پخش بازی‌های آسیایی هانگژو، زنده از آنتن

بازی‌های آسیایی تاریخچه‌ای جالب و شنیدنی دارد. اولین دوره این مسابقات با نام First Asian Games در سال 1951 به میزبانی شهر دهلی نو از هند برگزار شد.

جالب است بدانید فقط 8 رشته ورزشی در اولین دوره وجود داشت و جمعا 57 رقابت بین ورزشکاران صورت گرفت. کشورمان ایران هم در این دوره حضور داشت که با کسب 8 مدال طلا، 6 نقره و 2 برنز با مجموع 16 مدال در رتبه سوم رقابت‌ها بعد از ژاپن و هند ایستاد. جور اصلی کسب مدال‌های طلای کسب شده توسط ایران را تیم وزنه‌برداری کشید؛ ورزشکاران ما با کسب 7 مدال طلا سهم بزرگی در این موفقیت عظیم در آن برهه داشتند. هرچند کاروان ایران در تمام 8 رشته ورزشی موجود در این رقابت‌ها، ورزشکارانی را به دهلی نو اعزام کرده بود.

هانگژو، چین، 72 سال بعد

بعد از گذشت 72 سال از شروع بازی‌های آسیایی، اکنون شهر هانگژو چین میزبان نوزدهمین دوره این رقابت‌هاست تا پس از پکن و گوانژو سومین شهر از جهموری خلق چین باشد که این مسابقات در آن برگزار می‌شود. همان‌طوری که از اسم رقابت پیداست، عبارت «بازی‌های آسیایی 2022» به چشم می‌خورد اما چرا این بازی‌ها در سال 2023 میلادی در حال برگزاری است؟

در ابتدا قرار بود تا بازی‌های آسیایی هانگژو در شهریور سال پیش یعنی سپتامبر 2022 برگزار شود اما به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا تصمیم بر این شد تا با یکسال تعویق، این بازی‌ها در سال 2023 انجام پذیرد. البته برای رقابت‌های ورزشی این موضوع امری تازه نیست. همان‌طور که المپیک 2020 توکیو و مسابقات یورو 2020 با یکسال تاخیر و در سال 2021 برگزار شدند.

برای دنبال کردن این رقابت‌های جذاب با آنتن همرا باشید.

رشته‌های ورزشی و رقابت‌ها

اگر خاطرتان باشد، در همین مطلب اشاره کردیم که اولین دوره مسابقات با 8 رشته ورزشی و فقط 57 رقابت برگزار شد و پایان پذیرفت. حال که شما در حال خواند این مطلب هستید، بازی‌های آسیایی در 40 ورزش، 61 رشته و 482 ماده برگزار می شود که نشان از گستردگی و پیشرفت این رقابت از زمان تولد تا امروز دارد.

پخش بازی‌های آسیایی هانگژو، زنده از آنتن

در بین این 40 ورزش، 28 مورد آن ورزش‌های اجباری المپیک هستند که در نتیجه محک بسیار جدی و خوبی برای ورزشکاران قاره کهن است تا خود را آماده رقابت در المپیک 2024 کنند. نکته قابل توجه، اضافه شدن ورزش‌های الکترونیک در این دوره از رقابت‌هاست که شامل 8 رشته می شود. البته برخی مدال‌های اهدایی برای این رقابت‌ها به صورت نمایشی خواهند بود که قطعا در آینده نزدیک شاهد اضافه شدن این رشته‌ها، حتی در المپیک خواهیم بود.

ایران در بازی‌های آسیایی

کاروان کشور ایران، با 289 ورزشکار، عازم رقابت‌های هانگژو شده است. در بین 40 رشته ورزشی این مسابقات، ایران مجموعه در 34 رشته ورزشکار دارد که شامل 211 نفر آقا و 78 نفر خانم است. پرچم‌داران کاروان ایران در این دوره از رقابت‌ها، جواد فروغی دارنده مدال طلای المپیک 2020 در رشته تیراندازی با تپانچه و ناهید کیانی اولین تکواندوکار زن ایرانی است که موفق به دریافت مدال طلای جهانی در این رشته برای ایران شده است.

در بین رشته‌هایی که ورزشکاران ایرانی در آن شرکت کرده‌اند، تنها چهار رشته وجود دارد که تعداد خانم‌ها از آقایان بیشتر است؛ تیراندازی با 9 نفر شرکت‌کننده خانم، روئینگ با 5 شرکت کننده خانم، قایقرانی با 9 شرکت‌کننده و کوراش 4 شرکت‌کننده. در حالی که اهمیت ورزش بانوان در کشور روز به روز بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد، امیدواریم در آینده نزدیک، به تعداد ورزشکاران خانم و افتخارآفرین کشور نیز افزوده شود تا اسم ایران هرچه بیشتر توسط این افراد در عرصه‌های بین‌المللی شنیده شود.

پخش بازی‌های آسیایی هانگژو، زنده از آنتن

تماشای بازی‌های آسیایی هانگژو

پلتفرم آنتن با هدف درک دغدغه مردم ایران برای پوشش مسابقات، اقدام به پخش لحظه‌ای این رقابت‌ها کرده است و تمامی بازی‌ها را در رشته‌های مختلف پوشش می‌دهد. مخاطبان عزیز می‌توانند با مراجعه به وب‌سایت آنتن به صورت زنده و در هرجایی که هستند، مسابقات را تماشا کنند. حتی می توانند برای راحتی و دسترسی به امکانات بیشتر، از اپلیکیشن آنتن استفاده کنند.

بازی‌های آسیایی هانگژو از یکم مهرماه تا شانزدهم مهرماه 1402 برگزار می‌شود و آنتن از لحظه شروع تا پایان این رقابت‌ها در کنار مخاطبان خواهد بود تا لحظات شیرین ورزشی را از دست ندهند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1818131

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =