رئیس‌جمهور یک هفته پس از آنکه وزیر اقتصاد دولتش با رای اعتماد مشروط از جلسه استیضاح خارج شد، یکبار دیگر سخنان قبلی خود درباره اختلاس را تکرار کرد.

به گزارش خبرآنلاین محمود احمدی‌نژاد که در جشنواره شهید رجایی سخن می‌گفت درباره اشکالات در سیستم بانکی کشور گفت: از شش سال قبل اعلام کردیم که در سیستم بانکی اشکالاتی وجود دارد و باید اصلاح شود. اما برخی‌ها به جای اینکه دولت را در زمینه رفع این ایرادات یاری کنند، تلاش کردند تا اختیارات را از دولت بگیرند که مبادا دولت اصلاحاتی انجام دهد. متاسفانه عده‌ای قلیل که نمی‌خواهند سیستم بانکی و دیگر ساز و کارهای اداری شفاف شود، در این زمینه به شدت با دولت مقابله کردند که امروز نتیجه آن را می بینیم.
وی پس از پاسخگویی به منتقدانش در این زمینه، با اظهار  امیدواری نسبت به اینکه مشکلات اخیری که در سیستم بانکی کشور بروز کرد، باعث بیدار شدن این دسته افراد بشود، خاطرنشان کرد: اگر افرادی که مخالف اصلاح این سیستم بودند از خواب بیدار شوند و سیستم بانکی اصلاح شود، با طراحی ضوابط در سیستم‌ها و شبکه این امکان به وجود خواهد آمد تا به صورت خودکار جلوی بسیاری از موارد و تخلفات گرفته شده و مطمئن باشید که مسئولین امر می‌توانند تمامی ورودی و خروجی‌های سیستم بانکی را حتی در حد دفاتر و شعبات بانک‌ها کنترل کنند و دیگر شاهد اتفاقاتی از قبیل تخلف بانکی اخیر نخواهیم بود.
احمدی‌نژاد اضافه کرد: نظام بانکی کشور ایراداتی دارد و اصلاح آن مطالبه جدی دولت است اما همه باید این خواسته را مطالبه کنند تا عدالت در نظام بانکی محقق شود؛ البته عدالت باید در همه جا اقامه شود و دستگاه قضایی هم باید عادلانه قضاوت کند تا حق کسی ضایع نشود.
رییس جمهور در ادامه سخنانش به گونه ای سخن گفت تا مسئولیت تخلف بانکی اخیر را به افرادی خارج از دولت نسبت دهد. احمدی نژاد با بیان اینکه تخلفی در یک بانک خصوصی رخ داده و عده‌ای خارج از نظام بانکی تخلفاتی مرتکب شده اند، اظهار داشت: اصل تخلف، خارج از نظام بانکی رخ داده و در این میان افرادی از سوی قوه قضائیه بازداشت و اسم آنها منتشر شد اما اتهامشان اعلام نشد؛ باید مراقب بود که آبروی افراد زیر سؤال نرود. اجرای صحیح عدالت منوط به آن است که عدالت به صورت کامل و در همه عرصه‌ها اجرا شود و باید مراقبت کرد که تحت تأثیر سیاست‌بازی و باندبازی‌ها قرار نگیرد.
رییس جمهور در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه از برقراری عدالت همه افراد سود خواهند برد، اظهار داشت: دشمنان عدالت اگر خوب به موضوع نگاه کنند، درک خواهند کرد که از اجرای عدالت آن‌ها نیز سود خواهند برد، زیرا عدالت باعث کمال و بزرگی انسان می‌شود، از این رو باید کشور را بر پایه عدالت و خدمتگزاری صادقانه به مردم بسازیم.
احمدی‌نژاد با تأکید بر اینکه نظام حکومتی و اجرایی در نظام جمهوری اسلامی ایران باید پاکترین، مردمی‌ترین و عاشق‌ترین نظام حکومتی باشد، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران باید به همه دنیا در زمینه اداره جامعه الگو بدهد. رابطه فیزیکی و مکانیکی نظام‌های حکومتی با مردم محکوم به شکست هستند و دولت‌ها باید روابط خود را با مردم بر مبنای عشق به آن‌ها تنظیم کنند.
29219
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 182145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 13
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۴
    8 1
    یعنی دولت زورش به عده ای قلیل نمیرسد
  • كاميار IR ۲۱:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۴
    9 3
    خدا را شكر كه هيچ تقصيري متوجه شما نيست و همه اش تقصير بعضي هاست !
  • بدون نام IR ۲۲:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۴
    11 0
    خوب الان اصلاح کنید ولی به مردم هم بفرمایید دقیقا چه اصلاحاتی انجام دادید.
  • بدون نام IR ۰۷:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۵
    9 3
    بااين تورم نميتوان عدالت را حفظ كرد باپرداخت يارانه ها قيمتها بسياربالا رفت وكيفيت و حجم كالا پايين آمد يعني توليد كنندگان محترم هم كيفيت را پايين آوردند و هم بسته هاي اجناس را نيمه پر تحويل مردم ميدهند سهام عدالت هم كه به همه پرداخت نشد براي همين است كه هركس به فكر خودش است وميخواهد يك شبه ره صدساله را طي نمايد.
  • بدون نام IR ۰۷:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۵
    4 3
    نگو اصلاح دكتر جرمه!!!!!
  • بدون نام IR ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۵
    3 17
    درودخدابرتوباد،ای احمدی نژادپاکنهاد
  • بدون نام IR ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۵
    12 1
    چه كساني نگذاشتند؟نزديك به 8 سال است كه ايشان كشور را اداره مي كنند.ما هنوز فرهنگ پذيرش خطا هاي عملكرديمان و قبول مسئوليت آن را نداريم و همواره ديگران را مقصر مي دانيم.......
  • كامران IR ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۵
    6 2
    جناب آقاي دكتر احمدي نژاد. باسلام و احترام .شما كه با شعار مبارزه با بي عدالتي و مبارزه با مفاسد پابه ميدان سياست و اقتصاد كشور گذاشتيد چرا نبايد اسمي از اين اختلاس گران برده شود.مگر خداي نكرده خرده برده اي باكسي داريد.علنا همه چيز را اعلام كنيد ببينيد مردم چطور پشت سرتان هستند.فكرميكنم نسبت به گذشته پيش از حد احتياط ميكنيد.به اين شكل شايد محکوم به شکست باشد.
  • بدون نام IR ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۵
    13 2
    سخنان زیبا و دل نشین است جناب رئیس جمهور اما تاریخ ما بعد از انقلاب تا بحال چنین اختلاسی را به خود ندیده است من یک راننده تاکسی هستم ویک دستگاه پیکان تاکسی فرسوده دارم وام تاکسی چرا از 7درصد به 14درصد رسیده است مگر یک راننده تاکسی چقدر درامد دارد . می دانید اگر مبلغ این اختلاس را به سیستم حمل ونقل داده شود مردم دیگر به ماشین شخصی نیاز ندارند واز سیستم حمل ونقل عمومی استفاده میکردند یا اگر این مبلغ به مسکن جوانان داده میشد تمام زوج جوان دارای مسکن می شدند اگر به اموزش پرورش اختصاص پیدا می کرد ..... می شدند
    • میثم IR ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۶
      2 0
      خدا حفظت کنه که واسه ایران کار میکنی. زمان مصدق هم همین طور بود. مصدق را دیکتاتور میخاندند. ولی تاریخ نشون داد که مصدق کی بود
  • بدون نام IR ۲۲:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۵
    6 3
    شش ساله لیست توی جیبشه و از مردم می پرسد دزد کجاست
  • بدون نام IR ۲۲:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۵
    4 3
    کی بود کی بود من نبودم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!11
  • بدون نام IR ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
    0 0
    بعضی افراد نمیتونند پیشرفتهای انجام شده را ببینند