خبر مهم مقام بلندپایه ارتش درباره رزمایشی در فضای جنگ الکترونیکی/ هرگونه تهدیدی را جواب می دهیم

ایسنا نوشت: فرمانده رزمایش مشترک پهپادی ۱۴۰۲ ارتش گفت: توان پهپادی ما بسیار بالاست و می توانیم روی آن حساب باز کنیم و ما را در انجام هرگونه عملیات موفق خواهد کرد.

امیر دریادار حبیب الله سیاری با بیان اینکه مرحله اصلی رزمایش مشترک پهپادی ۱۴۰۲ ارتش از بامداد فردا برگزار می‌شود، اظهار کرد: قسمتی از توان پهپادی نیروی زمینی، هوایی، پدافندی، دریایی و جنگ الکترونیکی ارتش در این رزمایش مورد ارزیابی قرار می گیرد. این رزمایش در بیش از نیمی جغرافیای کشور وشمال اقیانوس هند اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: پهپادهای شناسایی، رزمی، انهدامی و پهپادهایی که توان حمل موشک، بمب و تجهیزات جنگ الکترونیکی را دارند، استفاده می کنیم. هدف ما این است که میزان دقت پهپادها، مهارت خلبانان و قدرت تیر خود را ارزیابی کنیم. هدف های در نظر گرفته شده در دریا، زمین و هوا هستند و قرار است اهداف از میزان واقعی کمتر باشد تا توان ما افزایش یابد.

اظهارات مهم سردار سلامی درباره رابطه بین فرماندهان و نیروهای سپاه پاسداران و ارتش

فرمانده رزمایش مشترک پهپادی ۱۴۰۲ ارتش افزود: ارتقای توان پهپادی کشور برای هرگونه مقابله با تهدیدات از اهداف اصلی رزمایش است. آزمایش همه پهپادهایی که در داخل کشور تولید شده اند ، ارزیابی مهمات، میزان تیر و میزان انفجارو تبادل تجربه از دیگر اهداف این رزمایش است.

امیر سیاری خاطرنشان کرد: بیش از ۱۰۰ تمرینات در روز و شب در فضای جنگ الکترونیکی انجام می شود. میزان مداومت پروازی، برد موشک‌ها و سلاح‌های قابل حمل پهپادها به روز شده و با رزمایش‌های قبلی متفاوت است. در برگزاری رزمایش ابتدا پهپادهای شناسایی، اهداف را شناسایی کرده و سپس پهپادهای رزمی، اهداف را در دریا، هوا و زمین مورد اصابت قرار می‌دهند.

وی با بیان اینکه نوع نبرها متفاوت شده و پهپاد در نبردها جایگاه بسیار بالایی است به همین دلیل در سال‌های گذشته، پهپاد از پیشرفت جهشی پیدا کرده است، گفت: ایران با استفاده از جوانان خود در شرکت های دانش بنیان و ارتش دستیابی به انواع پهپادها را در دستور کار داشته و محصولات ارزشمندی به دست آورده است.

امیر سیاری در پایان تاکید کرد: توان پهپادی ما بسیار بالاست و می توانیم روی آن حساب باز کنیم و ما را در انجام هرگونه عملیات موفق خواهد کرد. توان پهپادی نیروهای مسلح و ارتش کشور جزو قدرت‌های پهپادی برتر در منطقه است. توان رزمی نیروهای مسلح کشورمان با استفاده از توان پهپادی به جایگاهی رسیده که می تواند هرگونه تهدیدی را در زمین، دریا و هوا جواب بدهد.

219218

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1820174

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =