتداي مهرماه 90 از مرز دو ميليارد مترمكعب گذشته و به دو ميليارد و 10 ميليون مترمكعب رسيده است.

ارتقايي سپس به بارش 152 ميلي متري باران در سد كرج اشاره كرد و گفت: اين ميزان بارش در شش روز اخير سبب شد تا ارتفاع سطح آب درياچه تا سه متر افزايش يافته و در مجموع نزديك به 9 ميليون مترمكعب آب به حجم اين سد اضافه شود.

مديرعامل آب منطقه‌اي تهران در ادامه بارشهاي صورت گرفته در سد طالقان را به صورت ريزش برف عنوان كرد و گفت: در اين مدت بيش از پنج ميليون مترمكعب آب به حجم مخزن سد طالقان اضافه شده كه ارتفاع سطح آب پشت سد را 80 سانتي متر بالاتر برده است.

وي با اشاره به كمترين و بيشترين بارشها در سطح استان تهران، اظهار كرد: ايستگاه رودك جاجرود با 226.5 ميليمتر و ورامين با 21 ميليمتر به ترتيب بيشترين و كمترين بارش را در آبان ماه جاري تجربه كرده‌اند.

مديرعامل شركت آب منطقه اي تهران در ادامه تصريح كرد: حجم آب ورودي به مخازن چهار سد اين استان از ابتداي سال آبي جاري (مهرماه 90) تاكنون با 63.5 درصد افزايش در مقايسه با دوره مشابه سال آبي گذشته، به 80.34 ميليون مترمكعب رسيده است.

/39/39

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 181643

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۱
    4 0
    چرا تو اصفهان بارون نمی یاد
    • بدون نام IR ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۲
      3 0
      تمام ابرها به موازات دریای مدیترانه وارد ایران میشه. اصفهان عرض جغرافی پایین تری دارد.