رویای نافرجام جنگنده‌ بدنام آمریکایی/ عکس

مهندسان آمریکایی گهگاهی به سراغ طراحی هواپیماهای عجیب و غریب که ظاهری متفاوت و حیرت‌انگیز دارند رفته‌اند که جنگنده «XF۵U "Flying Flapjack"» یکی از عجیب‌ترین آن‌ها است.

به گزارش خبرآنلاین، ورود آمریکا به جنگ جهانی دوم در دسامبر سال ۱۹۴۱ باعث شد که سرویس‌های مسلح مختلف، ده‌ها پروژه هواپیمایی را به صورت اورژانسی تامین مالی کنند که البته بسیاری از این هواپیماها هرگز به خدمت گرفته نشدند. یکی از بدنام‌ترین این هواپیماها XF۵U "Flying Flapjack" بود که یک جنگنده غیرمتعارف بود که برای نشست و برخاست از روی ناو طراحی شده بود.

بیشتر بخوانید:

Screenshot_2023-10-08-10-54-47-236_com.android.chrome.jpg

در هواپیمای XF۵U از ترکیب منحصر به فرد بال و بدنه استفاده شده بود. بال‌های این هواپیما به شکل کلوچه و بزرگ بودند و این امکان را برای هواپیما فراهم می‌کردند که در فواصل کوتاه، با سرعت کمی بلند شده یا فرود بیاید و این یک ویژگی ایده‌آل برای هواپیماهای جنگنده بود. این هواپیما مجهز به دو موتور شعاعی Pratt & Whitney XR-۲۰۰۰بود که برای یک هواپیمای دوران جنگ جهانی دوم غیرمعمول به شمار می‌رفت و در عین حال دو تثبیت کننده عمودی نیز داشت.

متاسفانه این هواپیما با مشکلات فنی متعددی مواجه شد و در سال ۱۹۴۵ با ظهور جنگنده‌های جت، کاملا منسوخ و تولید آن در سال ۱۹۴۷ به طور کلی متوقف شد.

در «پنج هواگرد نظامی منحصر به فرد» بیشتر با هواگردهای عجیب آمریکایی آشنا شوید.

۵۸۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1829987

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۶
    1 1
    چقدر زشته.