پوست اندازی در جریان اصولگرا /منتظر حداقل ۳ لیست انتخاباتی باشید

یک فعال سیاسی در مصاحبه با نامه نیوز گفت: اصولگرایی در حال پوست اندازی است و پیش بینی می شود که ۳ فهرست انتخاباتی از این جریان بیرون بیاید.

بخش هایی از گفتگوی حسن بیگی را در ادامه می خوانید:

ابوالفضل حسن بیگی درباره سکوت حاکم بر فضای سیاسی انتخاباتی کشور گفت: این مسئله دلایل متعددی دارد. نخست آنکه جنگ حماس و اسرائیل بالا گرفته است و افکارعمومی و سیاسیون بخش اعظم وقت خود را به رصد اخبار وقایع این جنگ اختصاص می دهند.

جنگ حماس و رژیم صهیونیستی را خیلی عجیب و غریب خواند و اظهار کرد: اگر دامنه این جنگ وسعت یابد، ریشه آمریکا و صهیونیست ها از منطقه کَنده خواهد شد و در عوض چین و روسیه دست برتر را در منطقه پیدا می کنند. لذا معادلات و تحولات خیلی حساس پیش می رود و سایر مسائل را تحت تأثیر خود قرار می دهد.

هاشمی طباء: با تندروهایی که وابستگی به قدرت دارند گفتگو می کنم /کرسی های آزاداندیشی چه شد؟

اظهارات مهم کدخدایی درباره احراز صلاحیت کاندیداهای انتخابات ۱۴۰۲ /نظام انتخاباتی ما در شان نظام جمهوری اسلامی نیست

وی با اشاره ردصلاحیت چهره های سیاسی در انتخابات دوره گذشته مجلس افزود: این دوره خیلی ها ملاحظه دارند که مبادا تحرک انتخاباتی انجام دهند و با مشکل ردصلاحیت مواجه شوند چون به محض شروع فعالیت، عناصری تازه به دوران رسیده پیدا می شوند و با انگ و تهمت زدن اقدام به تخریب و تخطئه چهره های سیاسی می کنند.

این نماینده ادوار با اشاره به سرخوردگی جریان اصلاحات برای حضور قوی در صحنه انتخابات بیان کرد: در نبود رقیب، شواهد و قرائن نشان می دهد که جریانات اصولگرا اختلاف پشت پرده با هم دارند بنابراین اصولگرایی در حال پوست اندازی است و پیش بینی می شود که ۳ فهرست انتخاباتی از این جریان بیرون بیاید.

وی با بیان اینکه چهره های سیاسی احساس می کنند در فضای کنونی شاید جایی برای حضورشان در صحنه وجود ندارد، ادامه داد: این سکوت انتخاباتی مناسب و درخور نظام جمهوری اسلامی نیست و تبعات خوبی برای نظام قانونگذاری کشور ندارد چون معمولا در نظام های پارلمانی دنیا افراد باتجربه در حوزه های تخصصی به مجلس می روند تا در حوزه قانون گذاری و نظارت تصمیمات با کمترین خطا انجام شود.

این فعال اصولگرا گفت: متأسفانه در حال حاضر چون احزاب کارکرد واقعی خود را نشان نمی دهند و شخصیت های سیاسی نیز انگیزه ای برای حضور در صحنه انتخابات ندارند، یکسری اقدامات و حرکات هیأتی را شاهد هستیم. در کنار این موارد اصلاح قانون انتخابات نیز رقابت را خیلی سخت کرده است و اصرار دولت به سختگیری در اجرای این قانون، فضای خوبی را برای شکل گیری رقابت واقعی تصویر نمی کند.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1830014

برچسب‌ها