فارس نوشت:

 

 

مقامات بلند پایه امنیتی کانادا اعلام کردند: پرونده محمود رضا خاوری مدیرعامل سابق بانک ملی ایران در زمینه تقلب در اخذ شهروندی این کشور تحت بررسی است.

به گزارش آسوشیتد پرس وضعیت خاوری برای نخستین بار روز دوشنبه 9 آبان در پارلمان کانادا مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مقامات مسئول در اتاوا در مورد نحوه ورود افراد مشکل ساز به کانادا بازخواست شدند.
پرسش در مورد اقامت و شهروندی این مقام پیشین بانک ملی ایران در جلسه کمیته سنای کانادا در اتاوا مطرح شد . خاوری تا ماه سپتامبر گذشته ریاست بانک ملی را بر عهده داشت. 
دانیل لانگ، سناتور محافظه کار پارلمان کانادا در این باره گفت نکته قابل توجه این است که دریابیم این مقام بلند پایه بانک ملی ایران چگونه در کانادا پناهگاه امن یافته است؟
جف یاورسکی، یکی از مقامات سازمان اطلاعات و امنیت دولت فدرال کانادا در پاسخ به این پرسش گفت ما در مورد هر گونه خطری که امنیت کانادا را تهدید کند تحقیق می کنیم. ما در مورد افراد داخل خاک کانادا بدون در نظر گرفتن تابعیت آنها تحقیق می کنیم و هرگاه نگرانی امنیتی وجود داشته باشد با مقامات  سازمان مهاجرت مشاوره می کنیم. اما در مورد پرونده این فرد بخصوص تا آنجایی که من اطلاع دارم هیچ نکته خاصی مشاهده نشده است.
محمود رضا خاوری، مدیر عامل پیشین بانک ملی ایران نیز که تابعیت دوگانه ایران  و کانادا را دارد پس از استعفا از مقام خود در ایران به کانادا سفر کرده  و هم اکنون در تورنتو اقامت دارد. تهران نیز می خواهد برای دستگیری خاوری حکم جلب بین المللی بگیرد.
مقامات امنیتی می گویند کانادا پیمان استرداد مجرمین با ایران ندارد ولی اگر ثابت شود که خاوری با تحریف واقعیت موفق به اخذ گذرنامه کانادایی شده است ممکن است شهروندی این کشور را از دست بدهد.
/3131

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 181827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =