کپی واضح شیائومی از ویژگی جدید و جنجالی آیفون

زومیت نوشت: یک افشاگر می‌گوید گوشی شیائومی ۱۴ پرو از بدنه‌ی تیتانیومی استفاده می‌کند. استفاده از تیتانیوم یکی از عوامل گرمای شدید آیفون ۱۵ پرو بوده است.

مدتی پیش افشاگری با نام Digital Chat Station تصاویری منتشر کرد که به نظر می‌رسید متعلق به پرچم‌دار بعدی شیائومی یعنی سری شیائومی ۱۴ باشد. اکنون گزارشی از TechGoing منتشر شده است که طراحی شیائومی ۱۴ پرو را از طریق تصاویر متعلق به قاب محافظ این دستگاه به نمایش می‌گذارد.

به‌نظر می‌رسد شیائومی تصمیم گرفته است در نسل جدید پرچم‌دار خود زبان طراحی شیائومی ۱۳ پرو را حفظ کند و تنها به رفع نقص‌ها و مشکلات بپردازد. شایعات حاکی از آن هستند که شیائومی ۱۴ پرو از صفحه‌نمایشی با خمیدگی در چهار طرف استفاده می‌کند.

بیشتر بخوانید:

در بخش بالایی شیائومی ۱۴ پرو تنها شاهد خروجی اسپیکر ثانویه هستیم و در بخش پایینی دستگاه خروجی اسپیکر اصلی را درکنار میکروفون و پورت USB-C می‌بینیم. درگاه سیم‌کارت در تصاویر منتشر شده دیده نمی‌شود، اما به احتمال زیاد در قسمت پایینی قرار خواهد داشت.

کپی واضح شیائومی از ویژگی جدید و جنجالی آیفون

در لبه‌ی سمت چپ شیائومی ۱۴ پرو هیچ دکمه ای وجود ندارد و در سمت راست، می‌توان دکمه‌های تنظیم صدا و پاور را مشاهده کرد. براساس شایعات منتشر شده شیائومی در نظر دارد تا همانند آیفون ۱۵ پرو از فریم تیتانیومی در این دستگاه استفاده کند. تیتانیوم در هفته‌های اخیر حواشی زیادی ایجاد کرده است.

به نظر می‌رسد طراحی پشتی شیائومی ۱۴ پرو، نسخه‌ی تکامل‌یافته طراحی شیائومی ۱۳ پرو است و شیائومی جزیره دوربین مربعی را که متشکل از سه دوربین و یک واحد فلش LED است، در این گوشی نیز حفظ کرده.

نکته‌ای که ممکن است توجه را به خود جلب کند، وجود نداشتن هرگونه فلاش LED در مجموعه‌ی دوربین است. با نگاهی به جزیره‌ی دوربین متوجه می‌شوید که یکی از دو دوربین بالایی ظاهر عجیبی دارد و در اطراف خود از چند حسگر میزبانی می‌کند؛ انتظار داریم در این بخش شاهد فلاش دوربین و نام برند لایکا باشیم.

انتظار می‌رود شیائومی ۱۴ پرو از یک صفحه نمایش OLED با خمیدگی چهارگانه و وضوح 2K درکنار نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی استفاده کند. متاسفانه هنوز جزئیاتی درمورد میزان روشنایی صفحه‌نمایش و قیمت گوشی شیائومی ۱۴ پرو منتشر نشده است. شاید قیمت گوشی شیائومی ۱۴ پرو بیشتر از نسل قبل باشد.

قلب تپنده‌ی شیائومی ۱۴ پرو، پردازنده‌ پرچم‌دار معرفی‌نشده‌ی کوالکام یعنی اسنپدراگون ۸ نسل ۳ است. این گوشی حداکثر ۲۴ گیگابایت رم LPDDR5x و یک ترابایت حافظه ذخیره سازی دارد. وظیفه‌ی تأمین انرژی این گوشی برعهده‌ی باتری ۴۸۶۹ میلی‌آمپرساعتی با پشتیبانی از شارژ فوق سریع ۱۲۰ واتی خواهد بود.

براساس شایعات، شیائومی ۱۴ پرو همانند آیفون ۱۵ پرو از اتصال ماهواره‌ای پشتیبانی خواهد کرد و با اندروید ۱۴ مبتنی بر جدیدترین نسخه از رابط کاربری اختصاصی شیائومی، یعنی MIUI 15، همراه خواهد شد.

انتظار می‌رود مجموعه‌ دوربین شیائومی ۱۴ پرو از دوربین اصلی با حسگر ۵۰ مگاپیکسلی IMX989 سونی و لرزشگیر اپتیکال تصویر به همراه دیافراگم متغیر در کنار دوربین ۵۰ مگاپیکسلی فوق عریض و دوربین تله ماکرو ۵۰ مگاپیکسلی تشکیل شود.

۵۸۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1818901

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =