۰ نفر
۱۴ آبان ۱۳۹۰ - ۱۷:۱۰

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی می گوید که با بستن کمربند ایمنی برای سرنشینان عقب خودرو از 20 آباناجباری است و این را هم اضافه می کند که اگر همه این قانون را رعایت کنند شمار کشته‌های تصادفات رانندگی در کشور حدود 3 هزار نفر در سال کاهش می‌یابد.

سردار اسکندر مومنی با اشاره به قانون جدید رسیدگی به تخلفات رانندگی افزود: بر این اساس مهلتی به خودروسازان و دارندگان خودروها داده شد تا نسبت به نصب کمربند ایمی برای سرنشینان عقب خودرو اقدام کنند که این مهلت 20 آبان ماه به اتمام می‌رسد. واز20 آبان ماه بستن کمربتداجباری است و با رانندگان متخلف برابر قانون برخورد می‌شود.
رییس پلیس راهور ناجا با اشاره به این که 7/54 درصد از علت مرگ در تصادفات رانندگی شش ماهه نخست امسال ضربه به سر و 6/23 درصد شکستگی‌های متعدد بوده است که بخش عمده‌ای از این افراد سرنشینان عقب خودرو بوده‌اند که از کمربند ایمنی استفاده نکرده‌اند گفت: براساس تحقیقات صورت گرفته از سوی کارشناسان اگر استفاده از کمربند در صندلی‌های عقب همه‌گیر شود تلفات جاده‌ای سالانه تا سه هزار نفر کاهش می‌یابد. او می خواهد که شهروندان در این خصوص همکاری کنند چرا که این امر موجب حفظ جان آنها در تصادفات می‌شود.
23245


 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 182134

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محسن IR ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۵
    3 0
    با این طرح در جاده واتوبان موافقم درداخل شهر مخصوصاً شهرستان ها سرعت به 70نمی رسد بستن کمر بند عقب منطقی نیست
  • بدون نام IR ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۵
    3 0
    خوب وقتي خودروها استاندارد نيست ومچاله ميشن بعد تصادف كمربند چه تاثيري داره حالا كه مردم جريمه ميشن البته بايد نكات ايمني رعايت بشه وحقا جريمه ميشن جرا كسايي كه جاده غيراستاندارد ميسازن وخودرو غيراستاندارد تحويل ملت ميدن جريمه نميشن باقي مرگ ومير ناشي از تصادفات دليلش چيه؟گواهينامه چه جوري ميدن؟ .... خوب با همه مقرين برخورد كنين نه فقط مردم كه ...
  • بدون نام IR ۲۱:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۵
    3 0
    خیلی خنده دار است که در شهرها که سرعت متوسط بیست کیلمتر در ساعت است نبستن کمربند عامل ضربه به سر باشد البته در جاده ها موافق آن هستم
  • رئوف IR ۰۱:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۶
    0 0
    جالب اینجاست که بستن کمربند عقب 20 آبان اجباری میشه ولی تا الان من 15 هزار تومن جریمه کمربند عقب دارم!!!!