شما نظر دهید/ با تغییر در مبنای محاسبه حقوق بازنشستگی از از ۲ به ۵ سال‌ موافقید؟/ چرا؟

تغییر مبنای محاسبه‌ مستمری از ۲ سال به ۵ سال یکی از آن تصمیمات مناقشه برانگیز لایحه برنامه‌ توسعه هفتم است. تصمیمی که البته گفته شده با مخالفت‌های بسیار از متن لایحه برنامه هفتم حذف شده است، اما برخی نمایندگان همچنان از آن دفاع می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، علی اصغر عنابستانی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس به عنوان یکی از مدافعان این سیاست، ضمن تاکید بر اصلاحاتِ پارامتریک صندوق‌های اجتماعی گفته «ما وقتی می‌گوییم مثلا حقوق بازنشسته به جای دو سال آخر بشود ۵ سال آخر، علت این است که می‌خواهیم از یک فساد عظیمی که در این مدل ۲سال اکنون دارد اتفاق می‌افتد، جلوگیری کنیم که افراد طی ۲۸ سال در یک سطح حقوق دریافت می‌کنند بعد در ۲ سال آخر با زدوبند یک پست غیرواقعی می‌گیرند، حقوق بالا دریافت می‌کنند و پس از آن این حقوق بالا را سال‌ها به صندوق تحمیل می‌کنند.»

با توجه به این دیدگاه، سوالی که مطرح است، اینکه با توجه به‌ این‌که صندوق‌های بازنشستگی در حال حاضر با بحران مالی روبه‌رو هستند، آیا تغییر در مبنای محاسبه مستمری از ۲ به ۵ سال، می‌تواند به حل این بحران کمک کند.

شما کاربران خبرآنلاین می‌توانید دیدگاه خود را در این زمینه در بخش نظرات مطرح کنید.

کد خبر 1828224

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 95
  • نظرات در صف انتشار: 199
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • هادی آقا IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    267 8
    با این حجم از تورم ، به نظر من دو سال هم زیاده ، همون یکسال باز بهتره
    • IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
      مردم مسئولیتی در ایجاد تورم، کاهش ارزش پول ملی، کاهش تعداد شاغلین مشمول پرداخت حق بیمه و بازنشستگی یا سوء مدیریت و ورشکستگی صندوق های بیمه و بازنشستگی نداشته و ندارند.
  • IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    154 9
    درست نیست
  • میثم IR ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    به هیچ وجه ....
    • IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
      168 0
      اصلا موافق نیستیم، نرخ تورم سالیانه به حدی هست که حقوق امسال کلی با تورم فاصله داره چه برسه چهارسال قبل.
    • علی ف IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
      اتفاقا به نظرم باید نه‌تنها میانگین پنج سال محاسبه شود بلکه باید به میانگین سی سال توجه شود. البته نرخ تورم هم در نظر گرفته شود. خیلی‌ها را می‌شناسم که حقوق بازنشستگی و مستمری زیاد از جیب مردم می‌گیرند چون دو سال پایانی کارشان با بیمه بالا واریز کرده‌اند. تازه کارمندها حقوق و مزایا که می‌گیرند سنوات هم چندصد میلیون می‌گیرند بازنشستگی و مستمری هم که سنگین می‌گیرند و بیمه درمانی و عمر و وام و غیره هم دارند و باز هم می‌نالند. امثال من چند میلیون نفر بیکار یا با شغل آزاد و درآمد کم هیچ حقوق و بیمه‌ای نداریم. ما فقط زیر بار تورم ایجادشده و بالا رفتن حقوقها نابود می‌شویم.
    • IR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
      95 4
      تا زمانی که تورم سنگین در کشور وجود داره ، افزایش سنوات به کاهش قدرت خرید بازنشسته منجر میشه . همین الان ، حتی معدل دو سال آخر هم بیعدالتیه . بگذارید مثال بزنیم : فرض کنید تورم در دو سال پیاپی ۵ درصد هست . اگر حقوق به اندازه ۱۰ درصد در سال اضافه شود ، قدرت خرید میانگین دو سال برای بازنشسته افزایش می یابد . اگر تورم ۵ درصد باشد و حقوق هم هر سال ۵ درصد اضافه شود ، قدرت خرید میانگین دو سال آخر کمی کمتر از آخرین حقوق هست . حال اگر تورم در دو سال آخر ۵۰ درصد و افزایش حقوق در این دو سال ۲۰ درصد باشد ، قدرت خرین میانگین دو سال آخر حداقل ۵۰ درصد کاهش می یابد . پس موضوع قدرت خرید هست ، نه میانگین . باید متوسط قدرت خرید دو سال گذشته مبنا باشد تا حداقلی از عدالت برقرار باشد
  • IR ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    با این وضعیت تورم و نابسامانی اقتصادی معیار قرار دادن 5 سال آخر برای بازنشستگی ظلم بزرگی است.
    • صالح IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
      21 43
      باید ضریبی عمل کنند یعنی متوسط ضریبی از حداقل ها به اینصورت اگر متوسط 30 سال هم حساب کنند باز هم به کسی ظلم نخواهدشد فرض کنید یک نفر همیشه بر اساس 4 برابر حداقل حق بیمه پرداخت میکند پس پرداخت مستمری آنهم بایستی 4 برابر حداقل باشد.
  • IR ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    77 10
    به شرط اعمال این قانون برای ورودی جدید استخدام و همچنین نرخ تورم زیر 2درضد در سال
  • IR ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    68 10
    دریک سیستم اداره کارآمد وشفاف، بله موافق 5 سال هستم ولی دراین سیستم خصولتی که نه خصوصی است نه دولتی ، نه شفاف است و نه کارآمد طبعا منافع کوتاه مدت بیمه پرداز بنظر من اولویت دارد وموافق 2سال
  • محمدی IR ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    133 6
    صد درصد مخالفم با حقوق ناچیزی که صندوق های بیمه پرداخت میکنند نسبت به تورم افسار گسیخه ارزاق عمومی و کلن بالا رفتن هزینه زندگی تنها نتایجی که از این طرح عاید مملکت خواهد شد هرج و مرج و نابودی کانون خانواده را شاهد خواهیم بود.
  • IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    20 34
    دوستان اگر بخواهید صندوق تغییر دهید یا سوابق اضافه کنید پولش را با توجه به نرخ تورم روز از شما می گیرند در مورد پنج سال نیز اگر با توجه به تورم موجود و ارزش پولی به نرخ روز حقوق پنج سال را حساب کنند 5 سال قابل قبول است نه اینکه بدون توجه به تورم روز ، پنج ساله حساب کنند
  • احمد IR ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    114 5
    شما فقط یه طرف قضیه رو میبینید پس اونهای که 28 سال سالم کار کردن چی میشه من مخالف این طرح هستم
  • IR ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    98 3
    خیر! باعث کاهش شدید حقوق بازنشستگی میشه اونوقت بازنشستگی معنی نداره! همین الان با این وضع تورمی بازنشستگی معنی نداره وای بحال افزایش سنوات محاسبه حقوق بازنشستگی. بهترین کار اینه که آخرین حقوق فرد در زمان اشتغال را بعنوان حقوق بازنشستگی لحاظ کنند بشرطی که حقوق فرد تغییر فاحشی نداشته باشه و در مدت کوتاهی به سمتهای بالایی منسوب نشده باشه
    • حسن IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
      7 25
      باید ضریبی عمل کنند یعنی متوسط ضریبی از حداقل ها به اینصورت اگر متوسط 30 سال هم حساب کنند باز هم به کسی ظلم نخواهدشد فرض کنید یک نفر همیشه بر اساس 4 برابر حداقل حق بیمه پرداخت میکند پس پرداخت مستمری آنهم بایستی 4 برابر حداقل باشد.
  • IR ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    117 5
    این چه سوالی است؟ متوسط 5 سال در مورد کشورهایی صدق میکند که تورم نزدیک صفر داشته باشند ، اگر متوسط 5 سال در ایران در نظر گرفته شود مستمری بازنشسته ها به نصف حقوق زمان اشتغال آنها هم نمیرسد.
  • امیر IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    99 6
    سلام ، این چه سئوالی ؟ الان دیگه همه مردم با سوادتر از مسئولین و نمایندگان هستند ومیتونن محاسبه کنند، مشخصه که همه مخالفند
  • IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    موافقم. خیلی از بازنشستگان در این شرایط اقتصادی پول مفت میگیرن اونم از جیب مردمی که هیچ بیمه ای خودشون ندارن.
    • همشهری IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
      77 3
      شما که این نظر را میدی نمیدونی مستمری که به بازنشسته ها میدن پول خودشان است؟
    • IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
      70 3
      بازنشسته ها پولی را که به مدت سی سال پرداخت کرده اند می گیرند. یعنی در واقع پول خودشان را می گیرند.
    • علی IR ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
      61 2
      معلوم هست که اصلا از موضوع خبر ندارید و روی هوا یه چیزی می گویید.
    • IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
      39 1
      تاسف
    • علی IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
      40 2
      معلوم هست که اصلا از موضوع خبر ندارید و روی هوا یه چیزی می گویید.
    • فعلا IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
      69 2
      البته اونایی که می گویند بازنشستگان پول مفت می گیرند همونایی هستند که تا لنگ ظهر خوابند
    • IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
      44 1
      پول خودت کارگرهاست
    • IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
      26 1
      این دلیل نمیشه
  • موافق IR ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    41 1
    مخالف
  • IR ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    10 33
    بعد در 5سال آخر با زدوبند یک پست غیرواقعی می‌گیرند
  • IR ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    58 2
    مگه همه افراد در دو سال آخر خدمتشون دو دره بازی در میارند که این آقا همه رو جمع بسته ؟
  • esmaeil IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    46 2
    خیر به هیچ وجه چرا که ظلم در حق حقوق بگیری میشود که سالها به امید حقوق بازنشستگی که فعلا حتی هزینه خورد و خوراک روزانه هم نمیشود کار کردهوحق بیمه پرداخت کرده و لبا این قانون 5 سال حدود 40 درص2د دریافتی اش کم میشود.
  • علی IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    47 5
    کاملا مخالفم. مگه چقدر حقوق میدن و با همین میانگین دو سال، حقوق بازنشستگی چقدر میشه که بخوان میانگین 5 ساله حساب کنن؟!!! عملا حقوق بازنشستگی میشه 20 درصد حقوق زمان کار!!!! احتمالا با این طرح میخوان تکدی گری رو افزایش بدن!!! و کلا مردم رو نابود کنن!!!
  • عرفان IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    7 13
    باید ضریبی عمل کنند یعنی متوسط ضریبی از حداقل ها به اینصورت اگر متوسط 30 سال هم حساب کنند باز هم به کسی ظلم نخواهدشد فرض کنید یک نفر همیشه بر اساس 4 برابر حداقل حق بیمه پرداخت میکند پس پرداخت مستمری آنهم بایستی 4 برابر حداقل باشد.
  • کامبیز IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    43 0
    فساد عظیم؟؟ از ملت، مالیات حقوق را می گیرید! مالیات بر ارزش افزوده را در زمان مصرف می گیرید! مالیات بر تراکنش بانکی را می گیرید! مالیات بر نقل و انتقال و انواع عوارض را می گیرید! با تورم دو رقمی چند ده ساله
  • محمدرضا.ع IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    37 1
    نه خیر ، موافق نیستم
  • فرشاد IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    15 3
    چون خیلی از مردم که مشاغل آزاد دارند وبرای خودشون بیمه آزاد پرداخت می کنند تفاوتی بین ۲ سال و۵سال وجود ندارد یعنی هنگام بازنشستگی حقوق دریافتی آنها تغییری ندارد
  • IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    47 2
    چرا باید هزینه سال‌ها ناکارآمدی صندوق‌های بازنشستگی را کارمندان نگون بخت بپردازند؟؟؟
  • IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    6 13
    اینکه یه عده با حق بیمه صوری ۲سال آخر سر تامین اجتماعی رو کلاه میذارن درسته ولی متوسط گیری ۵سال آخر هم کلاهبرداری بیمه از مردم هستش. عدالت اینه که ضریب تعدیل واقعی برای ۳۰ سال در نظر گرفته بشه و متوسط ۳۰ سال رو در نظر گرفت.
  • IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    33 1
    کی با پیشنهاد ضد خودش موافق میشه که امثال منم موافق باشیم؟؟!!!۵ سال آخر به جای ۲ سال اونم در زمان تورم های بالای ۵۰ درصد
  • علی IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    7 29
    بزرگترین خیانت به مردم همینه که شرکتها برای طرف 26-27 سال براش حداقل بیمه رو رد می کنن و چند سال آخر سقف رد می کنن و بعدش تا سالها بر مبنای اون سقف حقوق حداکثری می گیره . بعد میگن چرا صندوق های بازنشستگی ورشکسته هستند. خب با این دور زدن قانون که شرکتها انجام میدن چطور صندوق ها ورشکسته نشن ؟ اونوقت دولتها برای جبران این کمبود سال به سال " به صورت خودخواسته " تورم رو می برن بالا . و صندوق ها هم رو به بنگاه داری میارن و میرن تو کار زمین بازی و ملک و ساخت و ساز در حد کلان و یکی از دلایل رشد هر ساله خانه هم دقیقا همینه چون صندوق های بازنشستگی می خوان املاکشون گرون بشه و خرد خرد بفروشن که کسری هاشون رو جبران کنن و همه اینها با چراغ سبز دولتها انجام میشه و دود این تورم ها که فقط برای تامین حقوق بازنشسته هاست توی چشم همه میره
  • IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    11 8
    باسلام واحترام به نظرم منطقی نیست که یه عده معدود در دوسال آخر بخواهند فساد عظیمی ایجاد کنند . سایر بیمه شدگان متضرر شوند لازم بذکر است سازمان تامین اجتماعی میتواند نظارت کند و علت افزایش یک باره حقوق چیست ؟ آیا واقعی است یا سوری ؟ به صرف دریافت حق بیمه نباید اتکا کرد.
  • عبداللهي IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    26 2
    به هيچ عنوان موافق نيستم چون ميانگين 5 سال آخر خدمت با ميانگين 2 سال آخر مساوي با نصف شدن حقوق دريافتي بازنشسته ضمناً بايستي نمايندگان ملت قانوني وضع كنن كه فرد با همان آخرين حقوق دريافتي بازنشسته شد تا بتواند جواب گوي مخارج سرسام آور زندگي شد
  • IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    13 4
    من با تغییر مبنا به سی سال هم موافقم به شرط آن که قدرت خرید دریافتی هر ماه به جای رقم ظاهری آن دریافتی در نظر گرفته شود. قدرت خرید را هم نرخ دلار آزاد تعیین می کند. اگر کسی ده سال پیش که دلار سه هزار تومان بوده سه میلیون تومان می گرفته یعنی به حساب امروز 50 میلیون تومان می گرفته است. همین روش در مورد مهریه هم به کار برده می شود.
  • IR ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    27 2
    خیر موافق نیستیم چون استدلالی که این آقای عنابستانی میاره بسیار ضعیف هست در ضمن حقوق ها الان خیلی پایین هست ونرخ تورم با مستمری که بازنشسته ها میگیرند همخوانی نداره از دولت انتظار داریم که مردم رو درک کنند واقعا مردم در فشار اقتصادی دارند کمر خم میکنند
  • IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    5 20
    خیلی قانون خوبی خواهد بود راه کسانی که 28 سال حق بیمه کف را پرداخت میکنند و دو سال اخر بالاترین حق بیمه را میدهند که با محاسبه دو سال حقوق بالاتری بگیرند موقتا بسته میشود و بایستی منبعد 5 سال در نظر بگیرند . البته بهنر بود برای محاسبه کل سالهای سوابق بیمه شده را ملاک بگیرند تا جلوی افراد سود جو و به قول خودشان زرنگ گرفته شود
  • IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    25 3
    اینجوری بعد از بازنشتگی حقوقت به دو نیم سال قبل برمیگرده بی انصافی خدایش
  • IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    33 1
    البته آقای عنابستانی جاشون خیلی گرمه والبته تورم 50 رو که نمیبینند
  • IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    22 1
    خیر، به هیچ وجه
  • IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    20 1
    کسانی که بااین طرح موافقند احتمالا منافعی از سایر راههای غیر قانونی اخذنموده اند وگرنه یک کارمند بااین حقوق ناچیز که الان دریافت می نماید با تبدیل شدن حقوقی بازنشستگی به میانگین 5سال اون هم با این تورم افسار گسیخته چه جوری می تونه موافق باشه .÷س یه جای کار باید ایراد داشته باشه که طرف موافقه واز اون دفاع میکنه
  • محمد IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    19 1
    با توجه به تورم روزافزون و مشکلات معیشتی بازنشستگان عزیز، مبنای محاسبه مستمری از دو سال به پنج سال بی عدالتی است. همه که اهل زد و بند نیستند. چه فراوانند افرادی که صادقانه با کمترین دریافتی خدمت نمودند.
  • هاشم IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    21 1
    به هیچ وجه اصلأ چرا مبنای پرداخت بازنشستگی ۲ سال آخر خدمت باشد همان ماه که بازنشسته میشود مبنا قرار گیرد مگر وحی منزل است اگر قانون اشکال دارد قانون به نفع کارمند تغییر کند.
  • ناشناس IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    17 1
    محاسبه میانگین حقوق 5 ساله اصلا به نفع هیچ کارمندی نیست با توجه به تورم روز پس از بیست سال کارکردن برای خانم ها با توجه به اینکه حقوق 20روز دریافت می کنند به قدری ناچیز است که حتی نمی تواند یک پول تو جیبی باشد. موافق نیستم.
  • IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    20 2
    مخالفم
  • رضا IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    22 1
    به نظر ماکارگرها باید زحمت بکشیم و پول اون بره تو جیب سازمانهای دولتی 30 سال زحمت بکش و بیمه پرداخت کن و حالا بگن 5 سال آخر محاسبه بشه به نظر خیلی بی انصافی هست
  • IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    9 4
    اگر میانگین ضریب حقوق پنج سال آخر باشد یعنی نسبت حقوق دریافتی به حداقل حقوق در نظر گرفته شود و این نسبت تا آخر دریافت مستمری ادامه پیدا کند خیلی راهگشا خواهد بود ولی اگر صرفا معدل پنج سال آخر باشد ضربه مهلکی به بازنشستگان وارد خواهد کرد
  • مریم IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    19 1
    این زد و بندایی که ازش صحبت میکنین رو چن درصد از آدمای معمولی میتونن انجام بدن؟؟
  • IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    20 1
    به عنوان یک کارمند در شرف بازنشستگی به هیچ وجه چون میانگین 5 سال کمتر از میانگین 2 سال آخر خدمت است
  • IR ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    14 1
    مخالفم
  • ایران IR ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    20 3
    جناب عنابستانی اگر میخواهد در مقابل رانت ورانتخواری بایستد بسیار جاهای دیگری وجود دارد که ایشان اقدام نماید
  • IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    20 2
    عجب سوال عجیبی خوب معلومه همه مردم مخالفن فقط مدیران صندوق برای حفظ آن به هر کاری دست میزنند از جمله دست در جیب مردم میانگین دو سال هم ظلم به بازنشسته است چون کسیکه مثلا همیشه روی سقف بیمه پرداخت کرده چرا باید بدلیل تورم عجیب سالیانه در زمان بازنشستگی کمتر دریافت کند؟
  • محمدرضا جوادی فر IR ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    8 1
    با درود خواهشمندم درباره دستورکاری بنام همسان سازی حقوق بازنشستگان توجه فرمایید. دولت به بهانه همسان‌سازی دارد حقوق بازنشستگانی که در زمان خدمت پرداخت بیمه بالایی داده اند را فدای کسانی می کند که پرداختی بیمه کمتری داشته اند. از سطوح بالا می‌گیرد و به سطوح پایین میدهد.
  • DE ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    11 1
    تاسف
  • مصطفی IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    14 1
    سلام این تغییر ظلم بزرگی به قشر ضعیف کارمند
  • مهرزاد IR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    15 3
    هزینه فامیل بازی و مدیران نالایق و ورشکستگی صندوق بازنشتگی باید از جیب کارگر برداشت بشود
  • صادق IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    18 1
    صددرصد مخالفم. استدلال ذکر شده کاملا مردود است
  • IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    16 1
    بیچاره بازنشسته
  • IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    19 1
    با محاسبه حقوق بازنشستگی بر اساس 5 سال کاملا" مخالفم. این ظلم بزرگی است برای کسانی که در شرف بازنشستگی هستند. تازه با 2 سال هم که بازنشست شویم هشتمان گره نه مان است چه برسد به 5 سال.
  • IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    14 1
    100 در صد مخالفیم این ظلم بزرگی است بر بازنشستگی و بازنشستگان
  • IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    8 2
    سلام و عرض ادب، به جناب آقای عنابستانی بفرمایید که یک کم واقع گرا باشند و صادقانه بفرمایند و مردم را بیسواد فرض نکنند
  • IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    4 14
    اگر باعث نجات صندوق ها میشه موافقم
  • محمد IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    14 2
    با5 سال مخالفم چون هیچی برای بازنشسته باقی نمیمونه همین الان با این تورم شروع بازنشستگی مساوی اول کارکردن و زحمت کشیدن است.دراین سیستم معیوب چیزی به اسم بازنشستگی وکار نکردن برای قشر متوسط جامعه نداریم.
  • IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    17 1
    قطعا نه.. سازمان های بازنشستگی به فکر بازدهی باشند. هر چند وقت یکبار به فکر فشار به بیمه گذار می افتند..
  • IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    11 1
    شما بجای اینکار جلوی فساد را که میفرمایید با جلوگیری از ارتقا پست در دوسال آخر بگیرید نه اینکه بخاطر تعدادی اندک که قطعا دارای پارتی هستند حق افراد در حال بازنشستگی را ضایع کنید وناراحتی ایجاد کنید
  • علی سیاوشی IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    15 1
    کاملا مخالف و ظلم بزرگی است در حق فردی که 30سال بیمه پرداخت می کند و با نرخ تورم حاکم بر جامعه ما اصلا با واقعیت مطابقتی ندارد. چرا تاوان ناکارامدی سیستم را بیمه پرداز پرداخت کند؟
  • بنده خدا IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    12 1
    شدیداً مخالفم. ظلم مضاعف به قشر حقوق بگیر است.
  • رضا IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    7 2
    طرح جلوگیری از فساد مالی بهانه است. میخواهند هزینه هایشان را کاهش دهند.
  • IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    10 2
    به شدت مخالفم نه اینکه اوضاع مالی شاغلین محشره میخواین تو دوران بازنشستگی شون فقیرتر بشن واقعا بلد نیستید حکمرانی کنید ،از این مملکت برید بیرون
  • فلک زده IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    8 2
    مخالفم اگر برا آقایان باشه اینطور حساب می کنن البته با حقوق های نجومی فقط ظلم در حق بازنشستگان میشه
  • وحید IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    3 11
    وقتی صندوقهای بازنشستگی توان پرداخت مستمری را ندارند و باید کسری از بودجه عمومی پرداخت شود که باعث کسر بودجه و تورم میشود. چاره ای نیست
  • محمدرضا IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    2 2
    به نظر می رسد بهترین راه این است که کسی شرایط بازنشستگی دارد وبازنشسته می شود هیچ حقوقی تقاضا نکنند وزحمت دولت ومجلس هم کم شودو آسوده باشند
  • IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    3 8
    همه سوابق را باید در نظر بگیرند دو سال آخر همه دست کاری شده هست
  • قایدی IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    3 14
    ۵ سال بنا به دلایلی که گفته شد بهتره ۱۰ سال یا میانگین خیلی بهتره
  • جلال مرتضی IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    5 1
    ما راه را اشتباهی میرویم صندوق بازنشستگی مانند سایر کشور ها قسمتی از حقوق فرد رابرای ایام باز نشستگی پس انداز میگرددو در روز گار پیری ازان استفاده میکند. این پس انداز حق شرعی وعرفی سپرده گذاراست و فرقی نمی کند چه 2 سال یا 5 سال یا تمام مدت کارضروری است محاسبه و پرداخت گردد. ومسوولیت سنگینی بعهده محاسبه کننده سوابق است.2- الان درتمام کشورهایی که درست حکومت میکنند.اگر دچار کمیود بودحه شونداز هزینه ها کسر میکنندو حتی به مزد بگیران اعلام میکنند نه تنها اضافه حقوقی نیست در صد ناچیزی از حقوق انها کسر میکنند تا مشگل برطرف گردد. و مردم واجتماع تحت فشار روانی و اجتماعی قرار نمی گیرد. و پول ملی کشور دچار نوسانات ناهنجار قرار نمی گیرد
  • محمد IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    10 2
    خیر . با اینکار حقوق بازنشسته ها از بین میره و ظلم مضاغف بر بازنشسته هاست.
  • IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    10 1
    با سلام و عرض ادب احتراما از اساس صحبت اين نماينده اشتباه ميباشد بر فرض محال اگر صحبت هاي ايشان درست باشد چند درصد افرادي كه در شرف بازنشستگي هستند امكان لابي را دارند ؟ ثانيا ميشود روند پرداخت حق بيمه را چك نمود و افراد متخلف را شناسايي كردد ثالثا با همين وضعيتي كه مبناي محاسبه دوسال آخر است بش از 80 درصد بازنشستگاه حداقل بگير ميباشد كه با اين طرح جناب نماينده دلسوز اين ارقام و درصدها بيشتر خواهد شد. كمبود بودجه در صندوق هاي بازنشستگي محصول بي مديريتي و بد مديريتي دولت ميباشد نه هزينه اي بازنشستگي. عدم سرمايه گذاري مناسب در صنايع سود ده ، گماشتن مديران نالايقي همچون اين نماينده در راس صندوق هاي بازنشستگي و عوامل ديگر. از جامعه ضعيف و حقير كارگري كه هر سال با اعمال سياست هاي انقباضي موجبات فقر كارگران را رقم زده اند خواهش ميكنم كه جلوي اين تصميم اشتباه كه تاثير زيادي در ميزان دريافتي كارگران را دارد را بگيرند و اعتراض نمايند. با تشكر
  • عسگری IR ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    11 2
    مخالف هستم. کارگر بد بخت که نمی تواند دو سال آخر زدو بند کند. این شما یا کسانی که به صاحبان قدرت نزدیک هستید که می توانید زد وبند کنید و دو سال آخر حقوق خود را نجومی کنید.
  • علی IT ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    12 1
    خوب اگه ۵ سال در نظر بگیرن حقوق بازنشستگان پایین میاد مساوی با فلاکت و بد بختی چون تورم زیاده
  • معتمدی IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    15 1
    مخالفم .فقط حقوق ماه آخر رابایددرنظربگیرن
  • IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    9 1
    اینکار فقط به ضرر بازنشستگان و وظیفه بگیران ومستمری بگیران است
  • IR ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    10 1
    با تورم مهلک این مملکت بازنشسته ها قطعا تحت فشار سنگینی قرار دارند.
  • متین IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    14 3
    توی شرایطی که تورم 70 درصدی داریم اصلا میانگین معنی نمیده. شما پول نداری دنبال بهونه ایی از جیب بازنشسته برداری. امروز کارگری که 6 تومن میگیره و 5 سال پیش 2 تومن میگرفته میانگین 5 سال میشه حدود 4 و میانگین 2 سال میشه حدود 5.5 خودتون قضاوت کنین . ریاضی رو دیگه نمیتونین دور بزنین مثل بقیه چیزا
  • داور IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    17 0
    وضعیت صندوقهای بازنشستگی بدلیل دخالتهای دولتها بسیار بحرانی است و دریافتی بازنشستگان وضعیت بدی دارد.
  • IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    6 13
    بنده شاهد فساد واریزی حق بیمه دوسال آخر را در شرکتی که مشغول به کار بودم را دیدم ،شرکتهای دولتی این تبانی را با افراد خاص خودشان به راحتی انجام میدهند و بزرگترین ظلم را در حق دیگر افراد انجام میدهند وکسی نمی تواند اثباتی کند
  • IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    13 1
    قانون تامین اجتماعی نیاز به بروزرسانی و اصلاح داره اما نه با تغییر مبنای دو سال به پنج سال آن هم با تورم افسارگسیخته ایران
  • رضا IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    14 3
    حداکثر دوسال خوب است.

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین