مشاهده سفینه بیگانگان فضایی در نزدیکی زمین!/ عکس

ناسا در سال ۱۹۹۸ و در جریان اولین ماموریت شاتل فضایی به ایستگاه فضایی بین‌المللی، تصویری از یک شی سیاه مرموز که در حال گردش به دور زمین بود ثبت کرد. این شی معلق در فضا که تحت عنوان "شوالیه سیاه" شناخته می‌شود متعلق به بیگانگان فضایی و یا یک تکه زباله‌ فضایی است؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، آژانس فضایی آمریکا در آن زمان، از آن تحت عنوان آیتم STS۰۸۸-۷۲۴-۶۶ یاد کرد و آن را در دسته‌بندی زباله‌های فضایی شناور در مدار پائین زمین در فاصله حدود ۲ هزار کیلومتری سطح زمین قرار داد.

دقیقا مثل هر تئوری توطئه دیگری، شی آسمانی "شوالیه سیاه" هم در برخی مواقع تبدیل به سوژه سرگرم کننده‌ای شده و از برخی مسائل به عنوان اعتباری برای این ماجرا استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید:

به عنوان مثال در سال ۱۹۶۳ و طبق گزارش رصدخانه آرماگ و سیاره نمای بریتانیا، گوردون کوپر، فضانورد پروژه مرکوری، گزارش کرد که در طول پانزدهمین ماموریتش در خارج از فضاپیمای Faith۷ یک بشقاب پرنده را مشاهده کرده. البته بعد از آن کوپر رونوشت‌هایی را تهیه کرد که خلاف این موضوع را گزارش می‌کرد و در آنها اعلام می‌کرد که هرگز در جریان آن ماموریت خاص، یک بشقاب پرنده را ندیده است. طرفداران تئوری شوالیه سیاه هم این را در داستان‌های تئوری توطئه خود گنجانده‌اند.

این سفینه بیگانگان فضایی است؟ / ماجرای مشاهده جسمی عجیب و مرموز در نزدیکی زمین/ عکس

ولی شی ناشناس "شوالیه سیاه" تقریبا به طور قطع، مجموعه‌ای از چندین رویداد مجزاست که هریک توجیهی دارند: تسلا که صداهای تپ‌اختر یا برخی سیگنال‌های طبیعی را شنیده بود؛ هالز و پژواکی که دریافت کرد، گزارش تایم درباره یک ماهواره مخفی دولت آمریکا و فضانوردان ایستگاه فضایی بین‌المللی و دیدن پتوی گمشده در مدار زمین.

این داستان‌ها را باور کنیم؟

طبق گفته آلیس گورمن، دانشیار دانشگاه فلیندرز در آدلاید استرالیا که برروی باستان‌شناسی فضایی مطالعه می‌کند، از دید روان‌شناختی، کاملا منطقی است که مردم بخواهند داستان شی ناشناس "شوالیه سیاه" را باور کنند. او گفته:« تعجب‌انگیز است که تئوری‌های توطئه بیشتری درباره اشیای موجود در فضا مطرح نشده است. دیدن چنین جزئیاتی در مدار زمین، حتی از طریق تلسکوپ‌های بسیار پیشرفته، واقعا کار سختی است؛ پس وقتی نمی‌توانید چیزی را ببینید، می‌توانید هرچیزی را در این زمینه تصور کنید.»

بیشتر بخوانید:

در شرایطی که ناسا و دیگر سازمان‌های فضایی، اطلاعاتی درباره زباله‌های فضایی که با آنها روبرو می‌شوند را نگهداری می‌کنند، اما این لیست هنوز کامل نیست و به کشورهایی که گاها داده‌های حساسی را به اشتراک می‌گذارند، وابسته است.

در گزارش «راز یک شی عجیب ۱۳هزار ساله در مدار زمین» بیشتر درباره این شی عجیب در نزدیکی زمین بخوانید.

۵۸۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1822703

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =