همسران حسن روحانی و خاتمی چه شباهتی بهم دارند؟/ماجرای نامه زهره صادقی به همسر امیر قطر

در روزهایی که جمیله علم الهدی تلاش دارد خود را به جایگاه یک سیاستمدارِ زن برساند، برخی رسانه ها به بازخوانی عملکرد همسر روسای جمهور پیشین پرداخته اند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اظهارات اخیر جمیله علم الهدی درباره «بانوی اول» بهانه ای بود تا همسران دیگر روسای جمهور ایران زیر ذره بین قرار بگیرند. در این میان روزنامه هم میهن مشخصا در گزارشی به عملکرد همسران سیدمحمد خاتمی و حسن روحانی در عرصه سیاست پرداخته است که در ادامه می خوانید.

زهره صادقی؛ همسر سیدمحمد خاتمی و خواهرزاده امام موسی صدر

زهره صادقی، همسر سیدمحمد خاتمی و خواهرزاده امام موسی‌صدر را می‌توان در بین افرادی دانست که در دوره ریاست‌جمهوری همسرش فعالیت سیاسی نداشته است. البته گفته می‌شود طی سال‌های ۷۶ تا ۸۴ او در معدود سفرهای خارجی همراه همسرش بوده، اما در این سفرها فعالیتی مانند عفت مرعشی نداشته است و حضورش تنها در حد دیدار با همسر رئیس‌جمهور کشور میزبان بوده است.

آنچه درباره زهره صادقی می‌توان گفت این است که او بیشتر به کارهای فرهنگی و اجتماعی می‌پردازد و به جهان سیاست وارد نشده است. در ابتدای دوره ریاست‌جمهوری سیدمحمد خاتمی مؤسسه‌ای خیریه را برای کمک به دانش‌آموزان دختر مقاطع تحصیلی راهنمایی و دبیرستان با هدف حمایت از فرزندان ایتام راه‌اندازی کرد. پس از پایان دوره ریاست‌جمهوری همسرش، یکی از مهم‌ترین حرکات او در سال ۸۷ رقم زده شد؛ جایی که به‌دنبال حملات اسرائیل به نوار غزه، زهره صادقی به همسر امیر قطر نامه نوشت و خواهان فراخوان دولت‌ها و ملت‌ها برای حمایت از غزه شد.

صاحبه عربی؛ همسر حسن روحانی

صاحبه عربی، همسر حسن روحانی را هم می‌توان در کنار زهره صادقی قرار داد که طی هشت سال ریاست‌جمهوری همسرش، فعالیت سیاسی و مدیریتی انجام نمی‌داد و تنها ردی که از فعالیت‌های او دیده می‌شود، حضور در برخی برنامه‌های فرهنگی و یا خیریه داخلی است که مشهورترین آن، همراهی او با همسران مقامات دولتی و سفیران خارجی مقیم تهران در مراسم افتتاحیه‌ بازارچه‌ خیریه‌ای در برج میلاد بود.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1820843

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =