مشاور رئیس‌جمهور آذربایجان:
قصد نداریم برای ایجاد کریدور زمینی در ارمنستان به زور متوسل شویم

ایسنا نوشت: حکمت حاجی‌اف، مشاور سیاست خارجی رئیس‌جمهوری آذربایجان روز سه‌شنبه اعلام کرد که این کشور قصد ندارد اقدام نظامی برای ایجاد کریدور زمینی در جنوب ارمنستان انجام دهد.

باکو هفته گذشته از آغاز عملیات «ضدتروریسم» در قره‌باغ خبر داد و مدعی شد که ارمنستان در حال تقویت نظامی در این منطقه است و عملیات «خرابکارانه» علیه نیروهای جمهوری آذربایجان انجام داده است. ایروان این اتهامات را رد کرد و مدعی شد که باکو قصد پاکسازی ارامنه از قره‌باغ داشته است.

به نوشته پایگاه خبری یو اس نیوز، با آغاز درگیری‌ها در منطقه قره‌باغ، ارمنستان حال نگران آن است که باکو برای ایجاد کریدوری زمینی در ارمنستان به زور متوسل شود.

حاجی‌اف در این‌باره گفت که باکو تنها خواستار ایجاد مسیری به نخجوان از میان ارمنستان است و این می‌تواند به نفع هر دو کشور و همچنین منطقه باشد.

وی اما در ادامه تصریح کرد: آذربایجان هیچ هدف نظامی در اراضی جمهوری ارمنستان ندارد و چنین چیزی در دستور کار آذربایجان نیست.

این مقام ارشد آذربایجانی اعلام کرد که باکو به دنبال ساخت مسیرهای ارتباطی با ارمنستان به شیوه مسالمت‌آمیز است.

این نگرانی‌ها یک روز پس از گفت‌وگوی الهام علی اف، رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان و رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه به‌وجود آمده است. علی‌اف در این دیدار درخصوص جدا شدن بخش اصلی آذربایجان از نخجوان و ایجاد کریدورهای جدید صحبت کرده بود.

310310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1818032

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 36
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسین IR ۰۱:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
    شماچه قصدداشته باشیدوچه قصدنداشته باشیدایران این اجازه رابه شماهانمیدهد پایتان رادرجنوب ارمنستان بگذارید
  • مجید IR ۰۵:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
    علی اف مثل اردوغان حقه باز است نباید به حرف انها اعتماد کرد و ایران باید تمام قد با ارمنستان پیمان نظامی ببندد ودر صورت امکان اینکه اذربایجان راهی از این مسیر پیدا کند در اینده راه ایران را خواهد بست وکاری که رصا شاه با بخشیدن خاک ایران به ترکیه کرد حکومت ایران نکند که در اینده مشکل برای وطن عزیزمان پیش بیایید
  • IR ۰۶:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
    نمیتوانی از ملت ایران میترسی که بعدأ چه بلای سرت بیارن الهام روس وعثمانی برو واقعیت جنگ ما با عراق را بخوان ومستندهاشو نگاه کن آنوقت عرض اندام کنم .
  • IR ۰۶:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
    بازم حقه جدیدی در راه است و مسئولین ما در خواب
  • هموطن IR ۰۸:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
    64 14
    با درود فراوان،اگر کریدور زنگزور را میخواهید باید از شمال‌غرب نخجوان کریدور بدهید. با سپاس
  • سید مجید میرتاج الدینی IR ۰۹:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
    الهام جان....وای به روزی گربه ما شیر شود
  • ساسون IR ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
    همین الان مشخصه که آذربایحان میخاد با جنگ دیگری با ارمنستان کریدور زنگزور رو بگیره وبانخجوان وصل بشه.اینا هدف اصلیشون اینه این وسط ضربه اصلی روایران میخوره.ایران زیاد به ترکها رو داده .ویا احتمالا ازشون میترسه.آذربایحان علنا چنبار ایران رو تهدید کرد .بههتون قول میدم اینا هدفشون ایرانه میخان ترکهای ایران رو هم باخورشوت همراه کنن.خلاصه دولت ایران خیلی باید مواظب باشه.به هیچ وجه نباید اجازه بده که کریدور زنگزور به دست اذربایجان ببفته
  • J R FI ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
    ایران به هیچ وجه نباید پشت ارمنستان رو خالی کنه و میبایست از ارمنستان در مقابل آذربایجان دفاع کنه و نباید راه زمینی ایران و ارمنستان از دست برود و میبایست نظر خود را بصورت جدی و قطعی به اطلاع آذربایجان برسونیم