۰ نفر
۱۲ آبان ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۹

ایرنا نوشت:

سخنگوی گروه طالبان امروز (پنجشنبه) طی بیانیه ای ، ضمن تاکید بر بی ارزش بودن نشست بین المللی استانبول دربارہ افغانستان، تصریح کرد: این نشست بر روند صلح و خروج نیروھای خارجی از این کشور ھیچ تاثیری ندارد.
به نقل از اخبار منابع خبری محلی ، 'ذبیح الله مجاھد' در این بیانیه ، اظهار داشته است که نشست استانبول ھیچ اھمیتی در مورد اعلام خروج نظامیان خارجی و پایان دادن به اقدام های مھاجمان، قائل نشدہ است.

سخنگوی طالبان ، نشست آتی کنفرانس صلح را که قرار است در آلمان برگزار شود را نیز بی نتیجه توصیف کرد و گفت: کشورھایی در این کنفرانس شرکت می کنند که از قبل نیروھای نظامی خود را در افغانستان مستقر کردہ اند.

وی راہ حل اصلی برای حل مشکلات افغانستان را تنھا خروج نیروھای خارجی از این کشور دانست و تاکید کرد: افغان ھا باید به طور مستقل برای آیندہ کشورشان تصمیم بگیرند.

مجاهد گفت: بی توجھی طالبان نسبت به نشست استانبول نشان می دھد که آنھا ھنوز بر موضع دیرینه خود استوار ھستند، ضمن اینکه طالبان بدون اعلام چارچوب مناسب برای خروج نیروھای خارجی از افغانستان ، حاضر به مذاکره نیست.

نیروهای ایالات متحدہ آمریکا و دیگر کشورھای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی ناتو قرار است از سال 2014 خروج از افغانستان را آغار کنند.

نشست استانبول که روز چهارشنبه برگزار شد بر فرآیند روند آشتی ملی در افغانستان با توجه به قانون اساسی این کشور و طرح ھای ارائه شدہ توسط رھبران افغانستان اعلام پشتیبانی و حمایت کرد.

در این نشست شرکت کنندگان خاطر نشان کردند: با تایید تلاش ھا در پیشبرد روند صلح و آشتی ملی در افغانستان وهمچنین حمایت و استقبال از تلاش ھای شورای عالی صلح این کشور ، برای بھبود وضعیت این کشور تلاش خواھیم کرد.

این کنفرانس ھمچنین از انتقال مسوولیت تامین امنیت در افغانستان توسط نیروھای ناتو و آیساف به نیروھای امنیتی افغانستان در چارچوب فرآیند کابل حمایت کرد.

26149

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 181861

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =