۰ نفر
۱۲ آبان ۱۳۹۰ - ۱۰:۵۸

فارس نوشت:

معترضین ضد سرمایه‌داری در شهر اوکلند، از شهرهای شمالی ایالت کالیفرنیای آمریکا، روز گذشته موفق شدند فعالیت‌های بندر این شهر را به تعلیق درآورند.
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، معترضین ضد سرمایه‌داری در شهر اوکلند، از شهرهای شمالی ایالت کالیفرنیای آمریکا، روز گذشته موفق شدند فعالیت‌های بندر این شهر را به تعلیق درآورند.

در این تظاهرات که بنابر خبر منتشر شده از سوی رویترز در واکنش به نابرابری اقتصادی و و خشونت‌های پلیس انجام شد، 5000 تن از معترضین حضور به هم رساندند و توانستند ضمن متوقف کردن فعالیت‌های این بندر، ترافیک را نیز در بخش‌هایی از اوکلند بند آورند. اوکلند پس از آنکه یک سرباز سابق نیروی دریایی آمریکا در این شهر توسط پلیس به شدت از ناحیه سر مجروح شد، به صحنه ناآرامی‌های گسترده‌ای تبدیل شده که در حمایت از قیام تسخیر وال‌استریت رخ می‌دهند.

شامگاه چهارشنبه یکی از مقامات شهری اعلام کرد که فعالیت‌های بندر اوکلند کاملا متوقف شده است. این بندر سالانه شاهد صادرات و وارداتی معادل 39 میلیارد دلار است.

"ایساک کاس-رید"، سخنگوی بندر مزبور اعلام کرده است که با این حال احتمالا برخی از فعالیت‌ها در بندر اوکلند ادامه خواهد یافت.

بنابراین گزارش، تظاهرکنندگان با عبور از موانع اطراف این بندر و پریدن از روی آنها خود را به درون محوطه کاری رساندند. یکی از تظاهرکنندگان انگیزه خود از حضور در این تظاهرات اعتراضی را چنین بیان داشت: "من اینجا هستم تا بگویم از اینکه باید برای رای دادن باید از بین دو شیطان یکی را انتخاب کنم، خسته شده‌ام." منظور این شخص که دانشجویی 28 ساله به نام "سارا دانیل" است، احزاب دموکرات و جمهوری‌خواه آمریکا هستند که از آنها تحت عنوان شیطان نام برده است.

به نوشته رویترز، تظاهرکنندگان جنبش تسخیر وال‌استریت که از تاریخ 17 سپتامبر در شهر نیویورک آغاز شد و به سایر نقاط آمریکا نیز تسری یافت تصمیم دارند تا فعالیت نمادهای سرمایه‌داری و مراکز سودجویی شرکت‌های خصوصی آمریکا را دچار مشکل کنند.

به گفته مقامات پلیس اوکلند، یکی از معترضین نیز توسط یک خودرو زیر گرفته شد و به بیمارستان انتقال یافت.
26149

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 181814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =