باقری کنی : آمریکا گمان می‌کند با تحریم، فشار و یا کشتار مردم می‌تواند همه چیز را از بین ببرد

ایسنا نوشت: «علی باقری» معاون سیاسی وزیر امور خارجه که به دعوت همتای روسی به مسکو سفر کرده است، با «میخائیل باگدانف» نماینده ویژه رئیس جمهور در امورخاورمیانه و آفریقا و معاون وزیر خارجه دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار که «کاظم جلالی»، سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو نیز در آن حضور داشت، آخرین تحولات مربوط به فلسطین اشغالی مورد بحث و رایزنی قرار گرفت.

معاون سیاسی وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران ضمن تشکر از اقدامات مسکو در سازمان ملل در مواجهه با تلاش‌های سلطه جویانه امریکا در توجیه و حمایت از جنایات رژیم صهیونیستی و با تشریح مواضع و اقدامات کشورمان در قبال اقدامات وحشیانه رژیم صهیونیستی در کشتار مردم بی دفاع و مظلوم غزه، گفت: مقاومت یک امر خارجی در منطقه نیست بلکه یک باور درونی است که ملتهای منطقه به ویژه مردم غزه بدان دست یافته‌اند ولی امریکا نمی‌خواهد این واقعیت را بپذیرد و گمان می کند با تحریم، فشار و یا کشتار مردم می تواند همه چیز را از بین ببرد.

در این نشست باقری خواستار آن شد تا دو کشور از ظرفیت های مختلف دوجانبه و چندجانبه برای توقف فوری حملات رژیم صهیونیستی و همچنین ارسال سریع غذا ،سوخت و دارو به مردم نیازمند غزه گام بردارند.

نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور خاورمیانه نیز با تشریح اقدامات صورت گرفته از سوی مسکو از جمله دیدار و گفتگو با مقامات ارشد کشورهای مختلف برای توقف خشونت در فلسطین، گفت: روسیه با ارائه دومین پیش نویس قطعنامه مربوط به فلسطین در شورای امنیت در صدد است، نقش خود در سازمان ملل و شورای امنیت در خصوص وضعیت بحرانی فلسطین که می تواند باعث گسترش تنش و بی ثباتی به سایر مناطق گردد، ایفا کند.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1829556

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =